סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע פורטוגלי

המהדורה ה-14 של שבוע הקולנוע הפורטוגלי מנסה ליצור נראות עבור הנשים בפורטוגל בעולם הקולנועי ומחוצה לו. אחת ממטרות התוכנית היא לתת מקום ליצירות של נשים פורטוגליות: במאיות, שחקניות, אושיות תרבות, ומפיקות.  בתוכניה יש שתי קטגוריות של סרטים: הראשונה של במאיות הפועלות בז’אנרים קולנועיים שונים, והשניה היא של סרטים שבוימו על ידי גברים אך שבמרכזן עומדות נשים או שנכתבו/הופקו על ידי נשים. היות והקולנוע הוא אמנות שנעשית על ידי אנשים רבים, אנו מקווים לתת חשיפה לכל מי שהיה מעורב בסרטים אלו. נשים וגברים כאחת.

לתת נראות לבמאיות מפורטוגל הוא עוד מטרה של התוכנית. המהדורה ה-14 של שבוע הקולנוע הפורטוגלי מקווה להיות חלום תצוגה להפקות נשיות וגם לעודד ולטפח עבודות חדשות שנעשו על ידי נשים.

מקווים שתיהנו!

לאורה אוליבה אלון

נספחת תרבות שגרירות פורטוגל

משחק דמקה

בימוי: פטרישיה סקווירה
| 87 דקות

ערב הלווייתה של מרתה, חמש חברותיה מחליטות להעביר את הלילה באתר נופש מרוחק. לילה ארוך זה הופך למסע רגשי בו בוחנות הנשים את מערכות היחסים בינהן ובמהלכו הן נחשפות, כאילו היה זה יומן האחרון, בשורה של שיחות על החיים וחברות ששרדה את הכול. 

אישה פורטוגזית

בימוי: ריטה אזבדו גומז
| 136 דקות

דרמה היסטורית מרהיבה ביופייה המתרחשת בצפון איטליה בסוף ימי הביניים. לורד פון קטן מתכנן מלחמה נגד הבישופ מטרנטו ובמקביל מגיע עד לפורטוגל הרחוקה בחיפושיו אחרי אישה. הצעירה שהוא מתחתן איתה לבסוף מוצאת את עצמה כלואה בטירה מתפוררת. האם היא תצליח לשבור את המגבלות שנכפות עליה מעצם היותה אישה?

סנו

בימוי: פטרישיה סקווירה
| 94 דקות

סנו אבקסיס היא מוציאה לאור בפורטוגל של שנות השבעים שהעזה לאתגר את הצנזורה של שלטון סלאזר. כאשר פגשה את סא קרניירו, איש המפלגה הסוציליסטית, השניים התאהבו, פרקו את המשפחות שלהם ונישאו. הקשר הרומנטי בין השניים הצית את הדמיון ברגעיה הראשונים של הדמוקרטיה הפורטוגלית.