סגור
לתכנית החודשית

קולנוע צ’יליאני חדש

חברים יקרים,

לכבוד לנו להזמין אתכם למהדורה הראשונה של מעגל קולנוע צ'יליאני בישראל. המעגל הראשון מציג סרטים העוסקים בעבר הקרוב של צ'ילה ובנושאים חברתיים של זכויות אדם שצ'ילה מאוד מחויבת אליהם והם גם הבסיס של מדיניות החוץ שלנו.

בצל העצים

בימוי: מתיאס רוחס ולנסיה
| 99 דקות

פבלו בן ה-12 מקבל מלגה ללמוד בפנימייה של "קולוניה דיגנידד" המסתורית והמנותקת והופך לחביב המנהיג. אך עד מהרה מגלה את הדברים המוזרים שקורים במקום. סיפורה של "קולוניה דיגנידד", שהוקמה ע"י נאצים שברחו מגרמניה אחרי מלחה"ע השנייה ושיתפה פעולה עם משטר פינושה מוצגת ביצירה משכנעת ומעוררת מחשבה.

אחיי חולמים בהקיץ

בימוי: קלאודיה הואקימיה
| 85 דקות

שני אחים כלואים במוסד לעבריינים צעירים. למרות הקשיים הם רכשו חברים נאמנים, איתם הם מעבירים את הימים בחלומות על חירות. הכל משתנה כאשר למקום מגיע צעיר שמעלה את הרעיון של בריחה. בסגנון ריאליסטי מצליחה הבמאית ליצר רגעים אנושיים ולהגדיר את גיבוריה הרחק מדימויים שטוחים.

1976

בימוי: מנואלה מרטלי
| 95 דקות

צ'ילה, 1976. כרמן, אשה אמידה, יוצאת אל בית הקיט המשפחתי כדי לפקח על שיפוצו. בעלה, ילדיה ונכדיה מגיעים לבקר מדי פעם במהלך חופשת החורף. כאשר הכומר המקומי מבקש את עזרתה בטיפול בגבר צעיר שהוא מעניק לו מחסה בסתר, נקלעת כרמן למחוזות לא צפויים, הרחק מהחיים השלווים שהיא מורגלת בהם.

המבט הבוער

בימוי: טטיאנה גביאולה
| 102 דקות

דרמה היסטורית פוליטית בהשראת סיפורו האמיתי של רודריגו רוחס דה נגרי שנהרג ב-2 ביולי 1986 במהלך ההפגנות הגדולות הראשונות בצ'ילה נגד שלטונו הרודני של אגוסטו פינושה.