שישי | 18.10.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
18:00
8pm
סגור
לתכנית החודשית
הזוכה בפרס שומן וחבר השופטים

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים שמח להכריז על הזוכה הגדול בפסטיבל

הצייר, בימוי: בילי מינץ

מנימוקי השופטים:

סרט מרתק ומרגש זה על מסעו של גבר צעיר בעקבות הסוד אותו שמרה המשפחה בסתר במשך שנים מתגלגל כמו מותחן מסעיר, שמציב את הצופה לצד הגיבור לאורך מסעו המפותל ומלא התהפוכות להגיע ללב ליבה של תעלומה תהומית. "הצייר", סרט שהוא בו זמנית היסטורי, אישי ואינטימי, הוא סיפור אנושי רב עוצמה על המשמעות של משפחה, מורשת, קניין והטיב החמקמק של האמת.

 

חבר השופטים כלל את:

קטיה מלטסטה

קטיה מלטסטה, דוקטור להיסטוריה של האמנות החזותית מאוניברסיטת פיזה, עובדת במנהל הציבורי למורשת התרבותית של נפת טרנטו. היא חברה במרכז טרנטו לשיתוף פעולה בינלאומי, בפורום טרנטינו לשלום וזכויות האדם ובמרכז התיאום הלאומי של ארגון דתות למען שלום. בין 2008-2017 שימשה כמנהלת האמנותית ל פסטיבל הקולנוע דת היום. כיום משתפת פעולה עם פסטיבל הקולנוע בטרני.

איגור שטרנברג

מנהל הפסטיבל היהודי של מיאמי, שאחראי על הניהול האמנותי והאדמיניסטרטיבי של הפסטיבל. בשנותיו בפסטיבל זכה להתחדשות עם צמיחה משנה לשנה במספרי הקהל והכרה כאחד מחמישים הפסטיבלים הטובים בעולם ע"י מגזין Moviemaker, פסטיבל הקולנוע היהודי הטוב בארה"C על ידי The Forward. איגור הוא גם המייסד של Popcorn Frights, אירוע סרטי הז'אנר הגדול ביותר בדרום מזרח ארה"ב.

אייל דץ

במאי ויוצר קולנוע תיעודי ישראלי. במאי הסרט "אסתיר פני" (2018), מפיק ותסריטאי הסרט "מחר כבר עבר" (2019), עורך התוכן של הסדרה התיעודית "סטוריז" (2020) ועורך התוכן של הסדרה "רבנו", העוסקת בחייו של רבי נחמן (2020). בימים אלו עובד על סרטו השלישי לכאן11.