סגור
לתכנית החודשית
ברנאר-אנרי לוי - אות הוקרה

הפילוסוף הצרפתי הנודע, הסופר, יוצר הסרטים, הפעיל הפוליטי וכתב המלחמות הוותיק - ברנאר-אנרי לוי יהיה אורח הכבוד של פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים.

ביום ראשון, 28.11.2021, בשעה 20:00, יוקרן סרטו התיעודי החדש "קרוב רחוק", שעוסק דרך מסעותיו מסביב לעולם, בקונפליקטים ובזכויות אדם.

לפני ההקרנה, יוענק לברנאר-אנרי לוי אות ההוקרה של הפסטיבל בשם סינמטק ירושלים על ידי יו״ר קרן ון ליר העולמית.

כמו כן, לפני ההקרנה, תתקיים שיחה של ברנאר עם הכתב עטור הפרסים והיוצר התיעודי, איתי אנגל, שידוע גם הוא כמי שמסקר אזורי קונפליקט בעולם בצורה פילוסופית ומעמיקה.

ברנאר־אנרי לוי הוא פילוסוף צרפתי, יוצר סרטים, פעיל פוליטי ומחברם של למעלה מ-30 ספרים. ספרו האחרון, The Will to See: Dispatches from a World of Misery and Hope ("הרצון לראות: דיווחים מעולם של סבל ותקווה"), יצא לאור באוקטובר 2021. בין שאר חיבוריו: The Virus in the Age of Madness ("הנגיף בעידן השיגעון", 2020), The Empire and the Five Kings ("האימפריה וחמשת המלכים", 2019) ו-American Vertigo, Traveling America in the Footsteps of Tocqueville ("ורטיגו אמריקאי, לטייל באמריקה בעקבות טוקוויל", 2005). במסגרת עבודת התחקיר לספרו "מי הרג את דניאל פרל?" יצא לוי לפקיסטן, שם התחקה אחר גורלו של כתב ה"וול סטריט ג'ורנל" שהוצא להורג.

יצירתו האינטלקטואלית והספרותית של לוי שזורה באופן ייחודי באקטיביזם הומניטרי. סרטו האחרון, The Will to See ("הרצון לראות"), עוקב אחר לוי ברחבי העולם בשנת 2020 בעודו מדווח ממדינות מוכות סבל ולמודות מלחמה. סרטו הקודם, Peshmerga ("פשמרגה"), הוצג בהקרנת בכורה במסגרת הבחירה הרשמית של פסטיבל בקאן. ב-2016 התלווה לוי לכוחות הכורדיים והעיראקיים ששִחררו את העיר מוסול. המסע היוצא דופן הזה הוליד את הסרט The Battle of Mosul ("קרב מוסול"), הדיווח היחיד מכלי ראשון על נפילתה של בירת "המדינה האסלאמית". בין סרטיו הקודמים: Bosna! ("בוסנה!"), על הטבח בסרייבו, ו-The Oath of Tobruk ("שבועת טוברוק", הבחירה הרשמית, פסטיבל קאן 2012), על נפילתו של הרודן הלובי מועמר קדאפי.

ברנאר־אנרי לוי הוא ציוני נלהב. ספרו The Genius of Judaism ("הגאונות ביהדות", 2017) הוא שיר הלל לייחודיות הישראלית ולגדולת המחשבה היהודית. הוא נחשב לאחד מאנשי הרוח החשובים ביותר במערב.

בסרטו התיעודי החדש, "קרוב רחוק", כתב המלחמות הוותיק, הפילוסוף והסופר ברנאר־אנרי לוי ("פארי מאץ'", "לה רפובליקה", "וול סטריט ג'ורנל", "שטרן" ועוד), מדווח מאתרי קרבות ברחבי הגלובוס ומביא עדויות לסבל ולייסורים אנושיים שלא יתוארו, במקומות שבהם גורל האנושות נחתך מבלי שאיש ייתן דעתו על כך. הסרט מספק מבט נוקב אל המשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולמנו.

בתמיכתם האדיבה של המכון הצרפתי בישראל, שגרירות צרפת בישראל והמכון הצרפתי על שם רומן גארי.