סגור
לתכנית החודשית
שופטי התחרויות
אסתר הופנברג

התחרות הבינלאומית אסתר הופנברג פועלת כבמאית וכמפיקה בצרפת מאז שנת 1980 . במסגרת חברת ההפקות שלה, לאפסוס, הפיקה יותר מ־ 60 יצירות תעודה. בעשור האחרון עוסקת הופנברג בעיקר בבימוי. סרטה האחרון והחמישי במספר כבמאית, "ברנדט לפונט", הוצג השנה בבכורה עולמית במסגרת פסטיבל קאן.

נורית קידר

התחרות הבינלאומית מפיקה ובמאית של סרטי תעודה. בעבר שימשה כמפיקה בכירה בשלוחת CNN בירושלים וכמפיקה בכירה בערוץ 2 הישראלי. ביימה את הסרטים זוכי הפרסים "וגבול נתן", "חלום לבנון", "אססינו", "חנושק'ה", "מבוזבזים", "אחת בודדת", "בטון", "לילה לבן" ו"משפטי חיים". זוכת פרס מפעל חיים על יצירותיה הטלוויזיוניות מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה לשנת 2015 ו"פרס אמנות הקולנוע" לשנת 2016 מטעם משרד התרבות והספורט.

מישל קישקה

התחרות הבינלאומית קריקטוריסט פוליטי, מחבר רומנים גרפיים, מאייר ומרצה. עובד כמאייר עצמאי לעיתונות ולספרי ילדים, קריקטוריסט פוליטי בערוצים 1 ו־ 2 הישראליים, , Courrier International L’Arche, Regards, TV5 Monde, i24News ועוד. פרופסור לסרטים מצוירים/קומיקס/איור באקדמיה לעיצוב בצלאל, ירושלים. פרסם שני רומנים גרפיים: "הדור השני — דברים שלא סיפרתי לאבא" ו"פלאפל עם חריף".

כמאל השכאר

קולנוע בין-דתי סופר ובמאי צרפתי־מרוקאי. מתוך עניין שגילה בתרבות ובמורשת היהודית של מרוקו הוא למד עברית, ארגן ערבי תרבות עם משוררים יהודים וערבים, כמו גם ויכוחים שהפגישו סטודנטים ישראלים ופלסטינים. ב־ 2012 ביים את "טינגיר־ירושלים: קולות מהמלאח" — סרט תיעודי העוקב אחר הקהילה היהודית שעזבה את הכפר הבֶּרבֶּרי טינגיר שבמרוקו בשנות החמישים והשישים.

בנימין פרידנברג

קולנוע בין-דתי במאי וחוקר קולנוע. בוגר ביה"ס סם שפיגל ובעל תואר שני מהחוג לבלשנות באוניברסיטה העברית. עבודת המחקר שלו עוסקת בשפה קולנועית וביחסים בין טקסט לתמונה בשפות חזותיות. מרצה בבתי הספר לקולנוע סם שפיגל ומעלה ובמחלקה לאמנויות המסך באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. מנכ"ל ומייסד־שותף של איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים.

רוז פקאט

קולנוע בין-דתי נזירה קתולית והמנהלת המייסדת של מרכז פאולין ללימודי תקשורת בלוס אנג'לס, קליפורניה. מבקרת קולנוע עטורת פרסים בתקשורת הדפוס והתקשורת המקוונת, מבקרת מוסמכת באתר Rotten Tomatoes וכתבה 13 ספרים, אחד האחרונים שבהם הוא הביוגרפיה של השחקן מרטין שין. 

הלן שומן

הלן שומן, עיתונאית וסופרת, היא כתבת המהדורה הצרפתית של ה"ג'רוזלם פוסט", מחברת "מילון הקולנוע הישראלי" ומגישת תוכנית רדיו על קולנוע. לצד זה מכהנת שומן כנשיאת פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז.

 

אייל דץ

במאי ויוצר קולנוע תיעודי ישראלי. במאי הסרט "אסתיר פני" (2018), מפיק ותסריטאי הסרט "מחר כבר עבר" (2019), עורך התוכן של הסדרה התיעודית "סטוריז" (2020) ועורך התוכן של הסדרה "רבנו", העוסקת בחייו של רבי נחמן (2020). בימים אלו עובד על סרטו השלישי לכאן11.

איתי יעקב

תחרות הסרט הקצר עיתונאי, מעצב ואוצר. בעל תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה מהמכללה האקדמית ספיר ותואר שני בעיצוב מהאקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל. כותב על אופנה, עיצוב, תרבות ומה שביניהם משנת 2002 ועוסק בהטמעת כלים עיצוביים אצל אמני ואמניות קראפט מסורתי.