סגור
לתכנית החודשית

צ'ינמה איטליה 2020

פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל
בכל שנה אנו חוגגים את צ'ינמה איטליה – פסטיבל הקולנוע האיטלקי. לצד מגוון האירועים המקוונים שהוצגו בחודשים האחרונים, אנו שמחים להציג בפניכם תכנית קטנה גם באולמות. המהדורה השנה מציינת מאה שנה להולדתו של פדריקו פליני עם כמה מסרטיו האהובים ביותר והזדמנות נדירה לצפות בשניים מסרטיו הקצרים. כמו כן, אנחנו שמחים להציע לכם מספר סרטים המייצגים את שיאי הקולנוע האיטלקי העכשווי.
בסינמטק

סולה

בימוי: קרלו סירוני
| 102 דקות

מאחר ופונדקאות אינה מותרת באיטליה, מגייס איש עסקים מקומי את אחיינו ארמנו כדי שיעמיד פנים שהוא נשוי ללנה, צעירה פולניה שנמצאת בהריון. אלא שמהלך הזוגיות המזוייפת מעורר בארמנו רגשות שמשנים את התמונה. עם זוג שחקנים איכותי, תסריט שמחדד את הדרמה ושימוש נבון במצלמה ועריכה מוצגת המלודרמה הנפלטה שלפנינו.

שני קצרים של פדריקו פליני

69 דקות
משרד השידוכים (מתוך אהבה בעיר), מה קורה כאשר עיתונאי מתחזה לחתן בפוטנציה ונתקל בנערת כפר המקווה למצוא את מזלה | פיתויו של ד”ר אנטוניו, גבר שמרן קנאי כנגד פריצות והשחתת המוסר נלחם כנגד הצבת שלט פרסומת ענק לחלב המציג לראווה את גופה המפתה של אניטה אקברג. גיבורו הצדקן של הסרט מוצא עצמו נרדף על ידי האישה הענקית מהשלט.
בסינמטק

אולי עוד פעם

בימוי: ג’ינברה אלקן
| 101 דקות

יחד עם שני אחיה נוסעת אלמה לרומא כדי לבלות חופשה שנתית עם אביהם. בפריז השאירו את אמא, בעלה החדש והתוכניות לעתיד שעדיין אסור לדבר עליהן. אבל דרך העינים של אלמה, כל הסימנים האלו מראים שהוא ואמא תיכף יתחתנו מחדש. דרמה משפחתית משכנעת עם רגעים קטנים טעונים בהמון רגש. 

לה דולצ’ה ויטה

בימוי: פדריקו פליני
| 176 דקות

כשהוא מלווה עיתונאי קל דעת, שחייו נעים בין הכאן ועכשיו לבין חיפוש אחר משמעות, וכשהוא בורא כמה מן הדימויים הנהדרים בתולדות הקולנוע, תרגם פליני את אי־הנחת והניכור המודרניסטיים של אמצע המאה העשרים ליצירה קולנועית מבריקה, רלוונטית, מסעירה. קיצורו של דבר, מדובר ביצירת מופת נהדרת שחבל להחמיץ.

בסינמטק

אהבתי המטורפת

בימוי: גבריאל סלבאטורס
| 97 דקות

ווינסנט הוא מתבגר אנרגטי עם לקות שמובילה לעתים להתפרצויות מילוליות ופיזיות. הוא מעולם לא פגש את אביו הביולוגי ווילי, וכאשר זה מגיע פתאום בלי התראה, הוא פשוט מתגנב למכוניתו. הוא אינו יודע כי זמר החתונות בעל הרוח החופשיה נמצא בדרכו למסע הופעות בבלקנים. סרט עם הרבה צבע ורגש. 

שמונה וחצי

בימוי: פדריקו פליני
| 135 דקות

גואידו הוא במאי קולנוע העומד בפני עשיית סירטו הבא. באחת מיצירות המופת המושלמות ביותר של האמנות השביעית, עורך לנו פליני היכרות עם חלומותיו, חזיונותיו, זכרונותיו, לבטיו ומאבקיו של בן דמותו.