סגור
לתכנית החודשית

שבוע אמנות ומוח 2017

12-19.03.2017

במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית פועלים יחדיו חוקרים מתחומים שונים, ביניהם תיאורטיקנים, אנשי מדעי המחשב, פסיכולוגים קוגניטיביים וחוקרי מדעי החיים והרפואה. במרכז מתקיים מחקר רב תחומי המוביל לתובנות חדשות על היחס שבין "חומר" ל"רוח", על שאלת הרצון החופשי והמודעות ועל שורה של שאלות הקשורות למהות האדם וייחודו בטבע. נדבך בחזונו של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח הינו קיום דו־שיח בין החוקר לאדם מן השורה, זה המתעניין בהשלכות חקר המוח ומושפע מהן ישירות. אמצעות הרצאות על המוח הפתוחות לציבור, תערוכות מוח מתחלפות, אירועי תרבות, חומר הסברה כתוב וסיעור מוחות משותף, מנגיש המרכז את חקר המוח למתעניין באשר הוא. שבוע האמנות והמוח מחזק את הקשר בין הקהילה והאקדמיה ומעורר את המודעות הציבורית לחשיבות חקר המוח.

אמנות ומוח

מוסיקה ומוח – הקשר המפתיע

מרצה: פרופ‘ ישראל נלקן, האוניברסיטה העברית. מהי מוסיקה? מדוע היא כה משפיעה? ומה במוח רגיש כל־כך אליה?

לה לה לנד

בימוי: דמיאן שאזל
| 128 דקות

סביב סיפור האהבה בין סבסטיאן, פסנתרן ג‘אז עיקש למיה, שחקנית שחולמת על פריצה בלוס אנג‘לס, “עיר הכוכבים“, יצר דמיאן שאזל (“וויפלאש“) את המיוזקל שלפנינו, אחד הסרטים הגדולים של השנים האחרונות. יצירה עשירה, מבדרת וחכמה שמצליחה להפעיל היטב את החושים והמחשבה. 

אמנות ומוח

בין עונג לכאב: מה מביעות ההבעות?

מרצה: ד“ר הלל אביעזר, האוניברסיטה העברית. האם הבעות הפנים חושפות את הרגשות שלנו? עדויות חדשות מאתגרות את ההנחות המקובלות בזיהוי רגש. הרצאה בשילוב מופע של קבוצת תיאטרון סקפינו.

ווינר

בימוי: ג'וש קריגמן, אליס סטיינברג
| 96 דקות

טרגדיה-קומית דוקומנטרית החושפת את אחורי הקלעים של הפוליטיקה האמריקאית – מקום שבו האמת, השקר, ההתנצלות והסליחה הם לא יותר מכלים כדי להשאר בחיים. התוצאה היא דרמה אדירה, מצחיקה ומזעזעת, שכדאי מאד לראות.

אמנות ומוח

המוח המחליט

מרצה: פרופ‘ יונתן לוינשטיין, האוניברסיטה העברית. הקורה במוחנו כאשר ואחרי שאנחנו מקבלים החלטות.

סאלי: נס על ההדסון

בימוי: קלינט איסטווד
| 96 דקות

ב־2009 הצליח קפטן צ‘סלי (“סאלי“) סולנברגר לבצע נחיתת חירום על נהר ההדסון, ולהציל את חייהם של 155 הנוסעים של מטוסו. למרות הביצוע המקצועני, עמד סולנברגר לחקירת המוסד לבטיחות בתחבורה. דרמה מעולה, צנועה ואפקטיבית שראויה ביותר לתשומת לב.

אמנות ומוח

אתיופיה – מסע אל תוך העיוורון

מרצה: פרופ‘ אודי זהרי, האוניברסיטה העבריתמה ניתן ללמוד ממחקרים על ראייה לאחר עיוורון ממושך מלידה?

מחשבות על עיוורון

בימוי: פיטר מידלטון, ג'יימס ספיני
| 90 דקות

סרט תיעודי יוצא דופן המתמקד בסיפורו של התיאולוג ג'ון הול, שבשנים 1983–1986 הקליט סדרה של יומני אודיו שתיעדו את אובדן הראייה שלו. הסרט, שהוקרן בפסטיבל סאנדנס האחרון, ממזג את ההקלטות עם ראיונות ושחזורים מרהיבים, וחושף אדם מרתק, חד מחשבה ורגיש.

אמנות ומוח

מה מצחיק את המחשב?

מרצה: ד“ר דפנה שחף, האוניברסיטה העבריתאיך לימדנו מחשב לשפוט בתחרות הקריקטורות של הניו־יורקר

פרוביזורי

מופע בידור מאולתר עם דביר בנדק, תומר שרון, הילה די קסטרו וערן איווניר

מופע בידור בשיתוף קהל עם קומיקאים מובילים. הקהל מאתגר את הקומיקאים במצבים, דמויות ומקומות, והם יוצרים “על המקום“ קטעי סטנד־אפ, מערכונים וגם שירים. חלק מן הצופים מוזמן גם לבמה לאלתור עם הקומיקאים. 

אמנות ומוח
אירוע ילדים

ראיה תלת ממדית – כיצד עומק נתפס במוח?

מרצה: עדי קול, האוניברסיטה העברית. הרכיבים השונים של מערכת הראיה – ובפרט שלב תפיסת העומק במוח. (אירוע לכל המשפחה)

סרט לגו באטמן

בימוי: כריס מקי
| 100 דקות

"סרט לגו באטמן" משחזר את ההצלחה הכבירה של הסרט הראשון בסדרת “לגו”, אך משתמש בגיבורי עלילת “באטמן”. התוצאה היא סרט מהנה, קצבי, יצירתי וקצת פרוע – שיצליח לבדר קטנים וגדולים.