חמישי | 28.03.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית
הזרם האנושי
זרם אנושי | הצד האחר של התקווה

הקרנות נוספות של הסרט

מגפת הקורונה הציגה מפגן של סולידריות אנושית יוצאת דופן, אבל לא עבור כולם. מהגרים, פליטים וקבוצות מיעוטים חוו אפליה גוברת והרעה של תנאיהם, הרעועים מלכתחילה. כיצד אפשר לכלול גם מהגרים, שהם שליש מאוכלוסיית העולם כיום, כחלק מהקהילות המקומיות שלנו ולהפסיק לראות בהם איום או נטל?

האמן הסיני, האוצר והפעיל החברתי הנודע איי וייוויי, ואיב דאקור, מנכ"ל ICRC (הצלב האדום), בשיחה עם לי ירון, כתבת הרווחה והפנים של "הארץ".

לצפייה בשיחה>>>

לצפייה בסרט לחצו על כפתור הפליי

הסרטים יהיו זמינים לצפייה למשך שבוע (עד ה-23.06 בשעה 20:30, מספר הצופים מוגבל)

התוכנית תעלה באתרי הסינמטק, הארץ ומכון ון ליר בשעה הנקובה.

הצפייה חופשית.

 

בימוי: איי ויוויגרמניה 2017140 דקותאנגלית, ערבית, Farsiתרגום לעברית

עשרות מיליוני מהגרים נעים על פני הגלובוס, בורחים מאיזורי מלחמה, עוני ורעב כדי לנסות ולהבטיח לעצמם עתיד טוב יותר. האמן הסיני הגדול איי ווי ווי יוצא לתעד את התופעה, מהאי לסבוס שאל חופיו מתמוטטים פליטי המזרח התיכון, דרך בנגלדש, מקלטם של בני הרוהינגה הנמלטים ממינאמר ועד לגבול מקסיקו ארה"ב. ווי ווי נע בין נקודות מבט: מעמדות מצלמה שלוכדות את היופי שבזרם האנושי ובעיקר מגובה עיני המהגרים שאליהם יוצא ליבו והתוצאה היא דיוקן קרוב ואנושי של נדידת העמים הגדולה.

שם באנגלית:
Human Flow
בימוי: אקי קאוריסמקיפינלנד 2017100 דקותפינית, אנגלית, ערבית, שוודיתתרגום לעברית

ויקסטרום, סוכן מכירות פיני, מחליט לפתוח דף חדש בחיים, להגשים את חלומו ולפתוח מסעדה. חאלד, פליט סורי המגיע לפינלנד בחיפוש אחר חיים של שקט, מקווה לקבל מקלט במדינה ולמצוא את אחותו האבודה. פגישה מקרית תחבר בין שני האנשים המאוד שונים הללו ותעניק לכל אחד מהם – כמו גם לצופים – שפע של תקווה. קאוריסמקי משלב את השקפתו החברתית עם חוש ההומור הייחודי לו, ומצליח לגעת, לרגש ולהצחיק באחד הסרטים הטובים ביותר של העשור החולף.