סגור
לתכנית החודשית

צ’ינמה איטליה

שמונה הסרטים החדשים וחמשת הקלאסיקות הכלולים בתכנית של צ’ינמה איטליה 2018 מעניקים לקהל הזדמנות להתוודע אל הקולנוע האיטלקי האיכותי העכשווי וההיסטורי.

אהבה ועולם תחתון, של האחים מאנטי (“שיר נפוליטני”), הוא סרט מוזיקלי שמצליח להרקיד גם את האכזריים שבמאפיונרים הנפוליטנים. העדינות של ג’אני אמליו הוותיק וכל מה שתרצה של פרנצ’סקו ברוני הצעיר עוסקים בגיל השלישי ובפער הדורות.

סדר הדברים של אנדריאה סגרה חושף מדיניות צינית שאירופה מנהלת כלפי המהגרים האפריקנים הבאים מהדרום. ואילו עלילת הסרט א צ’מברה, של ג’ונאס קאמפיניאנו מתרחשת בקרב קהילת הצוענים של דרום המגף.

הקולנוע הנשי מיוצג על ידי סיפורים על אהבה שלא מן העולם של פרנצ’סקה קומנצ’יני שנוגעת כהרגלה בשאלות של נשיות בעולם עכשווי. איזי של אנריאה מנייני מספק לבאי הפסטיבל את הפן ההומוריסטי עם מסע אבסורדי שלוקח אותנו עד לאוקראינה. והמקום של פאולו ג’נובזה (“זרים מושלמים”) חותם את התכנית עם אבסורד ואירוניה אכזרית.

כהרגלנו עמלנו להציג בפני הקהל הישראלי עוד טפח מן הקלאסיקה האיטלקית. הפעם לרגל שנת השבעים לישראל בחרנו להציג חמישה סרטים שהופקו ב-1948 ומיצגים את הקולנוע הניאו-ריאליזם האיטלקי.

צפייה מהנה

רוני פלוס ודני מוג’ה, מארגני הפסטיבל

אהבה ועולם תחתון

בימוי: האחים מנטי
| 139 דקות

כשדון וינצ’נזו, המאפיוזו של נפולי, הולך לעולמו, אשתו אבלה קצת יותר מדי. ובכן, ההלוויה היא תרמית. בעצם, היא והדון כבר התעייפו מחיי הפשע. נשארה רק בעיה אחת – צריך לחסל את האישה שיודעת שהנ”ל אינו ז”ל. מיוזקל מאפיה שמצליח להציע שעתיים ומשהו מהנות ושהיה לסרט האיטלקי המדובר בפסטיבל ונציה 2017.

גונבי האופניים

בימוי: ויטוריו דה סיקה
| 90 דקות

רומא מוכת האבטלה בשנים שבאו אחרי מלה”ע השניה. גבר שמצא סוף סוף משרה של מדביק מודעות, יוצא עם בנו לאודיסאה מיוסרת בחיפוש אחר זוג האופניים שנגנב ממנו. מסמך אנושי חם, נטול סנטימנטליזם וכל דעות קדומות שהן. בקיצור: קלאסיקה שאסור להחמיץ. 

כל מה שתרצה

בימוי: פרנצ’סקו ברוני
| 106 דקות

ג’ורג’יו הוא משורר נשכח בן שמונים ומשהו שחי לבדו בטסטוורה שברומא. אלסנדרו שצעיר ממנו בשישה עשורים, מבלה בעיקר בבטלה, לפחות עד שלאבא שלו נמאס והוא מצווה עליו לבלות מדי יום עם ג’ורג’יו. הידידות שמתפתחת בין השניים עתידה לשלוח אותם למסע מרגש בעקבות זכרונות העבר. 

ללא רחמים

בימוי: אלברטו לאטואדה
| 95 דקות

מלחמת העולם השנייה הסתיימה. אנג’לה בורחת לעיר ליוורנו בתקווה למצוא את אחיה. אך זה כבר לא בחיים והיא מתדרדרת לעולם התחתון ולזנות. ג’רי, חייל אמריקאי שחור, מתאהב בה. על מנת לעצור את התדרדרותה של אנג’לה הוא מוכן לסכן הכול. התוצאה שלפנינו נחשבת לאחד משיאי הניאוריאליזם. 

הקרנה בנוכחות הבמאי פאולו ג’נובזה

המקום

בימוי: פאולו ג’נובזה
| 105 דקות

דמות מסתורית יושבת בשולחן אחורי בבית הקפה “המקום”. רבים מצטרפים אליו ושוטחים בפניו את משאלותיהם. הזר המסתורי מוכן להגשים את משאלותיהם הכמוסות, אך בתמורה הם נדרשים לבצע משימות. פאולו ג’נובזה (“זרים מושלמים”) מפנה זרקור חד אל טבע האדם, תוך הצגה מקורית ומרחיקת לכת של דילמות מוסריות.

סיפורים על אהבה שלא מן העולם

בימוי: פרנצ’סקה קומנצ’יני
| 92 דקות

קלאודיה ופלאביו היו פעם מאוהבים. הם חיו יחד ולבסוף נפרדו. עבור קלאודיה זה קשה עד בלתי נסבל ואם זה היה תלוי בה היחסים היו מממשיכים. פלאביו חושב שצריך להיות מציאותיים ולהמשיך הלאה. פרנצ’סקה קומנצ’יני מביאה נקודת מבט נשית על זוגיות ואהבה ודרכה מצביעה על המשותף לשני המינים.

סדר הדברים

בימוי: אנדראה סגרה
| 112 דקות

קוראדו הוא קצין במשטרת ההגירה האיטלקית. בטריפולי הוא ועמיתיו מבקרים באתרים שמהם מגיעים המהגרים ומגלים את האמת העצובה אודות כלכלת ההגירה. כאשר הוא מנסה לסייע לאחת המהגרות מאפריקה, העימות עם מפקדיו ועם מצפונו הופך חריף יותר. 

האדמה רועדת

בימוי: לוקינו ויסקונטי
| 160 דקות

בהשתתפות תושביו של כפר קטן, מביים ויסקונטי את אחת מיצירות המופת של הניאוריאליזם. הוא מתבסס על רומן מהמאה ה־19 אלא שבמקום מאבק מול איתני הטבע, נאלצים הדייגים כאן להתמודד עם תאוות הבצע של בעלי ההון. 

גרמניה שנת אפס

בימוי: רוברטו רוסליני
| 78 דקות

נער דחוי בן 15 הוא המפרנס היחיד של המשפחה. ברחוב הוא פוגש את מי שהיה מורו, פעם נאצי והיום פעיל בשוק השחור, וזה גורס בפניו כי רק לחזקים ישנה הזכות לשרוד. משוכנע באמת המעוותת הזו אדמונד מבצע אקט נורא... רוברטו רוסליני מגיש דיוקן מצמרר של גרמניה בשנים הסמוכות לנפילת המשטר הנאצי. 

א צ’אמברה

בימוי: ג’ונס קאמפיניאנו
| 118 דקות

פיו הוא בן למשפחת צוענים, המתגוררים בשוליים של הדרום האיטלקי. אחיו הוא המוח של המשפחה, ממנו הוא לומד את אורחות החיים והפשע, וכאשר האח הולך לכלא מנסה פיו להכנס לנעליו, ובסופו של המסע נאלץ לבחור בין נאמנות שבטית לחברות. דרמה מוחצת שראויה לתשומת לב. 

האורז המר

בימוי: ג’וזפה דה סאנטיס
| 108 דקות

זוג גנבים במנוסה מוצא מסתור בתוך קבוצת נשים המועסקת בשדות האורז. כשהנוכל מגלה שהשרשרת שגנב מזוייפת הוא זומם לגנוב בעזרת פועלת צעירה את האורז המאוחסן ומיועד לתשלום. הסוף יהיה קטלני. “האורז המר” תיבל את הגישה הנאו־ריאליסטית עם עלילה יותר מפולפלת, תוצאה נחשבת לאחד משיאי הז’אנר.

הקרנה בנוכחות הבמאי אנדריאה מאנייני

איזי

בימוי: אנדריאה מאנייני
| 91 דקות

איזידורו המכונה איזי מדוכא. פעם הוא היה מלך מרוצי הקארטיג. אבל היום  כבר לא יכול להשחיל עצמו למושב הנהג. בצר לו הוא מקבל את עצת אחיו ולוקח על עצמו להחזיר לאוקראינה עגלה ועליה ארון קבורה ובתוכו פועל בניין. המסע מסתבך והכל ממש, אבל ממש לא הולך לו באיזי. קומדיה קטנה וטובת לב. 

העדינות

בימוי: ג’אני אמליו
| 103 דקות

רנאטו, כבן 70, חי בבניין ישן בלב נאפולי. מעבודתו כעורך דין הוא כבר פרש ובמשפחה שלו הוא איבד עניין. רנאטו מתעורר לחיים כששכנים חדשים עוברים לגור בדירה מולו. מיקלה ופאביו נראים לו כזוג מושלם ועד מהרה הוא נקשר אליהם כפי שמעולם לא נקשר למשפחתו שלו.