שלישי | 25.11.25

שעה פריטים
All day
 
4pm
6pm
18:00
18:15
8pm
20:00
20:15
סגור
לתכנית החודשית
״הנפשה״ - תערוכה ברחבי הסינמטק

״הנפשה", הפחת חיים בחפץ דומם, היא מה שעומד בבסיס האנימציה. 

התערוכה של אניניישן מבקשת לצאת מאולם הקולנוע ולהציג יצירות מהשנה האחרונה, המתרחקות מכללי הנרטיב הקולנועי ומיישמות שימושים יוצאי דופן בפעולת ההנפשה. במצעות הצבת וידאו ארט, מיצבים אינטראקטיבים ועיצוב תאורה בחללי הסינמטק המבנה עובר טרנספורמציה למרחב שוקק וחוויתי. 

פסלי שדים מסופוטמיים שמהלכים על צילומי ארכיון, שיטוט בין עירוני באמצעות חותמות בניינים, משחק המעניק יכולת אלוהית לשלוט בזמנים ולשנות את המציאות ומקרר בעל בינה הן חלק מהחוויות שמחכות לצופה.

התערוכה פתוחה לציבור.

עיצוב תאורה: יאן בולוטוב

 

פזוזו ולמשטו | יותם מנדה לוי | וידאו 21 דקות |  2025 

העבודה עוקבת אחרי פזוזו השד המסופוטמי, שזומן לעולם כדי להלחם בשדה למשטו. הוא מסתובב מהורהר, בודד ומדוכדך משהו, עד שפגש את השדה אותה הוא אמור להשמיד. הסרט מורכב ממודל של השד פזוזו, שמבוסס על ממצאים ארכיאולוגיים, וחומרי ארכיון שצולמו בעיר בגדד בתחילת שנות ה- 30, מתוך הארכיון של ה- American Colony Jerusalem.

 

עיר ביניים | איליה קריינס | וידאו 9 דקות | 2024 

הסרט מדמה שיטוט פואטי בתוך עיר מרכז-אירופאית וזכרונותיה. הסרט נמצא על הגבול בין מציאות ובדיה באמצעות טשטוש בין זמנים ומקומות שונים. "עיר ביניים" נעשה דרך שימוש בטכניקות ניסיוניות של חותמות.

 

תרגיש בבית | אורי איזראלוב | מיצב אינטראקטיבי |  2025

המיצב חוקר ועוסק באובייקט יומיומי אוניברסלי - המקרר. המקרר משמש כחלון הצצה לתוך עולמם של אנשים אחרים, למקררים אחרים, לבתים אחרים. בכל פתיחה וסגירה של דלת המקרר מתווסף דיוקן מקררי נוסף, כאשר נצפים יחדיו יוצרים תמונה חדשה וזווית צפייה חדשה על המציאות. הפרוייקט מציע לצופה לשים לב לתחושותיו השונות בצפייה ולבחון, היכן הוא מרגיש בבית?
ישנן 13 סצנות ברוטציה, אשר מרונדרות בלייב, הפרספקטיבה של הסצנה משתנה בהתאם לזווית הצופה.

 

האי | עדן קולר | חוויה אינטראקטיבית | 2025

חווית point & click באנימציה קלאסית, המתארת מערכת אקולוגית דמיונית. כל אלמנט לחיץ ומשפיע על הסביבה שלו. לכל רכיב יש תפקיד; מה שטורף אחרים נאכל בעצמו, מה שנהרס מפנה מקום להתפתחות חדשה. העולם מתואר דרך נקודות מבט שונות, באמצעות מלבנים. הבחירה מאפשרת לספר סיפור שלם ונוגעת בשאלה האם הרכיבים בעולם קשורים אחד לשני. הצופה מוזמן להיכנס לחוויה שאינה מחייבת ניצחון, אלא מאפשרת לשקוע, להתמסר ולהתבונן בהשפעות ההדדיות שבין מרכיביה, בכך, המשחק מהדהד את המציאות עצמה.
באדיבות המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ולעיצוב

 

לכבוד: משרד הפנים | ג׳ני יו | חוויה אינטראקטיבית | 2025

יו מוצאת שההנחה הראשונה של אנשים היא שהיא לא מפה, למרות שנולדה וגדלה כאן. הפרויקט העוסק בחוויות האישיות של יו, מהיחס שהיא מקבלת מהחברה הישראלית כאישה ממוצא מזרח אסייתי. הפרויקט מדמה מערכת של מילוי טפסי ביורוקרטיה בהשראת תהליכי הגשת ויזה שהיא עוברת מדי שנה. 
באדיבות המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ולעיצוב

 

אני רעבה / I'm Hungry | ניקה פוטפנקובה | משחק מחשב | 2025

הרפתקה שבה "תעלומה" מתגלה אט אט, אם כי היא לא מספיק מסתורית כדי להיקרא תעלומה אמיתית. אבל דבר אחד בטוח: משהו בהחלט קורה... משחק Point & Click עם חידות ואינטראקציות מוזרות, עשוי מחימר פלסטלינה. כל אלמנט פוסל בעבודת יד ועבר דיגיטציה.
באדיבות המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ולעיצוב

 

עורך / Editor | טל רוזנברג | משחק מחשב | 2025

היכנסו לנעליו של עורך קוסמי ליום נוסף בעבודה. משימתכם היא להתערב ברגעים יומיומיים שהסתיימו בכישלון, או במצבים שיכלו להתפתח אחרת. מה יקרה אם שינוי קטן היה יכול לשנות את התמונה כולה? באמצעות עריכות עדינות בציר הזמן, השפיעו על הרגעים הקטנים של חיי היומיום באמצעות כוחה של העריכה.
באדיבות המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ולעיצוב

 

החיים קורים | גל סגל | סיפור אינטראקטיבי | 2025

סיפור אינטראקטיבי קצר על… ובכן, החיים או לפחות חלק מסוים מהם. בחוויה זו, השחקן, תתקדם בסיפור בעזרת פעולות פשוטות. כמו בחיים עצמם, אין מוזיקה, אין תפריטי השהיה ואין הסברים, ההגעה לסוף תלויה רק בך.
באדיבות המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל - אקדמיה לאמנות ולעיצוב