סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע צ’כי 2020

הבית הצ’כי בירושלים, המרכז הצ’כי ושגרירות צ’כיה בישראל גאים להציג פעם נוספת את שבוע הקולנוע הצ’כי, במיוחד בשנה זו המציינת 30 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטים בין המדינות. אתם מוזמנים לצפות במיטב היצירה הצ’כית העכשווית וקלאסיקות של עידן הזהב של קולנוע הצ’כוסלובקי של שנות ה-60. אורח התכנית יהיה נשיא פסטיבל הקולנוע הבינלאומי קרלובי וארי, מר. ג’ירי ברטושקה, שיציג את הסרט “תיאוריית הטייגר”, בו הוא מככב בתפקיד הראשי.

יונה לבנה

בימוי: פרנטישק ולאציל
| 76 דקות

נער נכה בכסא גלגלים יורה ביונה לבנה. אמן אוסף את היונה הפצועה ויחד עם הנער מטפל בה כדי שתוכל לשוב ולעוף. סביב העלילה הזו נוצר הסרט שלפנינו, יצירה פיוטית שמשתמשת בפרטי היומיום כדי לעצב מחדש את המציאות דרך נקודות המבט של גיבורי הסיפור.

אור נשכח

בימוי: ולדימיר מיכאלק
| 105 דקות

צ'כוסלובקיה הקומוניסטית של שנות השמונים. כומר של קהילה כפרית קטנה מנסה למנוע את סגירת הקתדרלה המקומית, אל מול פקידי המפלגה ובכירי הכנסייה המושחתים שעושים יד אחת עם המנגנון. מבחן האמונה שלו מתעצם כאשר הוא מסייע לאחת מנשות הקהילה שאליה יוצא לבו. 

בעלי הבית

בימוי: ג'ירי האבלקה
| 97 דקות

במרכז אסיפת הדיירים עומד שיפוץ הבית המתמוטט והצלתו. מצד אחד נמצאים המצדדים בענין. מן הצד השני נמצאים השאר, כדאיניקים מכל מיני סוגים או סתם משועממים שנהנים להקפיד על כל קוצו של יוד. הקומדיה הבולטת של 2019 בצ'כיה, עם שלל ביקורות מחבקות. 

חתול במשקפיים

בימוי: וויטק יאסני
| 110 דקות

קוסם מגיע לעיירה צ'כית קטנה בחברת חתול חובש משקפיים. כאשר החתול מסיר את משקפיו נחשפים האנשים בצבעיהם המקוריים. הרמאים באפור, הבוגדים בצהוב ואלה שאין להם מה להסתיר נותרים בצבעיהם המקוריים. פנטזיה קומית קלילה גדושת המצאות, שמלווה בשירים וקטעי מחול.