סגור
לתכנית החודשית

צ’ינמה איטליה 2019

פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל

תכנית הסרטים המגוונת המרכיבה את צ’ינמה איטליה מורכבת מסרטים מכל סוגי הקשת. סרט מתח בעל גוון בינלאומי, סרט פוליטי אפל, סרט ספורט והתבגרות, מלודרמה משפחתית, קולנוע על קולנוע, קולנוע חברתי, קומדיה סהרורית וסרט תקופתי. יוצרים בתחילת דרכם ובמאים ותיקים חושפים בפנינו קולנוע המבקש לפרוץ לעצמו נתיבים חדשים מבלי לשכוח את העבר המפואר שממנו יצא לדרך.

בעבר של איטליה גם ימים פחות מפוארים. 1938 – האחרים הוא סרט תיעודי על תקופה קשה בהיסטוריה האיטלקית – העידן הפאשיסטי וחוקי הגזע שבגדו בקהילה יהודית עתיקה שהאמינה באיטליה וראתה בה לתומה מולדת של ממש.

את החלק ההיסטורי שלנו החלטנו להקדיש לשחקנית הגדולה אנה מניאני חמשת הסרטים שמרכיבים את הרטרוספקטיבה הקטנה שלנו יאפשרו לקהל לעמוד על מנעד היכולות הדרמטיות והקומיות של השחקנית ולהתענג על יצירות של מאסטרים כדוגמת מוניצ’לי, ויסקונטי ופאזוליני. השנה הלך לעולמו ברנרדו ברטולוצ’י ואנו בחרנו לציין זאת בהקרנת יצירת המופת שלו הקונפורמיסט.

צפייה מהנה

רוני פלוס ודני מוג’ה, מארגני הפסטיבל

The Italian Cultural Institute in Tel Aviv is proud to present the 6th edition of Cinema Italia, a major event in its 2019 cultural program, taking place under the auspices of the Embassy of Italy in Israel.

Cinema Italia 2019 is the result of the close and fruitful collaboration between ADAMAS Italia Israel, the Italian Cultural Institutes of Tel Aviv and Haifa, Istituto Luce Cinecittא and the Cinematheques of Israel.

Special thanks to Foundation Italy-Israel for Culture and Art.

We wish to thank Monica Moscato – Filmitalia, Paola Ruggiero – Cinecittא Luce, Carmen Accaputo – Cineteca Bologna, Tina Martelloni e Gualtiero Rosella. Netflix, Italia

לאחר ההקרנה שיחה עם מפיק הסרט רוברטו לוי

1938 – האחרים

בימוי: ג'ורג'יו טרווס
| 62 דקות

הסרט לפנינו מספר כיצד השפיעו חוקי הגזע על יהדות איטליה, וכיצד האוכלוסיות היהודית והלא-יהודית חוו את הגזענות והרדיפה. דרך עדויות וניתוח מלומד, בשילוב קטעי אנימציה, מציע הסרט "1938 – האחרים" פרשנות חדשה על תקופה היסטורית דרמטית זו.

לאחר ההקרנה שיחה עם הבמאי סטפנו מורדיני

העד הבלתי נראה

בימוי: סטפנו מורדיני
| 102 דקות

אדריאנו, איש עסקים מצליח, מתעורר ולצידו גופתה של לאורה, המאהבת שלו. אדריאנו מואשם ברצח, ובעזרת עורכת הדין ויג’יניה פרארה, זו שמעולם לא הפסידה במשפט, הוא צריך להוכיח את חפותו. עם הגב אל הקיר הוא נאלץ לגלות את כל האמת.

מספיק בקושי

בימוי: דמיאנו די’נוצ’נצו, פביו די’נוצ’נצו
| 95 דקות

מירקו ומאנולו מתגוררים בפרברי רומא. בחורים טובים, אבל יום אחד הם מעורבים בתאונת פגע וברח. הקללה הופכת לברכה. כך בן לילה הם זוכים לכבוד, כסף ומעמד שמעולם לא היו להם בשכונה. התוצאה היא מבט לא סנטימנטלי על חיי המאפיה מגובה עיניהם של חיילי הפשע הפשוטים. 

לאחר ההקרנה שיחה עם הבמאית מרגרטה פרי

זן על הקרח הדק

בימוי: מרגריטה פרי
| 87 דקות

מאיה, המכונה זן, היא טום בוי בת 16 כעוסה. היא השחקנית היחידה בקבוצת ההוקי המקומית וסופגת עלבונות על התנהגותה הגברית מדי. כשוונסה חברתו היפה של הקפטן בורחת ומסתתרת בביתה, מאיה נפתחת לראשונה. ונסה ומאיה יוצאות למסע של גילוי עצמי וגיבוש זהותן הפנימית. 

דברי פתיחה: דני מוג’ה

הקונפורמיסט

בימוי: ברנרדו ברטולוצ’י
| 108 דקות

עלילת "הקונפורמיסט" מתרחשת באיטליה הפאשיסטית של שנות ה־30 וה־40. אינטלקטואל איטלקי צעיר, ד"ר לפילוסופיה, מתנדב לעזור למשטר הפאשיסטי בתחילת דרכו ונשלח לפריס כדי להתקרב, ואח"כ לחסל, פרופסור איטלקי גולה שהיה מורהו בעבר. אל תחמיצו את יצירת המופת הזו.

הבת שלי

בימוי: לאורה ביספורי
| 100 דקות

אשה צעירה מרדנית ופרועה, נאלצת לעזוב את ביתה ויש לה בקשה אחת לפני שהיא עוזבת: לבלות קצת זמן עם ויטוריה, שכנתה בת ה־10. עם שתי הכוכבות הגדולות של הקולנוע האיטלקי העכשווי, ועם גישה קולנועית שרירית מגישה לאורה ביספורי דרמה ישירה, מצולמת ומשוחקת היטב שפוגעת ישר בלב. 

לילות קסומים

בימוי: פאולו וירזי
| 125 דקות

באמצע המונידאל נמשה מפיק בעל שם ללא רוח חיים מנהר הטיבר. החשודים המידיים הם שלושה תסריטאים שאפתניים. במהלך לילה אחד בתחנת המשטרה הם מספרים את תלאותיהם ברחבי רומא ברגעים האחרונים של תור הזהב של הקולנוע האיטלקי. סרטו החדש של פאולו וירזי מציע מבט אירוני וחם על הקולנוע האיטלקי. 

קאפרי־מהפכה

בימוי: מריו מרטונה
| 122 דקות

1914, באיטליה מתכוננים למלחמה. צפון אירופאים מקימים בקאפרי קומונה של אומנים. לוצ’יה רועת הצאן המקומית מסוקרנת. רופא הכפר הצעיר האידיאליסט מוצא בקרבם אתגרים אינטלקטואלים. הגולים הרוסים יושבים מהצד ומתכננים מהפכה. בועה ים תיכונית בשולי עולם שעומד להישטף בדם. 

האיש שקנה את הירח

בימוי: פאולו זוקה
| 103 דקות

דייג מסרדיניה הבטיח את הירח לאשה שהוא אוהב. כידוע, הגברים בסרדיניה תמיד מקיימים הבטחות. פאולו זוקה רוקח עלילה ספק בלשית ספק סוריאליסטית שמובילה את גיבורו אל סרדיניה. בשילוב של אירוניה ודרמה הוא מגיש קומדיה מעודנת, משעשעת ומעוררת מחשבה, לירית ופנטסטית, כמו באגדות.

על העור שלי

בימוי: אלסיו קרמוניני
| 100 דקות

דו”ח קולנועי חסר פשרות על שבעת הימים האחרונים בחייו של סטפנו קוצ’י. שבוע שהיה צריך לזעזע את איטליה. ב־22 באוקטובר 2009 הצטרף קוצ’י אל 148 האחרים שמצאו את מותם בכלא איטלקי באותה השנה. שילוב של קולנוע אפקטיבי עם סיפור אקטואלי הפך לאירוע שחורג מעבר לתרבות

מאמא רומא

בימוי: פייר פאולו פאזוליני
| 106 דקות

סרטו השני של פאזוליני מתאר את חייה של זונה המנסה לחזור למוטב ולארגן חיים מסודרים יותר לה ולבנה המתבגר. המאבק מתברר כאבוד כאשר העבר ממשיך לרדוף. זהו סרט פואטי ופשוט על חיי הרחוב האומללים, ששואב את כוחו גם מהופעתה של אנה מניאני בתפקיד משובח ומרגש. 

קאמפו דה פיורי

בימוי: מריו בונארד
| 95 דקות

אלידה הירקנית מאוהבת בבעל דוכן הדגים אבל הוא מעוניין דווקא באשה אחרת, בשוק המרכזי המפורסם של רומא. אנה מניאני עושה כאן את אחד התפקידים הראשונים שעיצבו את הפרסונה הקולנועית שלה כאישה עצמאית חזקה וארצית. 

בליסימה

בימוי: לוקינו ויסקונטי
| 110 דקות

מאדאלנה צקוני חולמת על עתיד מזהיר עבור מריה, בתה־יחידתה בת השמונה. כאשר נודע לה על מבחני־בד שעורכת חברת־הפקה, היא ממהרת להקדיש כל זמנה וחסכונות משפחתה כדי להכין את בתה לתפקיד. אך הנחישות של מאדאלנה עתיד להתקל בציניות של תעשית הזוהר...

רומא בחצות (הגנב הלוהט)

בימוי: מריו מוניצ’לי
| 100 דקות

אומברטו וג’ויה, שני חברים וותיקים, נפגשים במקרה בחגיגת ראש השנה. היא שחקנית קברט בצ’ינה צ’יטה הוא נוכל המתפרנס בדרך כלל מתאונות מבוימות. מריו מוניצ’לי מפגיש בפעם הראשונה (והאחרונה) את טוטו ואנה מאניאני. 

וולקאנו

בימוי: ויליאם דיטרלה
| 106 דקות

מדלנה, יצאנית לשעבר חוזרת לאי מחוז ילדותה. אחותה מקבלת את פניה באהדה אך שאר תושבי העיר מתנכלים לה. מדלנה נאבקת בצוללן המדכא את אחותה ואף גורמת למותו בשעת צלילה. אף היא מוצאת את מותה כשהר הגעש מתפרץ.