סגור
לתכנית החודשית

פסטיבל הסופרים הבינלאומי ירושלים 2022

סופרים בוחרים סרטים: ריטה קוגן

ריטה קוגן היא משוררת, סופרת ומתרגמת ישראלית. היא תציג את הסרט "רוצחים מלידה" ותדבר על האופן בו הוא עורר בה השראה לכתיבה של הנובלה שלה ״1994״ אשר מופיע בספר הפרוזה הראשון שלה ״ארץ־סלע״.

רוצחים מלידה

בימוי: אוליבר סטון
| 119 דקות

זוג הנאהבים מיקי ומלורי יוצאים למסע קטל רצחני ותחת ידיו של מנחה טלוויזיה ציניקן הופכים השניים לגיבורי תרבות. בסגנונו הקולנועי החד פעמי: זריז, קצבי ורועש, יצר אוליבר סטון את אחד מסרטי המפתח של שנות התשעים.

 

סופרים בוחרים סרטים: ג’ובנה ג’ורדנו

ג׳ובנה ג׳ורדנו, אשר שמה נכרך ברשימת המועמדים לפרס נובל לספרות, תציג את הסרט “חלון אחורי” ותספר כיצד בצעירותה, כאשר צפתה בו לראשונה, היא גילתה את כוחו התבוני והמדעי של המבט.

חלון אחורי

בימוי: אלפרד היצ’קוק
| 112 דקות

כאשר צלם עתונות התקוע בדירתו עם רגל שבורה, חושד כי בדירה למולו התרחש רצח, הוא מוכן לעשות הכל כדי לאשש את חשדותיו, כולל לסכן את היקרים לו ביותר. על הבסיס העלילתי הזה, יצר היצ’קוק את המותחן הנפלא שלפנינו. 

סופרים בוחרים סרטים: הרווה לה טלייה

הסופר הצרפתי הרווה לה טלייה, זכה בפרס הגונקור לשנת 2020 על ספרו ״אנומליה״ אשר מעובד בימים אלו לסדרת טלוויזיה. לה טלייה יספר כיצד הסרט "הגבר שאהב נשים" מהדהד את סיפור חייו, את יחסיו עם אם ״מתוסבכת״, ונער מתבגר ואבל, מה שלהגדרתו הפך אותו לאלמן צעיר.

הגבר שאהב נשים

בימוי: פרנסואה טריפו
| 119 דקות

הסרט נפתח בהלווית הגיבור, אליה מגיעות רק נשים, וחוזר אחורה, כדי לספר את סיפורו של אדם שכל עניינו בחיים הוא לזכות באהבת נשים. טריפו אוהב את גיבורו על חולשתיו ומוצא דימיון בין האהבה האובססיבית של גיבורו לתענוג שלו מלספר את הסיפור הזה.