סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע קולומביאני

הסרטים המוקרנים בשבוע הקולנוע הקולומביאני 2019 מייצגים את המבחר והשוני בביטויה התרבותיים של המדינה, החל מהעיבוד הקולנועי לספר “על אהבה ושדים אחרים” של זוכה פרס נובל גבריאל גרסיה מרקס ועד ל”עז מזל רע” שהוא ההפקה הראשונה בשפה הקריאולית, שפת הילידים של סן אנדרס ואיי פרובידנס בים הקאריבי הקולומביאני. משם מגיע גם הסרט “קיילה”, דרמה אקזיסטנציאליסטית המתרחשת בקרנבל, חגיגה של צאצאי פיראטים אנגליים, ספרדיים ועבדים שחורים. ב”הגנת הדרקון” מתוארים החיים בערים גדולות כגון בוגוטה וקשרי חברות ומסורת. שבוע הקולנוע הקולומביאני 2019 מאורגן על ידי שגרירות קולומביה בישראל בשיתוף סינמטק תל אביב ומהווה גישה ליצירות מדוברות המציגות פרספקטיבות שונות במציאות של קולומביה

קיילה

בימוי: ויויאנה גומז אצ’ברי
| 87 דקות

בחורה צעירה החיה באיים הקאריביים מחפשת אחר אביה שנעדר בים. כשמשפחתה המרוחקת באה לעזרתה, הם חייבים להתגבר על העבר האפל ועל הקונפליקטים ביניהם. זהו סרט עלילתי עם מוטיבים תיעודיים כשהמשתתפים בו הם תושבי האיזור בו צולם הסרט ואינם שחקנים מקצועיים. 

על אהבה ושדים אחרים

בימוי: הילדה הידלגו
| 95 דקות

סיפור העלילה מתרחש בתקופה הקולוניאלית של המאה ה־18 כשהספרדים שלטו באמריקה הלטינית. בתו של המרקיז, שגדלה עם מטפלות שחורות ואימצה את שפתן ומנהגיהן, ננשכה על ידי כלב שלקה בכלבת. הכנסייה הסיקה מכך שהיא אחוזה בדיבוק מהשטן. הבישוף מורה לכלוא אותה במנזר, אך רוחה לא נשברת.

הגנת הדרקון

בימוי: נטליה סנטה
| 80 דקות

דרמה לבבית על חברותם של שלושה רעים ותיקים מבוגוטה המכלים את זמנם בין מועדון השח, הקזינו ובית הקפה. כששגרת חייהם ניצבת בסכנה מתברר להם כי בחיים, כמו באהבה, אף פעם לא מאוחר מכדי לבקש הזדמנות נוספת.

עז מזל רע

בימוי: סמיר אוליברוס זאייד
| 76 דקות

קומדיית סטלנים. לאחר שהם בטעות דורסים למוות עז עם המשאית של אביהם, קורן וריטה, אח ואחות צעירים יוצאים למסע שבו הם צריכים תוך 24 שעות לתקן את המשאית כדי שיוכלו לאסוף תיירים לבית המלון של משפחתם. במסעם יפגשו טיפוסים מוזרים ויעברו חוויות משונות.