סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע היהודי 2021

אבולוציה

בימוי: קורנל מונדרוצו
| 97 דקות

צמד יוצרי הקולנוע עטורי הפרסים קורנל מונדרוצו וקטה ובר ("קרעים של אשה") מציגים דרמה חזקה בשלושה חלקים על שלושה דורות במשפחה יהודית שאינה מסוגלת להתמודד עם עברה בחברה שעודה מתמודדת עם צלקותיה ההיסטוריות. כמו המים המקשרים בין שלושת חלקי הסרט, גם הזיכרון והזהות מתגלים כנזילים.

אהבתה האחרונה של לורה אדלר

בימוי: אברהם הפנר
| 94 דקות

לורה אדלר היא שחקנית בתיאטרון היידיש התל אביבי שימי הזוהר שלו מאחוריו. לורה היא דיווה וחיית במה אך כאשר מוצע לה תפקיד ראשי בסרט הוליוודי היא חשדנית כלפי ההצעה. הפנר יצר מלודרמה רגישה המקשרת בין גסיסתה של לורה לבין ירידת המסך מעל תרבות השטעטל 

איפה אנה פרנק | גרסה עברית

בימוי: ארי פולמן
| 99 דקות
סרט האנימציה המרהיב של ארי פולמן הוא עיבוד מקורי לסיפורה המוכר של אנה פרנק. במרכז העלילה ניצבת קיטי, חברתה הדמיונית של אנה, שמתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם בלי לדעת שעברו יותר מ־ 75 שנה מאז תום המלחמה. ההקרנה מיועדת לגילאי 10 ומעלה.

אלגריה

בימוי: ויולטה סלמה
| 119 דקות

חייה של אלגריה היהודייה משתנים מן הקצה לקצה כשהיא מגלה שאחיה הדתי רוצה לערוך את חתונת בתו בעיר מלייה. בעזרת חברתה הנוצרייה מריאן ודוניה, עוזרת הבית הערבייה שלה, היא יוצאת למסע לגילוי שורשיה ועוזרת לאחייניתה יעל למצוא את מקומה כאשה בחברה גברית שמרנית.

גינסבורג, זמן חיים

בימוי: סטפן בנהאמו, סילבה ברז'ר
| 72 דקות

לא משנה אם אתם אוהבים את סרז' גינסבורג או אוהבים לשנוא אותו, לא ניתן להישאר אדישים לאמן, לגורלו וליצירתו החלוצית והעל־זמנית. באמצעות חומרים ארכיוניים ייחודיים ותיעוד של בני משפחתו הקרובים, הסרט משרטט דיוקן רגיש ואינטימי של האמן החד־פעמי ומזמין אותנו לגלות את סרז' גינסבורג האמיתי.

הולי הולוקוסט

בימוי: אוסי ולד, נועה ברמן־הרצברג
| 17 דקות

סוד אפל מהעבר נחשף במפתיע באמצע החיים ופוער תהום בין שתי חברות קרובות, ג'ני הגרמנייה ונועה הישראלית. חייה של האחת מתהפכים כשמתברר לה שהיא נכדתו השחורה של ארכי־נאצי נודע; השנייה עושה כל מה שאפשר כדי לא להתהפך. תחרות הסרט הישראלי הקצר לזכרו של בניה - תוכנית 2

היטלר – החידה האיומה ופשרה

בימוי: פטרה אפרליין, מייקל טאקר
| 93 דקות

ספרו רב המכר של סבסטיאן הפנר מ-1978 שימש מסגרת לסרט "היטלר – החידה האיומה ופשרה", שבוחן באופן נועז וישיר את הסקרנות העצומה שהיטלר והנאציזם מעוררים עד ימינו. היסטוריונים וסופרים, כמו גם ציידי נאצים ידועים, מחווים את דעותיהם על השפעתה המתמשכת של האידיאולוגיה הארסית והמידבקת של הצורר.

הרפתקאותיו של סול בלו

בימוי: אסף גלאי
| 83 דקות

סול בלו, זוכה פרס נובל לספרות, פרס פוליצר ופרס הספר הלאומי של ארה"ב, שינה את פני הספרות המודרנית. בזכות ניתוח פילוסופי מעמיק וחוש הומור פרוע, בלו שִרטט את פניה של החברה האמריקאית במאה ה-20 בדרך שאין שנייה לה. "הרפתקאותיו של סול בלו" הוא הסרט התיעודי הראשון שמגולל את קורותיו.

חלל פנוי

בימוי: שמואלי כהן
| 30 דקות

לוחמי העבר של מחלקת פטרול חמאס בצה"ל נפגשים לשיחת וידיאו אינטימית בערב יום זיכרון היסטורי ונטול אזכרות, בעיצומה של מגפה עולמית. השיחה, שבמקור נועדה להיות ערב סיפורים על חבר שנפל, הופכת לערב סיפורים על הלוחמים שנותרו בחיים ועל הפצע שנפער בהם בעקבות מותו של חברם, עודד. תחרות הסרט הישראלי הקצר לזכרו של בניה - תוכנית 1

חרד

בימוי: אריאל טלפלר
| 76 דקות

מרץ 2020. מגפת הקורונה בשיאה בארץ ובעולם. משפחת שושן החרדית, זוג הורים וששת ילדיהם המתגוררים יחד בדירה קטנטונת בצפת, מוצאת עצמה בטריטוריה זרה לחלוטין. המציאות החדשה שנכפית על גילי מערערת את הערכים שהיו נר לרגליו במשך רוב חייו ומעמידה במבחן את יחסיו עם בני משפחתו, את אמונתו, ויתרה מכך – את קיומם של החיים עצמם.

טרילוגיית ליהמן

בימוי: סם מנדס
| 230 דקות

סיפורן של משפחה וחברה ששינו את פני העולם, המסופר בשלושה חלקים בערב אחד. הבמאי זוכה האוסקר סם מנדס מביים את סיימון ראסל־ביל, אדם גודלי ובן מיילס, המגלמים את האחים ליהמן, בניהם ונכדיהם. המחזה עטור השבחים, שהיה מועמד לחמישה פרסי אוליבייה, צולם בהופעה חיה בווסט־אנד בלונדון ב-2019.

יהודים למכירה

בימוי: ראדו גבראה
| 71 דקות

דרך מסמכים ועדויות מדהימות נחשף הסיפור הלא ייאמן של מכירת יהודי רומניה למדינת ישראל, שהחל בימי מלחמת העולם השנייה, הגיע לשיאו בתקופת שלטונו של הרודן ניקולאה צ'אושסקו והסתיים ב-1989. הלקח של המסכת הבלתי מוכרת הזאת פשוט: במובנים רבים זה אמנם מטריד, אך מוטב לקנות עבד ולשחרר אותו מאשר למכור אותו. שיחה והקרנת סרט.

הכוכב האדום

בימוי: גבריאל ליכטמן
| 72 דקות

סיפור חייה של ליילה סלמה הוא בגדר תעלומה. בתו של סוכן שירות ביון אנגלי, זוכת תחרות "יופי עשרה", המאהבת של רומל, אשת קשר של שמעון ויזנטל, שותפה במבצע ללכידת אדולף אייכמן בארגנטינה, אם ורעיה. הבמאי גבריאל ליכטמן מצליח לחבר את חלקי הפאזל ולחשוף סוד שנותר חבוי במשך שנים ארוכות.

מהפך – המסע של מנחם בגין

בימוי: ג'ונתן גרובר
| 87 דקות

קורות חייו של מנחם בגין שזורים באירועי מפתח בתולדות מדינת ישראל ויחסיה עם שכניה למזרח התיכון. השפעתו ודמותו מהדהדות גם בימינו. באמצעות צילומים מרגשים, חומרים ארכיוניים נדירים וראיונות חושפניים, הסרט "מהפך" מציג את חייו ומהותו של מנהיג מבריק אך מורכב.

משחק המלכים

בימוי: פיליפ שטולצל
| 90 דקות

1938. הנאצים צועדים ברחובות וינה. עורך הדין יוזף ברטוק מנסה להימלט עם רעייתו לארצות־הברית, נעצר בידי הגסטאפו ונכלא במלון מהודר שהולאם בידי הכובשים. הבדידות מאיימת על שפיותו וכמעט שוברת את רוחו, עד שברגע אחד של הפוגה מהבידוד הוא מצליח לגנוב ספר ישן על שחמט שמשנה את מהלך חייו. עיבוד קולנועי מרהיב ומרגש לספרו של שטפן צוויג "נובלת שחמט".

נערה קורנת

בימוי: סנדרין קיברלן
| 98 דקות

פריז, קיץ 1942. אירן היא יהודייה תוססת בת 19. בני משפחתה עוקבים אחריה בעודה מגלה את העולם ומוצאת חברים, אהבה חדשה ותשוקה לתיאטרון. השחקנית הטרייה טורפת את החיים בלי דאגות – דבר לא ישבור את רוחה, אפילו לא הכיבוש הנאצי המאיים עליה ועל בני משפחתה, אך היא לא יודעת שזמנה הולך ואוזל. 

נקודת מפנה

בימוי: נועם סובוביץ
| 56 דקות

כיצד הפך משחק כדורגל בין אויבים לנקודת מפנה היסטורית? 25 שנה אחרי השואה, חרף מחסומים רגשיים ופוליטיים אדירים ואיומים באלימות, שחקני נבחרת ישראל וקבוצת בורוסיה מנשנגלדבך הגרמנית נפגשו למשחק שסימל את תחילת הנורמליזציה ביחסי ישראל-גרמניה. "נקודת מפנה" בוחן את האופן שבו ידידות אישית וכדורגל מסוגלים לקרב יריבים ולהפיל חומות בין עמים.

הסוד של רשב"י

בימוי: שירלי צ'צ'יק
| 73 דקות

רבים מאיתנו לא באמת מכירים את הר מירון ולא מבינים את כוח המשיכה שלו או את פשר האמונה שגורמת למאות אלפי אנשים בשנה לעלות אליו, שהפך לאתר התיירות הדתי השני בגודלו בארץ (אחרי הכותל).  הסוד של רשב"י" מציג התבוננות פיוטית ואינטימית על המקום המיוחד הזה דרך מקבץ של רגעים אותנטיים המתרחשים בו סביב מעגל השנה. 

סורוס

בימוי: ג'סי דילן
| 86 דקות

המיליארדר והפעיל הפוליטי ג'ורג' סורוס הוא אחד האישים הכי משפיעים ושנויים במחלוקת של ימינו. הוא מושמץ מימין ומשמאל בשל תעוזתו להתמודד עם בעיות העולם ולהשקיע את כספו במאבקיו. ג'סי דילן זכה לגישה חסרת תקדים אל סורוס. "סורוס" מציג גאון מתוסבך שחוויותיו כיהודי בתקופת השואה הובילו אותו למאבק בלתי פוסק נגד רודנות ושנאה.

הספר השחור

בימוי: גיום ריבו
| 92 דקות

"הספר השחור", שחובר בימי מלחמת העולם השנייה, קיבץ עדויות היסטוריות ייחודיות במאמץ לתעד את פשעי הנאצים נגד היהודים על אדמת ברית־המועצות. יוצריו המפורסמים ביותר, אנשי הרוח הסובייטים וסילי גרוסמן, איליה ארנבורג ושלמה מיכאלס, מגוללים את הסיפור הטרגי ושופכים אור חדש על מאורעות השואה ותקופת הסטליניזם.

עוד ניפגש, עונה 2

בימוי: אורי גרודר
| 45 דקות

הקרנת בכורה לעונה השנייה והמסקרנת של הדוקו־ריאליטי המצליח של כאן 11, המציג את הסיפור המרגש של שלוש אימהות חרדיות ושני צעירים יוצאים בשאלה שאיבדו קשר עם אדם קרוב בעקבות עזיבת הדת. בהחלטה אמיצה הם יוצאים למסע אל תוך העולם הכי זר ומפחיד עבורם בניסיון להציל את הקשר שאבד עם בן משפחתם.