סגור
לתכנית החודשית

פוקוס על קולנוע אוקראיני

באקט של סולידריות עם העם האוקראיני הנאבק במלחמה שנכפתה עליו, אנחנו מתרגשים להביא לסינמטק ארבעה סרטים אוקראינים שנבחרו בקפידה, המביאים צדדים מרתקים ונוגעים של התרבות האוקראינית והאנשים שמרכיבים אותה.

המדריך

בימוי: אולס סנין
| 122 דקות

בתחילת שנות השלושים באוקראינה הסובייטית, ילד אמריקאי ומבוגר עיוור בורחים יחידו מאימת השלטון. בעודו מנסה לשמור על תמימות הילד, אנו מגלים שאולי זה העיוור שמצליח לראות את המציאות באופן צלול יותר מחברו הרואה. "המדריך" מבטא בצורה ויזואלית מרשימה רגש וחוויה אנושית שכל אחד יכול להזדהות עימם.

מסע של אמא

בימוי: זאזה בוואדזה
| 122 דקות

כאשר סופיה מגלה שהמטוס של בנה הופל מעל השטחים הכבושים של אוקראינה, היא יודעת שהיא חייבת למצוא אותו ויהי מה. בדרכה אל לב המאפליה היא משנה בדבר מה את חייהם של כל מי שנקרה בדרכה. דרמה מרשימה ועטורת פרסים שמצליחה לחשוף באופן אורגני דמות הירואית ובלתי נשכחת. 

נשים מסורות

בימוי: כריסטינה סיבולאפ
| 103 דקות

25 שנה אחרי שחייהן ניצלו משריפה, אדל, בתו של ד"ר אנגר, וסטפניה, בתה של סוכנת משק הבית, בלתי ניתנות להפרדה. במערבולת של אהבה וקנאה, משמעויות ותעלומות כפולות, לאט לאט נעלם הגבול שבין מציאות לבדיה. דרמה היסטורית מרהיבה על אהבה והתמכרות, על פנטזיות, אשליות ומציאות אבודה.

הסיבה לחיות

בימוי: וילן נובאק
| 120 דקות

בעיירה אוקראינית קטנה ליד הים בשנת 1940, אהבתם של פרוסיה בת ה-17, בתו של נוצרי אדוק, וליונצ'יק, נצר למשפחה יהודית, עומדת למבחן כאשר היא מגלה שהיא בהריון והוא נשלח לחזית המלחמה. זהו סיפור אהבה אפי בו הגיבורים נלחמים לשרוד ולשמר את אהבתם ואנושיותם בזמנים האפלים ביותר.