רביעי | 26.01.22

סגור
לתכנית החודשית

פיניטה לה קומדיה

פיניטה לה קומדיה 2021 חוזרת למסך הגדול עם תוכנית מגוונת. קומדיות איטלקיות שהופקו בין 2020 ל-2021 העוסקות בנושאים שונים: מקומדיה רומנטית ועד קומדיית סטנדאפ, וגם סרטים על המערכת יחסים בין הורים לילדים ועל גילוי המיניות אצל מתבגרים. נושאים המטופלים בעדינות ובקלילות האופייניים לקומדיה האיטלקית. לא ויתרנו גם הפעם על העבר המפואר של הקולנוע האיטלקי: חמישה סרטים בכיכובו של ויטוריו דה סיקה, בתפקידו הפחות מוכר כקומיקאי גדול.

צפייה מהנה

רוני פלוס, מנהל הומנותי

אירוע פתיחה

בנוכחות השחקנית הדס ירון

השדים שלנו

בימוי: אלסנדרו קפיטני
| 98 דקות

אמא צעירה עם ילדתה הפעוטה שוכרת דירה שנדמית כרדופת רוחות רפאים. אך למעשה מסתבר ש"הרוחות" שבעליית הגג הם אלמן צעיר ומובטל ובנו בן השש שמנסים להבריח את ה"פולשים". "השדים שלנו" נוגע במשברים משפחתיים ואישיים ועוטף אותם באריזה דקיקה של פנטזיה שאותה מנסים ההורים לשמר עבור ילדיהם. קומדיה חברתית מרירה-מתוקה, בכיכובה של הדס ירון.

שירלי

בימוי: אליסה אמורוסו
| 94 דקות

נינה בת ה-13 עוברת לגור בפרברים של רומא. מפגש פתאומי עם נערה בת גילה, אך ששונה ממנה בתכלית, משבשת הכל. אליסה אמורוסו חתומה על כמה סרטים תיעודיים מוצלחים בעשור האחרון. סרטה העלילתי שלפנינו מבוסס על זכרונות ילדותה ברומא של שנות השמונים, ומתבונן בצורה אלגנטית ומרגשת בתהליך התבגרות של נערה.

דוקטור ללילה

בימוי: גואידו צ'יאזה
| 85 דקות

פיירפרנצ'סקו שובץ למשמרת כרופא חירום. תוך כדי המשמרת הוא דורס שליח על אופניים. השליח, מריו, נפצע ואילו לפיירפראנצ'סקו נתפס הגב. מכיוון ששתי העבודות שלהם בסכנה מריו נהיה רופא ללילה אחד כשפיירפראנצ'סקו מנחה אותו בשלט רחוק ובמקביל יבצעו השליחויות של מריו במכוניתו. ככה עוברים השניים הרפתקאות ליליות ברומא הקסומה.

הקומיקאים

בימוי: גבריאלה סלבטורס
| 96 דקות

המחזה של טרבור גריפית'ס נחשב לאחת ההצלחות הגדולות של התיאטרון הבריטי המודרני. גבריאלה סלבטורס מעבד אותו לאיטליה של ימינו. העלילה נותרה דומה: חבורה של סטנדאפיסטים מתאחדים לחזרה אחרונה לקראת הופעה לפני סוכן שחקנים. מהחומרים האלו נוצרת דרמה קומית מוצלחת ששולחת מבט אינטליגנטי על תפקידה של קומדיית הסטנד-אפ.

אני אתן מיליון

בימוי: מריו קמריני
| 79 דקות

מיליונר מאוכזב מניסיונות של חבריו ובני משפחתו לסחוט ממנו כסף. אחרי שהוא מציל חסר בית ממוות הוא בוחר להפוך לחסר בית בעצמו על מנת לפגוש בן אדם הגון שיאהב אותו לא בזכות כספו. קומדיה מוצלחת שמנצלת את היפוך התפקידים לטובת שפע של הומור ואבחנות חברתיות על איטליה של ימי הפאשיזם.

לחם, אהבה וחלומות

בימוי: לואיג'י קומנצ'יני
| 92 דקות

מרשל אנטוניו נשלח לפקד על תחנת משטרה בכפר דמיוני במרכז איטליה. הוא אמנם בן חמישים, אבל הוא בטוח שיש לו עוד מה להציע, והוא אינו יכול להשאר אדיש ליופיה של מריה. דה סיקה ולולוברידג'ידה מככבים בקומדיה רומנטית שלעולם לא שוכחת את המגע האנושי.

אבות ובנים

בימוי: מריו מוניצ'לי
| 92 דקות

סיפור האהבה של שני התיכוניסטים סנדרו ומרסלה, סוחט תגובות הפוכות מאבותיהם. אביה של מרסלה נדיב ומעודד, אביו של סנדרו קפדן ומתנשא. מריו מוניצ'לי מביים קומדיה עממית רחבת לב ומצליח להגניב אירוניה מחוייכת לגישה המורליסטית של גיבוריו.

תחת סימן ונוס

בימוי: דינו ריזי
| 96 דקות

סופיה לורן מגלמת את אגנזה שמושכת גברים למרות שמעדיפה להימנע מקשר איתם. ואילו פרנקה ולרי מגלמת את בת דודתה הלא אטרקטיבית ודווקא מחפשת גבר. 

שוטר תנועה

בימוי: לואיג'י זאמפה
| 90 דקות

מובטל ולוזר, שזוכה ללעג מהסביבה ונתמך ע"י אשתו, הופך לשוטר תנועה בעיירה קטנה וחווה מהפך. אך מכיוון שהוא נכנס לעבודה בהתלהבות יתר, הוא מצליח להסתבך עם אנשי השררה והממסד במקום. מהחומרים האלו יצר לואיג'י זמפה קומדיה איטלקית שמצליחה ללעוג לשחיתות ולאופן שבו בחברה האיטלקית המאבק הוא תמיד בין הציבורי לאישי.

אני משנה הכל

בימוי: גואידו צ'יאזה
| 90 דקות

ג'וליה מתמודדת באופן יום יומי עם לוח זמנים מלחיץ בעיר הגדולה. על סף התמוטטות עצבים היא מחליטה לבקש עצה ממאמן אישי מוזר. ברגע שהיא חוצה את מפתן דלתו, משהו קורה בתוכה וכל ההשפלות והכעס פורצים מתוכה ללא גבולות. "אני משנה הכל" בודק מה קורה כאשר המחסומים והנימוסין נעלמים ובמקומם הלשון והרצון משתחררים לחופשי.