סגור
לתכנית החודשית

פנורמה אוסטרית לצפייה ביתית

פורום התרבות האוסטרי שמח להזמינכם לפנורמה אוסטרית.

במהלך השנה תביא תכנית זו אבני חן של הקולנוע האוסטרי, שיאפשרו לכם לבחון את דקויות הפנורמה ולצלול לתוך עלילות מסקרנות.

הבחירה הראשונה של התכנית מגיעה בתקופה מיוחדת: אנו מביטים אחורה על חודשים מאתגרים וחסרי תקדים של נטישת החיים כפי שהכרנו ומסתכלים קדימה על תקופה של אי וודאות, מבלי לדעת מתי נחזור למצב הרגיל ומה תהיה "נורמליות" בפועל. למרות שנצטרך להתרגל לחוסר הוודאות בעתיד הנראה לעין, עדיין נשאף שהתרבות תמשיך ללוות אותנו.

לכן החליט פורום התרבות האוסטרי לקצר את הזמן עד שיפתחו בתי הקולנוע מחדש ולהציע – בשיתוף עם הסינמטקים של תל אביב ושל ירושלים – מבחר מעולה של סרטים אוסטריים שעוסקים בהיסטוריה המשותפת לרגל יום השנה ה-75 לסיום מלחמת העולם השנייה (ואלס לולדהיים ו-בחזרה אל ארץ האבות), הנושא שנוגע לכולנו בימים אלו, החום אנושי למרות המרחק (צ'או שרי) והצצה נדירה לסיפורים אישיים בבירה האירנית (טהראן טאבו).

פורום התרבות האוסטרי מודה לסינמטקים של תל אביב ושל ירושלים על שאפשרו את הסדרה הדיגיטלית הזו.

אנו מקווים מאד שתיהנו ממבחר זה של פנורמה אוסטרית ואנו מצפים לפגוש אתכם בקרוב באולמות הקולנוע.

בברכה,

ארנו מיטארדורפאר

 

לצפייה בקטלוג המלא>>>

הסרט יהיה זמין לצפייה החל מהיום, יום ד׳, 27.05.20, בשעה 17:00, ולמשך שבוע. לצפייה לחצו על פליי והזינו את הסיסמא: AustrianPanorama2020_2

צ’יאו שרי

בימוי: נינה קוסטוריצה
| 80 דקות

סיפורם של אנשים באמצעות שיחות המתנהלות בתאי טלפון בווינה, המעלות שאלות אודות מוצא וגבולות, חיפוש אחר קרבה וכמיהה לקשר. נינה קוסטוריצה יוצרת מיקרוקוסמוס של יקומים בחלל קטן של תא טלפון ספוג בהחמצות ובקשיים אך גם טומן בחובו אפשרויות ותקוות. 

הסרט יהיה זמין לצפייה החל מהיום, יום ד׳, 27.05.20, בשעה 17:00 ועד יום שבת, 30.05.20, בשעה 17:00. לצפייה לחצו על פליי והזינו את הסיסמא: AustrianPanorama2020_3

בחזרה אל ארץ האבות

בימוי: קאט רוהרר, גיל לבנון
| 77 דקות

שני ישראלים, שבחרו לעבור ולחיות באוסטריה ובגרמניה תוך שהם נאלצים להגן על החלטתם מול סבם וסבתם, שברחו מאותן מדינות בגלל עליית הנאציזם. ״בחזרה אל ארץ האבות״ נוגע בדור השלישי של שני הצדדים, ניסיונו להסתכל קדימה ולבנות את עתידו מבלי להתעלם מן העבר.

הסרט יהיה זמין לצפייה החל מיום ד׳, 03.06.20 ולמשך שבוע.

טהראן טאבו

בימוי: עלי סוזאנדה
| 93 דקות

יצירת אנימציה מרהיבה הלוקחת אותנו אל טהראן, עיר עמוסת מגבלות וחוקי דת שבה כל עבירה עלולה להוביל לעונש דרקוני. שלוש נשים ומוזיקאי צעיר מחליטים למרוד בפחד ויוצאים כל אחד למסע נועז בנתיב שונה מזה שמנסה לכפות הממשל.

הסרט יהיה זמין לצפייה החל מהיום, יום ד׳, 27.05.20, בשעה 17:00, ולמשך שבוע. לצפייה לחצו על פליי והזינו את הסיסמא: AustrianPanorama2020_1

ואלס לוולדהיים

בימוי: רות בקרמן
| 93 דקות

סרט על אמת ושקרים או ‘’עובדות אלטרנטיביות’’. רות בקרמן מתעדת את תהליך החשיפה של עברו במלחמה של קורט וולדהיים, מזכ’’ל האו”ם הקודם. הסרט נוצר באמצעות חומר ארכיוני בין־לאומי וצילומים של בקרמן מאותה התקופה. הסרט מתעד את קריסת האשליה האוסטרית הגדולה: שהיא הייתה הקרבן הראשון של הנאצים.