חמישי | 13.05.21

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע היהודי 2019

אלו שנשארו

בימוי: ברנבאש טוט
| 88 דקות

לאחר ששרד את המחנות, אלדו בן ה-42 חי חיי בדידות בבודפשט. קלרה בת ה-16נאחזת בתקווה שאביה ואמה ישובו. היא פוגשת את אלדו, ועד מהרה הם מוצאים זה בזה דבר מה שכבר מזמן נעדר מחייהם. סרט לירי על כוחה המרפא של האהבה בתוך האובדן והטראומה.

אנטון

בימוי: זאזא אורושדזה
| 102 דקות

1919. כפר קטן באוקראינה, באזור שיוּשב על ידי משפחות חקלאיות גרמניות עשורים רבים קודם לכן. אנטון הצעיר, גרמני קתולי, ויעקב, רוסי יהודי, הם חברים בלתי נפרדים. זו תקופה של תהפוכות רבות, של שסעים אתניים ודתיים, בעקבות מלחמת העולם הראשונה והמהפכה הרוסית. הסרט בוחן את כוחה האוניברסלי של חברות בין ילדים.

בוכרא פי (א)למישמיש (מחר, בעונת המשמש)

בימוי: טל מיכאל
| 73 דקות

סיפור עלייתם ונפילתם של חלוצי האנימציה הערבית. זמן קצר לאחר מות דודיו המשונים, דידייה פרנקל יורד למרתף ביתם בפריז ומוצא בו אוצר: ארכיון סרטי אנימציה עתיקים ממצרים, בהם מככב "משמש אפנדי", המקבילה הערבית ל"מיקי מאוס". דודיו שמרו תחת מעטה של חשאיות את הפרק המפתיע הזה בחייהם.

הבלתי לגאליים (לא תפחידנו)

בימוי: מאייר לוין
| 77 דקות

ניצול השואה מיקה וילנר ואשתו שרה נפגשים במחנה עקורים. כששרה נכנסת להיריון, בני הזוג מחליטים שהם מוכרחים להגיע לארץ-ישראל. לאחר סדרה של תלאות הם נפגשים על סיפון אונייה של ההגנה שנועדה להגיע לארץ-ישראל, אך מטוס בריטי מזהה את האונייה מול חופי חיפה... גרסה דיגיטלית משוחזרת 

בלתי נתפס

בימוי: אורסולה מקפרלן
| 98 דקות

סיפור עלייתו ונפילתו המרהיב של טייקון הקולנוע הארווי ויינשטיין.  עובדיו לשעבר של ויינשטיין, חבריו מהלימודים ועיתונאים מספרים על היותו איש חזון, אך גם מרחיבים על ניסיונותיו האכזריים לשמר את כוחו. על רקע תפאורה קולנועית מאיימת, מתארת  הבמאית אורסולה מקפרלן את הסוד המלוכלך השמור ביותר בהוליווד.

ברברה רובין וניפוץ המחתרת הניו-יורקית

בימוי: צ'אק סמית
| 78 דקות

יצירת המופת השנויה במחלוקת של הבמאית המחתרתית ברברה רובין משנת 1964, Christmas on Earth, פרצה גבולות יצירתיים והדהימה את סצנת הקולנוע הניסיונית בניו יורק. אבל היא חיפשה משמעות עמוקה יותר, ובסוף שנות השישים התגיירה ונעלמה. סרט תיעודי מאיר עיניים /מספק דיוקן אקספרסיוניסטי של האמנית הרדיקלית והחידתית הזאת.

ברוכים הבאים לוינה

בימוי: אקסל קורטי
| 121 דקות

בחלק השלישי של טרילוגיית "ברוכים הבאים לווינה" פרדי וולף וג'ורג' אדלר הם יהודים וינאים שהיגרו לארצות הברית ב-1938, וכחיילים בצבא ארצות הברית נשלחו חזרה למערב אירופה ב-1945. פרדי שב בסופו של דבר לביתו שבווינה, אך הוא כבר אינו בטוח שהוא שייך לשם אחרי 1938.

ברייקינג ברד

בימוי: בת' אליס הוק
| 85 דקות

ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל - הערבייה המוסלמית הראשונה שזכתה בתוכנית הריאליטי "מאסטר שף" - יוצאת במסע לשינוי חברתי באמצעות אוכל, צעד אחר צעד, שף אחר שף. היא מקימה את פסטיבל האוכל הערבי "א-שאם", שבו זוגות של שפים ערבים ויהודים משתפים פעולה. סרט על מטבח, תקווה וסינרגיה אקזוטית.

ג'וזף פוליצר – קול העם

בימוי: אורן רודבסקי
| 85 דקות

כיצד הצליח ג'וזף פוליצר, צעיר יהודי צעיר חסר כול מהונגריה, לקרוא תיגר על נשיא פופולרי ולהילחם למען חופש העיתונות כעיקרון חיוני לדמוקרטיה? הוא נלחם בסכנות שהציב דיכוי חופש העיתונות. זכרו מונצח אמנם בפרסים, אך מלחמותיו האישיות וההרואיות נשכחו, כמו גם הכישרון האמנותי והמקוריות פורצת הדרך 

גבר בר מזל

בימוי: בילה אוגוסט
| 168 דקות

פר, סטודנט צעיר ומוכשר להנדסה, מעדיף את חיי הכרך של קופנהגן בשנות השמונים על פני חינוכו הלותרני הנוקשה באזור הכפר הדני. הוא מתקבל בברכה על ידי משפחה יהודית עשירה וזוכה בחסותם כמו גם באהבתה של בתם הבכורה. על פניו נראה כי פר מצא את אושרו המושלם, אך ילדותו ממשיכה לרדוף אותו. דרמה היסטורית סוחפת ומומחזת להפליא.

ורשה – עיר מפולגת

בימוי: אריק בדנרסקי
| 71 דקות

לפני 15 שנה השיג אריק בדנרסקי סרט חובבים שצולם במצלמת 8 מ"מ - עשר דקות של קטעי ארכיון על החיים בגטו ורשה. בהשראת חומרים אלה יצר בדנרסקי סרט המשלב את הצילומים הייחודיים עם עדויות ניצולים, ראיונות עם אדריכלים והיסטוריונים עירוניים, ואת התוכניות הלא ממומשות של הנאצים לוורשה שלאחר המלחמה. 

זיגמונד פרויד, יהודי ללא אלוהים

בימוי: דויד טבול
| 90 דקות

הסרט מבוסס על מכתביו האישיים של זיגמונד פרויד ומתאר את מהלך חייו, משורשיו היהודיים בפרייברג, דרך ילדותו ונעוריו, המפגש הראשון שלו עם אשתו וחוויותיו כאיש משפחה. המכתבים מתארים את גירוש המשפחה מאוסטריה בשנות השלושים ואת חוויותיהם כגולים בביתם החדש בלונדון, שם נפטר פרויד בשנת 1939

חולמת רק עליו

בימוי: לורן היינמן
| 105 דקות

הסרט נוצר בהשראת ליאון בלום, הפוליטיקאי הסוציאליסט הצרפתי היהודי וראש ממשלת צרפת שלוש פעמים, והרומן שניהל עם ז'אנו רייכנבך, שפגשה את בלום כשהייתה בת 16 בלבד והתאהבה בו. כשסוף סוף התאפשר להם להיות יחד, הגיעו הנאצים לצרפת וז'אנו ויתרה על חייה הנוחים כדי לקשור את גורלה בזה של בלום. דרמה תקופתית מלוטשת על אהבה אין סופית. 

חיים נסתרים

בימוי: טרנס מאליק
| 173 דקות

סיפור חייו של הגיבור האלמוני פרנץ יגרשטטר, שסירב להישבע אמונים להיטלר. כשהאיכר הכפרי האוסטרי נאלץ להתמודד עם איום ההוצאה להורג בגין בגידה, אמונתו הבלתי מעורערת ואהבתו לאשתו, פאני, ולילדיו הן המחזקות את רוחו. טרנס מאליק חוזר עם יצירה אפית מרהיבה, ש"מפרקת את הדת והלאומיות על ידי התבוננות באדם שסירב להילחם" (Vox.com).

יומנה של דיאנה ב.

בימוי: דנה בודיסבליביץ'
| 88 דקות

דיאנה בודיסלביץ' מנהלת חיים נוחים בקרב בני המעמד הבינוני-גבוה של זגרב לצד משפחתה. בסתיו 1941 היא מגלה שנשים וילדים יהודים ונוצרים אורתודוקסים נלקחים למחנות האוסטאשה. דיאנה לוקחת את העניינים לידיה, מתחילה באיסוף מצרכים ומארגנת קמפיין שעד סוף מלחמת העולם השנייה יציל יותר מ-10,000 ילדים.

יוצאים מן הכלל

בימוי: אוליבייה נקש, אריק טולדנו
| 114 דקות

ברונו מנהל בית לילדים שנמצאים על הסקאלה האוטיסטית, ומאליק מנהל ארגון המכשיר בני נוער משכונות מצוקה לטפל בילדים האלה. כנגד כל הסיכויים השניים נחושים בדעתם לתת לילדים שתחת אחריותם סיכוי בעולם שאינו מבין אותם. דרמה מרגשת עם נגיעות קומיות והרבה לב של אריק טולדנו ואוליבייה נקש.

יורי. בעקבות יורי אהרונוביץ'

בימוי: נביו קסאדיו
| 126 דקות

יורי אהרונוביץ' היה אחד המנצחים הנודעים ביותר בברית המועצות לשעבר. לאחר שעלה לישראל ב-1972 החל להופיע ברחבי העולם. סרט המחווה למנצח הפורה כולל ראיונות עם מוזיקאים, מבקרים, חברים ומכרים, המדברים על המנצח המנוח ועל עבודת הגוף המרשימה שלו.

הילד הבוער

בימוי: ג'וזף ליאו קורנר, כריסטיאן ד. ברון
| 113 דקות

מסע קולנועי אל פנים וינה, אל עיצובי הפנים של הבתים בעברה של העיר, אל סודה המוסתר מתחת ליסודותיה. זהו מרחב הנפש הממופה בווינה. משנת 1900 לערך, כשהפכה לבירה של מרכז אירופה, ועד ימינו, העניקה וינה השראה לחלומות גורליים על בית.

ישעיה ברלין – הוגה החירות

בימוי: ג'ודית וכסלר
| 72 דקות

הסרט מתחקה אחר התפתחותו של ישעיהו ברלין, אינטלקטואל ציבורי מוביל במאה ה-20, באמצעות סרטי ארכיון והקלטות - החל בלידתו בריגה, דרך ילדותו בלונדון בשנות ה-20 ולימודיו באוקספורד, ואחר כך ככתב בשירות הדיפלומטי הבריטי במלחמת העולם השנייה. תרומתו העיקרית לפילוסופיית החירות מוצגת בראיונות עומק. 

כאילו היה זה אתמול

בימוי: מרים אברמוביץ', אסתר הופנברג
| 85 דקות

הסרט מתחקה אחר רוח הסולידריות ששרתה מעל המחתרת הבלגית שהסתירה ילדים יהודים וסייעה להם, לעתים קרובות תוך סיכון חיי חבריה. אותם ילדים שהוסתרו בעבר מביעים כיום את הכרת התודה העמוקה שלהם כלפי האנשים שהצילו את חייהם. יצירה מרגשת המחזקת את רוח האדם.

לה מניפיק

בימוי: איב אזרואל, מתייה אלתרמן
| 52 דקות

המהגרים והפליטים הספרדים, שהגיעו לצרפת מצפון אפריקה כמעט חסרי כול בשנות החמישים והשישים, הפכו לכוכבים של עסקי הבידור הצרפתיים: הזמר אנריקו מסיאס, הקומיקאים רובר קסטל ולוסט סאהוקה, האמרגן רז'י טאלר, פיליפ קלר, והצעיר שבחבורה, נורבר סאדה. כל אלה התחילו מאפס והתפרסמו בשם Les Magnifiques.

להחזיק ולאבד

בימוי: הווארד הוקס
| 100 דקות

בצרפת של וישי, האמריקאי הגולה הארי מורגן עוזר בהברחת מנהיג המחתרת "צרפת החופשית" ואשתו היפה למרטיניק תוך כדי ניהול רומן עם זמרת ברים אמריקאית. הסרט הפך בידיו של המאסטר הקולנועי האוורד הוקס לקלאסיקה מצוטטת במיוחד שבה מככב הצמד הקולנועי הגדול ביותר בכל הזמנים, בוגרט ובאקול.

לורן באקול, מבט משמיים

בימוי: פייר הנרי סלפאטי
| 52 דקות

כולם מכירים את לורן באקול, אך איש אינו יודע מי הייתה באמת. זהו סיפורה של ילדה יהודייה, בת למהגרים, שהתגלתה על ידי האוורד הוקס הודות למראה הייחודי שלה ולקולה יוצא הדופן, והפכה לאחת האגדות הגדולות של הוליווד. דיוקן אינטימי ומרתק של אלילת המסך.