סגור
לתכנית החודשית

רביעי קאלט

הנסיכה הקסומה

בימוי: רוב ריינר
| 101 דקות

גיבור הסרט יוצא להציל את אהובתו מידיו של נסיך מרושע. מסביב לנושא המרכזי הזה משובצים כל המרכיבים של אגדות הילדים: טירות מאיימות, שודדי ים, מכשפים, עכברושי ענק, ענקים אנושיים, נצחונו של הטוב על הרע וכיו"ב. ריינר מגיש אגדה קלאסית בטון עכשווי ומודע לעצמו. אבל למה להכביר מילים: אם ראיתם אתם כבר יודעים שזה אחלה סרט, ואם לא - אל תחמיצו. 

חיים בצללים

בימוי: ג’מיין קלמנט, טאיקה וואיטיטי
| 82 דקות

ארבעה ערפדים חולקים דירת שותפים בוולינטון של ימינו, ומנסים לשמור על אורח החיים הערפדי – בשעה שבמאי סרטי תעודה עוקב אחריהם ומצוקתם. סביב הציר העלילתי הזה נוצרה הקומדיה המוקומנטרית שלפנינו. לא היו הרבה קומדיות יותר מקוריות בעשור הזה, וזו באמת הזדמנות חד פעמית. אל תחמיצו.

קן הקוקיה

בימוי: מילוש פורמן
| 134 דקות

עם הופעה כבירה של ג’ק ניקולסון, עם תסריט שאינו חוסך מעמדים דרמטיים, ובזכות מגע הבימוי הייחודי שלו, שיודע להציע רגש, הומור ואירוניה, יצר מילוש פורמן את אחד הסרטים הבולטים של שנות השבעים. במרכזו: פושע קטן מנסה לחמוק מעונש מאסר ומתאשפז בבית חולים לחולי נפש.

הבוגר

בימוי: מייק ניקולס
| 105 דקות

בוגר קולג’ טרי חוזר לבית הוריו רגע לפני ההתברגנות. הרומן המפתיע שפורץ עם גברת רובינסון, אשת שותפו של אביו, הופך את חייו, ואלו מטלטלים עוד אחרי שהוא מתאהב בבתה. אחד מסרטי המפתח של שנות ה־60 . 

דאבל שפילברג

דאבל פיצ'ר מדע בדיוני של סטיבן שפילברג. הקרנה כפולה בשיתוף פעולה עם אתר הקולנוע עין הדג, אשר תכלול קוויז קצר על סרטי הבמאי. 20:00 אי. טי | 21:50 קוויז | 22:20 מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר | מפגשים מהסוג השלישי

אי.טי – חבר מכוכב אחר - יצירת המופת של סטיבן שפילברג אודות הילד אליוט, שיום אחד מוצא חיזר שנשכח על ידי חבריו בכדור הארץ. גם שלושה ומשהו עשורים אחרי, וזוהי עדיין יצירה מלהיבה, קוסמת, חמה ומרגשת. הקיצור: תביאו את הילדים ו/או הנכדים ואל תחמיצו | מפגשים מהסוג השלישי - סרט המד"ב הראשון של שפילברג מתאר את שאיפתו של גבר צעיר לקחת חלק במפגש הראשון עם יצורים מן החלל החיצון. בתנופה קולנועית כובשת, עם פסקול אדיר וכמה דימוים בלתי נשכחים – "מפגשים מהסוג השלישי" הוא חוויה קולנועית קלאסית שאסור להחמיץ  

שניים בכרטיס אחד: יום שישי ה-13

חתונת רפאים | הצלצול

חתונת רפאים - כאשר חתן לעתיד מקדש בטעות כלה ז"ל, הוא נסחף אל עולם המתים ומגלה שלא רע שם בכלל. קצת מקבריות, קצת רשעות, שלמות ויזואלית והומור נדיב - טים ברטון מביים מהתלה רומנטית שבה לפסקול של דני אלפמן יש תפקיד משמעותי בקידום העלילה | הצלצול - עיתונאית יוצאת לחקור אם לאגדה עירונית יש תוקף של ממש, אחרי שאחייניתה מתה באופן פתאומי בעקבותה צפיה בקלטת וידאו מסתורית. העיבוד האמריקאי לאימתון היפני מצליח לשמור על המתח של המקור ולתבל בהרבה מחוות לסרטי הז'אנר.

עצמאות קאלט

אל תתעסקו עם הזוהן

בימוי: דניס דוגן
| 113 דקות

סוכן מוסד בשם זוהן דביר מבקש לעשות הסבה מקצועית, אך העבר שלו - בדמותו של לוחם פלסטיני בשם "הפנטום", לא מרפה ממנו. השניים נאלצים לשתף פעולה כנגד אויב אכזר עוד יותר. זוהי סאטירה לא מנומסת שהופכת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לקומדיה נטולת תקינות פוליטית ועמוסה בהומור גופני אפקטיבי.

שניים בכרטיס אחד

דמיון במלחמה

ג’וג’ו ראביט | המבוך של פאן

ג’וג’ו ראביט - גרמניה, לקראת סוף מלה"ע השניה. למרות שאיפתו להיות חבר מצטיין בנוער ההיטלראי, למרות שאדולף ה' הוא החבר הדימיוני שלו, ג'וג'ו מגלה שאין בו שום אכזריות. הדברים מסתבכים כאשר מתברר כי אמו מסתירה נערה יהודיה. זהו אחד מאותם סרטים חד פעמיים שחייבים לראות | המבוך של פאן - בזמן מלחמת האזרחים בספרד, מגלה נערה ביער מבוך שבו מסתתר פאן, אל הרועים. הוא מבשר לה שהיא נסיכה אבודה ושולח אותה לבצע שלוש משימות מסוכנות, שבסופן תחזור הביתה כגיבורה. מעשייה פנטסטית למבוגרים שמשלבת  בין המציאות לדימיון ועוסקת בכוחה של הרוח האנושית.

הנסיכה מונונוקי

בימוי: הייאו מיאזאקי
| 133 דקות

נסיך צעיר מנסה למצוא מזור למחלתו, אחרי שהותקף בידי אל חזירי בר. הוא נקלע למאבק שבין עיירת חרשי ברזל לבין אלילי היער, ובראשם הנסיכה מונונוקי. "הנסיכה מונונוקי" הוא משל על מקומו של האדם בתוך הטבע והוא מנוסח כסרט הרפתקאות עוצר נשימה, עם שלל המצאות עלילתיות, שמוגשות באנימציה מרהיבה, יצירתית וסוחפת. 

1 screaning
רביעי 24.04.24
24.04.24
16:00
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-04-24 16:00:00 2024-04-24 19:00:00 Asia/Jerusalem הנסיכה מונונוקי Cinematheque Jerusalem Cinematheque
הנסיכה מונונוקי

שרק 2

בימוי: אנדרו אדמסון, קלי אסברי, קונרד ורנון
| 92 דקות

בסרט ההמשך לעלילות שרק ופיונה, יוצאים השנים לפגוש את הורי הכלה. אלו, נדהמים שבתם נישאה ליצור ירקרק כמוה, מחליטים לפנות למכשפה מרושעת שמעוניינת להשיא את בנה לפיונה. עם אותו עיצוב מלבב, קצב זריז והומור שלא לוקחים שבויים, התוצאה היא קומדיה שלא נופלת מן הפרק הראשון בסדרה. 

בארטון פינק

בימוי: ג'ואל כהן
| 116 דקות

מחזאי מבריק מברודוויי נשכר לעבוד כתסריטאי בחברה הוליוודית הנשלטת ע"י מפיק גס-רוח והמוני. ככל שעובר הזמן והעבודה אינה מתקדמת, הולכת העלילה ומקבלת מימדים של סיוט. סרטם המבריק של האחים כהן הוא הזיה סוריאליסטית שנונה התוקפת בחן את ההוויה ההוליוודית.

פורסט גאמפ

בימוי: רוברט זמקיס
| 142 דקות

חמוש באם אופטימית ובתמימות כובשת, פורסט גאמפ נקלע ושורד את האירועים ההיסטוריים המשמעותיים של המחצית השנייה של המאה ה-20. סרטו הערמומי של רוברט זמקיס הוא המנון לאמריקנה אחרי הנצחון במלחמה הקרה. זמקיס מתגלה כבמאי שיודע איך ליצור עלילה זריזה, אירוניה וגיבור כובש, כדי להציע חוויה שפועלת היטב על החושים והלב. 

כשהארי פגש את סאלי

בימוי: רוב ריינר
| 90 דקות

הקומדיה הרומנטית המתוקתקת של רוב ריינר (בימוי) ונורה אפרון (תסריט) היתה אקורד הסיום המהדהד של שנות השמונים — מנופחות, נוצצות וחלולות גם יחד. העלילה עוסקת במערכת היחסים הארוכה בין הארי לסאלי, שמידידים טובים לומדים שהאהבה שלהם זה לזו יכולה להפוך לזוגיות בריאה.

קורליין ודלת הקסמים

בימוי: הנרי סליק
| 100 דקות

ע"פ ספור מאת ניל גיימן יצר הנרי סליק את סרט האנימציה המעולה שלפנינו: קורליין הבודדה מוצאת דלת מסתורית שמובילה אותה לעולם הפוך: כאן מחכה לה האמא האחרת שלה והיא תומכת ואוהבת, אבל במקום עיניים יש לה כפתורים.

מועדון קרב

בימוי: דייויד פינצ'ר
| 140 דקות

צעיר קרייריסט ומצליח מוצא דרך לטפל בנדודי השינה שלו לאחר מפגש עם גבר נוסף, הרבה פחות ממוסד. יותר מכל השאלות על משבר הגבריות והתרבות המערבית לאן "מועדון קרב" זכור בזכות קולנוע משוכלל שמותיר את הצופים במרדף מתמיד ומאתגר אחר פיתולי העלילה. 

לא רק בלונדינית

בימוי:רוברט לוקטיץ'
| 96 דקות

אחרי שבן הזוג זורק אותה, מחליטה אל וודס, בלונדינית מטופחת שנושאת בשל כך יחס מתנשא מהסביבה, שהיא לא תוותר ונרשמת ללימודי משפטים בהארוורד. עם מידה שווה של אהבה ומודעות עצמית, זהו גילטי פלז'ר מעולה ובשני העשורים מאז שיצא, אל וודס הפכה למודל חיקוי והסרט הוא קלאסיקה שרק משתבחת עם השנים. 

השיחה

בימוי: פרנסיס פורד קופולה
| 113 דקות

חוקר פרטי מיומן, שמבסס את פרנסתו על גזילת סודות הזולת, מקליט זוג צעיר. כאשר הוא מוצא כי חייהם בסכנה הופך הגבר הבודד מעורב בחייהם. בכשרונו הקולנועי הניכר, עם הופעה נהדרת של ג'ין הקמן, מצליח קופולה להגיש אלגוריה יפה על אחריותו המוסרית של אדם למעשיו. התוצאה מהפנטת ומסעירה גם היום.

אחר צהריים של פורענות

בימוי: סידני לומט
| 130 דקות

במזג אויר לוהט, צמד שודדים נתקע עם בני ערובה מבלי לדעת מה לעשות עימם, כאשר על הבנק צרים כוחות משטרה רבים, אספסוף צמא דם, וגם מקומם של אמצעי התקשורת אינו נפקד. היכולת של סידני לומט להעמיד סצינות קצביות ולהצמידן בכשרון רב זו לזו, האינטואיציות הבריאות של פאצ'ינו הצעיר והפאתוס שמעורב בהומור, הפכו את הסרט לאחד המשובחים שנוצרו בארה"ב של שנות ה-70.

ברזיל

בימוי: טרי גיליאם
| 140 דקות

פקיד צנוע ומסור במשרד האינפורמציה – מרכז עצבים בירוקרטי של חברה טכנוקרטית עתידנית מוצא עצמו בתוך סיוט מחריד כאשר יום אחד חודרת חיפושית אל לב המחשב וגורמת לטעות איומה. ברזיל, הוא יצירה שמכילה את כל הגנום של יצירתו: ברק ויזואלי, לעג חרדתי כלפי הממסד ועירוב מוצלח בין פנטזיה למציאות. התוצאה היא קומדיית אבסורד קלאסית.  

רוק בבית הספר

בימוי: ריצ'רד לינקלייטר
| 108 דקות

דיואי פין הוא כל כך רוקיסט בנשמתו עד שהוא נזרק מהלהקה שהוא עצמו הקים. כדי להתפרנס, הוא מתגנב למשרת מורה מחליף ועד מהרה מנסה להפוך כיתת בני העשר שלו ללהקת רוקנרול שתנסה לזכות בתחרות כשרונות צעירים. ג'ק בלאק מביא למסך תעוזה, מחויבות ומודעות עצמית. אולי המזג שלו לא הכי פדגוגי, אבל הוא נותן לחניכיו יופי של שיעור לחיים – מהנה, מוסיקלי ומלהיב.

בוראט

בימוי: לארי צ'ארלס
| 82 דקות

באמצעות דמותו הפיקטיבית של בוראט סגאייב, כתב הטלויזיה הקזחית לכאורה, מסתובב סשה בארון כהן עם פנים תמימות ונימוסים של עולם שלישי וחושף את מה שמסתתר מאחורי הקליפה הנוצצת של אמריקה. שילוב מוצלח בין הומור פיזי משוגע לרגעים מוקומנטריים מגוחכים ועוכרי שלווה הפכו את 'בוראט' לאחת הקומדיות הפרועות והמוצלחות של המילניום הנוכחי.

הטוב הרע והמכוער

בימוי: סרג'יו ליאונה
| 179 דקות

שלושה גברים מחפשים בתוך התופת של מלחמת האזרחים האמריקנית אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. הוא משלב סצינות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת שהזמן לא יכול לה.

ממנטו

בימוי: כריסטופר נולאן
| 113 דקות

לאונרד אינו מסוגל לשמר זכרונות חדשים בו בזמן הוא מנסה לנקום באיש שאנס ורצח את אשתו. סביב ציר העלילה הזה יצר כריסטופר נולאן מותחן מבריק - תסריט נון-לינארי הנע באקרובטיות בין זמנים שונים, שימוש ממזרי במצלמה, הופעות אדירות - שמצליח לנווט היטב את הפסיכולוגיה של הצופה.

נערה בהפרעה

בימוי: ג'יימס מנגולד
| 120 דקות

בשלהי שנות השישים, תיכוניסטית מבולבלת מתאשפזת במחלקה פסיכאטרית. במהלך השנתיים שתבלה שם תנסה לשמור על שפיותה ולסייע לחברותיה החדשות להתגבר על מצוקותיהן. "נערה בהפרעה" היה להיט גדול שהביא למסך דיוקנאות נוגעים ללב של נשים צעירות במשבר. ממרחק הזמן, זוהי קלאסיקה, שראויה גם היום לתשומת לב.