סגור
לתכנית החודשית

תערוכות על המסך 2023

סינמטק ירושלים מביא אל המסכים ברחבי הארץ סדרת סרטים שנוצרו במסגרת הפרויקט הגלובאלי "תערוכות על המסך", בשיתוף פעולה עם מיטב המוזיאונים והגלריות מהעולם.

באמצעות שוטטות קולנועית במסדרונות המוזיאונים ותובנות של מיטב ההיסטוריונים, אוצרים ומבקרי אמנות,  הסרטים סוחפים את הצופה למסע מרתק אל דמותם של גדולי האמנים בהיסטוריה ויצירתם.

בראש המיזם עומדים הבמאי והמפיק עטור הפרסים פיל גרבסקי והבמאי דיויד ביקרסטאף. השניים הם חלוצים ביצירת סרטי אמנות ובשיתוף פעולה עם המוזיאונים החשובים בעולם כמו הנשיונל גלרי בלונדון, המומה בניו יורק, הגלריה הלאומית לאמנות בוושינגטון ועוד.

סינמטק ירושלים מזמין את הקהל הישראלי להצטרף למיליוני הצופים בעשרות מדינות ברחבי העולם לסיור אמנותי בלתי נשכח על המסך הגדול.

אפריל

לראות את רפאל

בימוי: פיל גרבסקי
| 92 דקות

לציון 500 שנה למותו של רפאל, הוצגה ברומא התערוכה המשמעותית ביותר של יצירותיו ו"תערוכות על המסך" קיבלה גישה בלתי מוגבלת לתערוכה של פעם בחיים. עם יותר מ-200 יצירות מופת, שחלקן הושאלו באופן חסר תקדים מהלובר, אופיצי, הגלריה הלאומית, מוזיאון הפראדו ועוד – התערוכה המונומנטאלית והסרט חוגגים את חייו ועבודתו של אחד מענקי הרנסנס.

חמניות

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 88 דקות

"חמניות" של וינסנט ואן גוך הוא אחד מציוריו המפורסמים ביותר ואחת מיצירות האמנות האייקונית בעולם. בתערוכה יוצאת מן הכלל, מוזיאון ואן גוך סיפק מבט רענן וחושפני לחמשת הגרסאות הפומביות של חמניות באגרטל. סרט מרתק זה יוצא למסע מאמסטרדם לטוקיו, דרך פילדלפיה, לונדון ומינכן כדי לבחון מקרוב את הסיפור של חמשת הגרסאות.

עולמו המסקרן של הירונימוס בוש

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 90 דקות

יותר מ-500 שנה שציוריו של הירונימוס בוש מעוררים תדהמה וסקרנות. הנכם מוזמנים לצלול לתוך דימיונו הווירטואוזי של איש החזון הזה. מי הוא היה? מדוע ציוריו המוזרים והפנטסטיים כה מהדהדים? איך נוצרו עבודותיו הלא שגרתיות והעל-זמניות? אל תחמיצו את הסיור הקולנועי של גאון יצירתי אדיר זה.

הופר: סיפור אהבה אמריקאי

בימוי: פיל גרבסקי
| 90 דקות

אדוארד הופר הוא אחד האמנים המוכרים בארה"ב. אינספור ציירים, צלמים, יוצרי קולנוע ומוסיקאים הושפעו מהאמנות שלו, אבל מי הוא היה וכיצד הצליח מאייר קשה יום ליצור כזה עושר של יצירות ראויות להערכה? לצד שפע ראיונות עם מומחים, קטעי יומנים, ובבואה ויזואלית מפעימה של החיים האמריקנים, "הופר" מפיח חיים בסיפורו של האמן המשפיע ביותר באמריקה.

מרי קאסאט: לצייר את האישה המודרנית

בימוי: אלי ריי
| 93 דקות

הקריירה של מרי קאסאט נבנתה סביב ציור חייהן של הנשים סביבה. הדימויים הרדיקליים הציגו אותן כאינטלקטואליות, נשיות ואמיתיות. מה שהיווה שינוי משמעותי באופן שבו נשים מוצגות באמנות. הסרט, שסוקר את ההדפסים, הפסטלים והציורים המפעימים שלה, מציג בפנינו אמנית אימפרסיוניסטית שזכתה להתעלמות מצד הממסד והקהל ושהקריירה שלה הייתה מלאה בסתירות כמו הדמויות שציירה.

סיפורי טוקיו

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 90 דקות

"סיפורי טוקיו" סוקר 400 שנה של אמנות דינמית להפליא, החל מהדפסי העץ העדינים של הוקוסאי והירושיגה, לפוסטרים של אמנות פופ, צילום עכשווי, מאנגה, קולנוע, ואמנות חדשה לחלוטין שנוצרה ברחובות. עשיר ועטור בפרטים טוקיו, על יצירותיה ואמניה, ניצבת כעיר שעברה אינספור שינויים, תהפוכות, מהפכות וחידושים שהביאו ליצירת אחת הערים התוססות והמרתקות בעולם.

לצייר את הגינה המודרנית: ממונה למאטיס

בימוי: דיוויד ביקרסטאף
| 93 דקות

הגן נחשב למרחב לביטוי של צבע, אור ואווירה, והעסיק את מוחותיהם היצירתיים של כמה מהאמנים הגדולים בעולם. מונה, ואן גוך, פיסארו ומאטיס הוצבו זה לצד זה בתערוכה חדשנית ומקיפה באקדמיה המלכותית שבלונדון שסקרה כיצד אמנים אלו ואחרים התייחסו ביצירותיהם לגן ולמשמעותו עבורם. מקירות התערוכה ועד לגנים המופלאים בז'יברני, הסרט לוקח את הצופה למסע קסום ועוצר נשימה.