סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי החמישי

הפסטיבל לקולנוע אנתרופולוגי בישראל – חוזר בפעם החמישית. גם השנה הוא יתקיים בסוף חודש נובמבר

סינמטק ירושלים חבר למחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית, וביחד הם פועלים לקדם סרטים דוקומנטריים בעלי אוריינטציה אתנוגרפית. סרטים אלה, מתארים בכלים קולנועיים את המורכבויות של חיי היחידים והקהילות בעולם הרחב, את היחס בין האנושי ללא אנושי, ואת הביטויים החברתיים, פוליטיים כלכליים וכד' של יחסים אלה.

בואו להיות איתנו, בואו להיות בעולם.

נורית קידר מנהלת אמנותית | פרופסור תמר אלאור אנתרופולוגית, מנהלת הפסטיבל מטעם האוניברסיטה העברית | ייעוץ דרמטורגי: פרופסור אנאבל וינוגרד

אירוע הפתיחה

ברכות והופעה של הרכב מוסיקה לטינית

Tchindas

בימוי: פבלו גרסיה פרז דה לארה, מארק סרנה
| 94 דקות

באי סאו ויסנטה שבארכיפלג קאפו ורדה מתכוננים לקרנבל. חגיגה במסורת הפרוטוגזית, המתובלת בטעמים מערב אפריקנים. את חוט הסיפור של הסרט מושכת צ’ינדה, ששמה הפך באי, למונח נרדף לטרנסג’נדריות. היא וחבריה/תיה, מתכוננות לתהלוכת הקרנבל, הופכות תחת ידיהן את המצוי לרב יופי ואת היומיומי לטיקסי.

דמיינה קריג’י

Damiana Kryygi

בימוי: אלחנדרו פרננדז מואחאן
| 94 דקות

לפני 120 שנה, יצאה קבוצת מתיישבים בפאראגוואי להעניש קבוצה מבני האצ’ה שגנבה מהם סוסים. המפגש היה קטלני. בדרכם חזרה, לקחו עמם המתיישבים את הילדה היחידה שנותרה בחיים וגידלו אותה, עד שנפטרה בגיל 14. גופתה של הילדה שימשה למחקר בפארגוואי ובברלין. הסרט מגולל את סיפורה.

ביג לבובסקי בטקסס

מרצה: בנימין טוביאס, מבקר הקולנוע של “ידיעות אחרונות”

באש ובמים

בימוי: דיוויד מקנזי
| 102 דקות

כדי להציל את החווה המשפחתית השוקעת, מחליטים האחים טובי וטאנר לשדוד כמה בנקים. אף שיש לו מידה של סימפטיה למצבם, השריף המקומי הותיק, יוצא ללכוד אותם והדרך לעימות היא בלתי נמנעת. “אחד מסרטי הפשע הטובים ביותר שהופקו בשנים האחרונות” (אורי קליין, ‘הארץ’).