סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע אירי 2020

שגרירות אירלנד גאה להציג פעם נוספת את המיטב של הקולנוע האירי החדש.

שבוע הקולנוע ייפתח בסרט הקליל “משוכה על הדרך” המספר על אם ובתה המוצאות את עצמן בסיטואציה מעניינת ולא צפויה. לאחר מכן נמשיך עם הקרנת קומדיית האימה “יוצא דופן”. הסרט “חיים אבודים” הוא תיאור מרגש של השפעת מאורעות “הצרות” של צפון אירלנד שבהן נהרגו למעלה מ-3,700 אנשים. סרט נוסף שחוזר לתקופה מוקדמת יותר במאה ה-19 הוא “47 שחור”, המספר על איך אירי אחד מגלה שמשפחתו מתה מרעב, ובעקבות כך יוצא למלחמה אישית נגד אלה שהוא מאמין שהם אחראים לכך. הסרט “סוף תקופה” מספר על יחסי אב ובנו והוא מתרחש משני צדי האוקיינוס האטלנטי כשהגיבורים של הסרט טסים לאירלנד, דבר שיהיה בקרוב גם קל יותר לישראלים כשיפתח קו אווירי ישיר בין תל-אביב לדבלין בחודש מאי 2020.

אנו מקווים שתיהנו מהסרטים ומצפים לחוות דעתכם בטוויטר

@EmbassyTLV

ג’יימס אושיי, נספח התרבות, שגרירות אירלנד בישראל

משוכה על הדרך

בימוי: שלי לאב
| 95 דקות

לאחר סטוץ חד פעמי ביום הולדתה ה־44 עם בחור הצעיר ממנה, מגלה פמלה שהיא בהריון. פמלה היא אם חד הורית חובבת מסיבות ובתה אלגרה רואה את עצמה כמבוגר האחראי בבית. בעקבות ההיריון הלא צפוי, פמלה ואלגרה חייבות להתרגל למציאות החדשה. התוצאה כבשה את הקהל והביקורת בשנה האחרונה. 

סוף תקופה

בימוי: אלפר אדלסטינס
| 96 דקות

פרנק פוגל התאלמן זה עתה מאשתו. בנו המנוכר שון לא מתכוון לשמור קשר עם אביו, אבל הוא מכבד את בקשתה האחרונה של אמו ויוצא עם אביו למסע כדי לפזר את אפרה באגם מבודד באירלנד מולדתה. הבילוי המשותף עתיד לגלות דברים חדשים ולעורר שינוי בגיבורים. 

יוצא דופן

בימוי: מייק ארן, אנדה לאומן
| 94 דקות

רוז דולי מאמינה שהיא אחראית למותו של אביה שחקר תופעות על טבעיות. הטראומה גורמת לה לוותר על כח העל שלה: יכולתה לתקשר עם המתים. אך כאשר היא פוגשת את מרטין ואשתו המתה, היא נאלצת לשוב ולהשתמש בכישוריה. "יוצא דופן" לוקח את ז'אנר סרטי האימה ומעניק לו טוויסט קומי רומנטי. 

חיים אבודים

בימוי: דרמוט לוורי, מייקל יואיט
| 93 דקות

“הצרות" (The Troubles) הוא השם האירי לעימות שהתרחש בצפון אירלנד בין השנים 1969 ועד 1998. הספר "חיים אבודים", מתעד את את הנסיבות שהובילו למותם של 3700 קורבנות המלחמה. צמד הבמאים הפך את הספר לסרט התיעודי שלפנינו. התוצאה היא רקוויאם.

47 שחור

בימוי: לאנס דיילי
| 96 דקות

השנה היא 1847 ואירלנד נמצאת כבר שנתיים במצב מחפיר של עוני. פיני הוא ריינג'ר שנלחם עבור הצבא הבריטי ונוטש את עמדתו כדי לחזור הביתה ולהתאחד עם משפחתו. כשהוא מגלה שאמו מתה מרעב ואחיו הוצא להורג על ידי הבריטים, הוא יוצא למסע נקמה. סרט בלתי מתפשר, עשוי תוך שליטה קולנועית מרשימה.