סגור
לתכנית החודשית
בסינמטק

צעירה מבטיחה

בימוי: אמרלד פנל
| 113 דקות

קסנדרה כבר היתה על מסלול מבטיח בלימודי הרפואה אבל עכשיו היא בת שלושים וגרה אצל ההורים. בלילות, כשהיא יוצאת לבלות, היא מתכננת כיצד לגמול לאלו שפגעו בה והסיטו את חייה ממסלולם. עם פרס האוסקר על התסריט, "צעירה מבטיחה" הוא הסרטים המסעירים של השנה האחרונה: קומדיה רומנטית שחורה ושנונה שלוכדת היטב את רוח הימים הללו.

דני קרוון

בימוי: ברק הימן
| 66 דקות

בהיותו כמעט בן 90 יוצא דני קרוון, חתן פרס ישראל לאמנות, אשר פסליו הסביבתיים פזורים ברחבי העולם, למסע רגשי ופוליטי שבמהלכו נחשפת דמותו המורכבת והמסעירה של אמן ייחודי ורב השפעה. ברק היימן תפס את קרוון רגע לפני מותו, והתוצאה היא דיוקן אינטימי של אמן גדול מהחיים. 

בסינמטק

שומר טינה

בימוי: גאי ריצ'י
| 119 דקות

פטריק היל הוא מאבטח חדש בחברה להובלת מזומנים. החזות הקשוחה והשתקנית מרמזת על מניעים וכישורים נסתרים, ועלילת המותחן שלפנינו תאשש את הרמז הזה. סרטו של גאי ריצ'י הוכתר בידי מבקרים רבים כטוב שבסרטיו: אקשיונר מלוטש ונטול שוויץ שמוכיח כי ריצ'י אולי התבגר אך לחלוטין לא התיישן.

אסיה

בימוי: רותי פרי־בר
| 85 דקות

אסיה בת ה-35 היא עולה ותיקה ואם חד הורית לוויקה בת ה-17. מצבה הבריאותי המידרדר של ויקה מחייב את אסיה לקבל על עצמה לראשונה את תפקידה כאם – ולקחת אחריות על חיי בתה ועל הזמן שעוד נותר להן יחד.

המועמדת המושלמת

בימוי: היפאא אלמנצור
| 101 דקות

מריאם, רופאה צעירה, מנהלת מרפאה בעיר קטנה בערב הסעודית. למרות ההכשרה, הניסיון וההשקעה הרבה שלה בקהילה, מריאם מוצאת את עצמה במאבק תמידי על כבודה ומקומה, רק בשל היותה אישה. טעות בירוקרטית תמימה מובילה את מריאם למירוץ בלתי צפוי לראשות העירייה והיא מבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי... 

בסינמטק

נשמה

בימוי: פיט דוקטר, קמפ פאורס
| 107 דקות

מורה למוסיקה חולם כל חייו לנגן ולהופיע בהרכב ג'אז. מיד לאחר שהוא מתקבל ללהקה מפורסמת, הוא מת. עכשיו הנשמה שלו עולה השמיימה ומנסה למצוא הדרך חזרה ארצה, כדי להגשים את הייעוד שחמק ממנה. "נשמה" מצליח לחבר בצורה מבריקה בין נושאים רבים: חיים ומוות, תרבות שחורה ולבנה, החמצה והגשמה והתוצאה היא אחד הסרטים הגדולים של השנה האחרונה.

בסינמטק

שכונה על הגובה

בימוי: ג’ון מ. צ’ו
| 143 דקות

דרך סיפוריהם של כמה גיבורים בשכונת וושינגטון הייטס בניו יורק, לוקח אותנו לין מנואל מירנדה לסיבוב דרמטי ומוסיקלי בקשיים ובתקוות של מהגרים ומיעוטים אמריקאים. מיוזקל הוא אולי הז'אנר המורכב המהנה ביותר, וכאן עם הבימוי האינטנסיבי של ג'ון צ'ו ואנסמבל של שחקנים מוכשר – התוצאה כבשה את הביקורת העולמית.