סגור
לתכנית החודשית

צ'ינמה איטליה

צ'ינמה איטליה 2021 מחזיר אותנו לאולמות הקולנוע לאחר שנה שבה נפגשנו בזום וצפינו באון-ליין, אולי בנוחיות גדולה יותר אך ללא המפגש המרגש שמתקיים בין המסך הגדול לצופה הקטן היושב באולם.
תכנית הסרטים המגוונת שבחרנו השנה מורכבת מסרטים מכל גווני הקשת. דרמת מוסר כבדת משקל, סרט אימה אינטליגנטי, עיבוד לנובלה של סופר נערץ, סאטירה חברתית פרועה, קולנוע חברתי, ביוגרפיה של אמן אקסצנטרי וסרט נוער על תרבות הרשתות החברתיות.
לא ויתרנו גם הפעם על העבר המפואר של הקולנוע האיטלקי. סרט תיעודי על אחורי הקלעים של "לה דולצ'ה ויטה" של פליני והפעם מהזווית של המפיקים. הקרנה חגיגית של "מוות בוונציה" של לוקינו ויסקונטי כדי לציין 50 שנה ליציאת הסרט המופלא, ומחווה צנועה לאטורה סקולה, במאי מצוין ואהוב כל כך גם בישראל, הכוללת יצירות מופת שהופקו בשנות השבעים והשמונים.
צפייה מהנה
רוני פלוס ודני מוג'ה - הנהלה אמנותית

בסינמטק

לא תשנא

בימוי: מאורו מאנצ'יני
| 96 דקות

סימונה, מנתח ממוצא יהודי, מציל אדם שנפגע בתאונת פגע וברח, אך כאשר הוא מגלה כתובת קעקע נאצית על חזהו של הפצוע, הוא נוטש אותו לגורלו. עד מהרה סימונה מגלה שהוא מתקשה לחיות עם האשמה. דרמת מוסר רלוונטית ומרתקת, שעוסקת בסתירות של הלב האנושי ובשכיחות של גזענות ושנאת זרים.

האם יצליחו גיבורינו למצוא את החבר שנעלם באופן מסתורי באפריקה?

בימוי: אטורה סקולה
| 130 דקות

איש העסקים פאוסטו די סאלביו מחליט להכניס קצת פלפל לחייו המשמימים ויוצא לאפריקה עם רואה החשבון שלו במטרה למצוא את טיטינו שאבד באופן מסתורי באנגולה. אחד מסרטיו הראשונים של סקולה הוא קומדיה שמעמתת בין תרבויות וסטראוטיפים באופן חכם ומעורר מחשבה וחיוך.

אהבנו כל כך

בימוי: אטורה סקולה
| 136 דקות

שלושה גברים שנלחמו יחד במחתרת נגד המשטר הפאשיסטי, נפגשים שוב ובוחנים את מה שנותר מחברותם. האידיאלים שקישרו ביניהם אינם עומדים עוד במבחן והם מתמודדים עם האכזבה והריקנות. התוצאה היא יצירת מופת – סרט שכמו בכל שיאי הפילמוגרפיה של סקולה מצליח לשלב בין רבדים עממיים ויומיומיים לתובנות אינטליגנטיות מפתיעות.

בסינמטק

ספלנדור

בימוי: אטורה סקולה
| 110 דקות

ג'ורדן הוא בעליו הקשיש של בית הקולנוע 'ספלנדור'. שאנטל היא רקדנית שנקלעה פעם למקום, התאהבה בג'ורדן (רווק מושבע המורגל במאכלי אמו) והפכה לקופאית. בתפקיד המקרין משמש לואיג'י, חובב קולנוע נלהב שטעמו האנין של בעל הבית קולע לזה שלו. סקולה פוגש את מאסטרויאני כדי לצור סרט הצדעה לאמנות הקולנוע.

בסינמטק

קשרים

בימוי: דניאלה לוקטי
| 100 דקות

ונדה ואלדו עדיין נשואים למרות שלפני 30 שנה, אלדו התאהב בלידיה הצעירה ואיים לפרק את הזוגיות. הם נאמנים ובוגדניים, כעוסים ומבוישים, מאוחדים ומנוכרים. ומה קושר את השניים זה לזו? האם אלה קשרי אהבה או תיל דוקרני? דרמה דומסטית טובה שהזכירה למבקר הגארדיאן את "סיפור נישואין" של באומבך.

כל האמת על לה דולצ'ה ויטה

בימוי: ג'וזפה פדרסולי
| 83 דקות

השנה 1958 והבמאי פדריקו פליני מתקשה למצוא מפיק ומימון לסרט הבא שלו 'לה דולצ'ה ויטה'. ג'וזפה אמטו הוא היחיד המאמין בפרויקט המופתי. אמונה לחוד ושלווה לחוד. ההפקה הופכת לסיוט ארוך. פדרסולי הצעיר יוצא למסע בעקבות ההפקה היקרה בתולדות הקולנוע האיטלקי ומגיש מסמך מרגש.

בסינמטק

הנשף

בימוי: אטורה סקולה
| 109 דקות

הזדמנות נדירה לצפות על המסך הגדול בסרטו המופתי של אטורה סקולה. בסרט, שפתח את פסטיבל ירושלים הראשון ב-1984, מוצגים ללא דיאלוגים התהליכים שעברו על צרפת במאה ה-20, כשאמצעי המבע היחידים הם המצלמה, העריכה וכישורי התנועה של השחקנים.

בסינמטק

הטורפים

בימוי: פייטרו קסטליטו
| 109 דקות

משפחת פאוונה האינטלקטואלית היא מופת של בורגנות ואילו משפחת ויסמארה היא פרולטרית ופאשיסטית למופת. אלה טורפים את החיים ואלה טורפים את זולתם. אחרי הכול הם חיים באותו הביטוס – ג'ונגל פראי ושמו רומא. תאונה סתמית קושרת אותם לעלילה משותפת ומאלצת את בני המשפחות להתחכך אלו באלו. 

בסינמטק

התחבאתי!

בימוי: ג'ורג'ו דיריטי
| 120 דקות

אנטוניו מגורש משוויץ לאיטליה. חסר כל הוא נודד בעמק הפו, מאושפז במרפאות פסיכיאטריות, מעדיף את חברת בעלי החיים על בני האדם, מחקה, מתבולל ומצייר אותם בסגנון ייחודי. סיפר חייו של האמן האקסצנטרי האקסצנטרי אנטוניו ליגבואה, מבכירי "האמנות הנאיבית".

בסינמטק

המשפחה

בימוי: אטורה סקולה
| 127 דקות

ההיסטוריה של איטליה במאה ה-20 מתומצתת בסרטו המצוין של אטורה סקולה לתוך דיוקן משפחתי הדוק. העלילה מתחילה עם לידתו של קארלו ב-1906 ועמו אנחנו חולפים דרך האירועים ההיסטורים הגדולים. בין לבין גיבורנו, נישא לאחותה של האשה הכובשת את לבו, מקים משפחה ומתמודד עם הדרמות הקטנות והגדולות של החיים.

בסינמטק

אסנדירה

בימוי: סלווטורה מרֵיאוּ
| 130 דקות

אחרי שריפה מסתורית שכילתה את "אסנדירה", חווה חקלאית שהוסבה לאירוח כפרי, בעל הבית מנסה להסביר איך הכול התחיל. הווידוי וחשבון הנפש מציפים רגשות חבויים ואלו מחוללים תנועה אנושית חיונית המאזנת מעט את הטרגדיה של סרדיניה החקלאית שנרמסה לאבדון תחת התיירות הקפיטליסטית. יצירה חד פעמית.

קפיטן פראקסה

בימוי: אטורה סקולה
| 132 דקות

בליל סערה להקת שחקנים הנודדת בצרפת של המאה ה-17 נתקעת בטירה כמעט נטושה של נצר אחרון למשפחת אצולה. מכאן ואילך ממלא סקולה את הסרט בדמויות ועלילות מישנה. התוצאה היא דרמה רומנטית מהנה ואלגנטית שראויה לתשומת לב. 

הורים נגד משפיענים

בימוי: מיקלה אנדריאוצי
| 94 דקות

פאולו הוא אלמן המגדל לבדו את בתו סימון. העניינים מסתבכים כשסימון מגיעה לגיל ההתבגרות ונוטה להעדיף את הסלולרי על פני האבא הטרחן. פאולו המתוסכל יוצא למלחמה כנגד תרבות הרשתות החברתיות. אבל מה, שני קליקים יותר מדי, והוא בעצמו הופך לסנסציית רשת. קומדיה משפחתית זריזה שלוכדת יפה את רוח הזמן הזה.

בסינמטק

תן לי ללכת

בימוי: סטפנו מורדיני
| 98 דקות

מרקו ואניטה עומדים להביא ילד לעולם. אבל קודם לרגע המאושר, פונה אליו פרלה, שמתגוררת עכשיו בבית שבו מת בנו ליאו. היא בטוחה שרוחו של הילד עדיין מקננת בבית, ובהדרגה גורמת למרקו להרהר מחדש בתפיסות המוצקות של חייו. סיפור אנושי על אובדן, אמונה ואהבה.

בסינמטק

סיפורים רעים

בימוי: דמיאנו ופביו דינוצ'נצו
| 100 דקות

שכונת מגורים בפרוורי רומא. החום והמחנק שהקיץ מביא אתו מדרדרים הורים וילדים כאחד להתנהגויות בהמיות. כשהמבוגרים מרימים ידיים, ארבעה נערים על סף ההתבגרות, שתום הנעורים הוא הדבר האחרון שמאפיין אותם, מציתים את הפתיל המסוכן. גרסה איטלקית לקולנוע האמריקאי העצמאי של שנות ה-90.