סגור
לתכנית החודשית
הנפש לי צבר
49 דקות

ניצני האנימציה בישראל הופיעו בסוף שנות ה-20 של המאה העשרים. על הנייר הלבן של האנימציה ועל "הארץ הריקה" נבראו עולמות, חלומות ודימויי אנשים, ובין היצירות נוצר דיאלוג- המשקף את תפיסת העולם ושותף ביצירתה. במפגש נצפה בקטעים מסרטים לאורך ציר ההיסטוריה של האנימציה הישראלית. נתמקד במיוחד בדרך התפתחות ייצוג ה"ישראלי" בה, כיצד הוא מוצג, גדל ומשתנה, משנת 1928 ועד תחילת שנות ה-2000, שנות ראשית האנימציה הישראלית.

המפגש יתקיים בשיתוף ארכיון הקולנוע של סינמטק ירושלים, לרגל יציאתה לאור של אסופת הסרטים "ציורנוע עברי- מבט אל ראשית האנימציה הישראלית".

גילת פרג היא במאית אנימציה, אוצרת ומרצה.  

לאחר המפגש, יתקיים סיור בארכיון הסינמטק, לנרשמים מראש.

בחללי הארכיון השונים תפגשו מקרוב פילם צלולואיד 16 ו־35 מ"מ ופורמטים קולנועיים היסטוריים נוספים, תסיירו במעבדת הדיגיטציה המקצועית בארץ להמרת סלילי פילם לקבצי דיגיטל באיכות 4K, ותשמעו על מאמצי הארכיון לשמר את המורשת הקולנועית הישראלית: מה כוללת עבודת הארכיונאים וכיצד היא נועדה לשרת את קהילת הקולנוע בישראל, חוקרים וסינמטקים בכל רחבי הארץ והעולם.

ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים מופקד מאז 1960 על שמירתן ושימורן של יצירות ישראליות מקוריות – דוקומנטריות ועלילתיות – מסוף המאה ה-19 ועד ימינו.

להרשמה לסיור בארכיון הסינמטק שיתקיים אחרי ההרצאה>>>