סגור
לתכנית החודשית

קולנוע דומיניקני 2017

לראשונה בישראל הסינמטק מציג טעימה מקולנוע של הרפובליקה הדומיניקנית, תעשייה קטנה שהתחילה לפרוח בשנים האחרונות ולבלוט בתוך עולם הקולנוע הלטינו־אמריקאי.

החודש נציג 5 סרטים – שלושה עלילתיים ושני תיעודיים – המבטאים את המגוון של העשייה במדינה הקריבית. מלודרמה משפחתית "משפחת ריינה", סרט פשע קומי בסגנון טרנטינו "הגונגונה", סרט ארט־האוס ניאו־ריאליסטי באופיו "ליד הים" ושתי יצירות תיעודיות על החיים בשולי החברה: "בלנקו" ו"פנטזיה קריבית"

The Dominican Republic film week is organized with assistance of the Embassy of Dominican republic in Israel. Special thanks to H.E. the ambassador Alexander de la Rosa

ליד הים

בימוי: בלדימיר אבוד
| 76 דקות

דרמה מרגשת בסגנון ניאו־ריאליסטי עם שחקנים ילדים לא מקצועיים. ילד מחליט לנסוע לעיר הבירה ולחפש את אביו על סמך כתובת שהוא מוצא בגב תצלום ישן. בעיר, לבד וללא כסף, הוא מתחבר לילדים חסרי בית כמוהו, עד שמציאת האב הופכת למפח נפש קורע לב.

משפחת ריינה

בימוי: טיטו רודריגז
| 84 דקות

איזאק עובד קשה כל חייו, מחזיק בשתי ידיו את החווה של אביו אברהם שסובל מאלצהיימר ומפרנס את אשתו ושני ילדיו, המרגישים נטושים בגלל כמות העבודה והאדיקות הנוצרית שלו. הכל רגוע עד כמה שאפשר עד שחוזר לאחוזה המשפחתית הבן האובד ישמעאל לשמחתה של האם שרה.

הגונגונה

בימוי: ארנסטו אלמני
| 101 דקות

קומדיית פשע שחורה בסגנון “ספרות זולה” על אקדח קטנטן בקליבר 0.22 שמסתובב באיים הקריביים ומביא קללה על ראשו של כל מי שאחז בו אי פעם, החל מהדיקטטוריים פרנקו וטרוחיו. מצעד של דמויות ססגוניות וביזריות הופך את הסרט לקרנבל משעשע.

פנטזיה קריבית + בלנקו

פנטזיה קריבית - סיפור יחסיהם המיוחדים של זוג אוהבים מבוגרים על שפת נהר האוזמה החוצה את סנטו דומינגו. / בלנקו  -  סרט תיעודי המתאר את חייהם של שישה לבקנים בני גילאים שונים בקהילה כפרית קטנה בהרים של הרפובליקה הדומיניקנית.