סגור
לתכנית החודשית

סרטים חדשים

בסינמטק

תחת שמי פריז

בימוי: קלאוס דרקסל
| 86 דקות

כריסטין גרה ברחובות פריז, אחת מאנשים רבים שהחברה מעדיפה להתעלם מקיומם. בלילה קר אחד היא מוצאת ליד המחסה שלה את סולי בן ה־8 – פליט שאיבד את אימו. בזכות הטון הנכון והיכולת לשמור על מימד של אגדה, עם קתרין פרוט הגדולה בתפקיד הראשי, התוצאה היא דרמה עדינה ומרגשת. 

טנט

בימוי: כריסטופר נולאן
| 150 דקות

סרטו השאפתני ביותר של כריסטופר נולאן לוקח עד הקצה את השכלול הקולנועי והנרטיבי ואת העיסוק בשאלות מוסריות וקיומיות. במרכז העלילה סוכן CIA שמגויס למשימה חשאית במטרה למנוע את מלה”ע השלישית בין אנשי ההווה לאנשי העתיד. מכאן יוצא נולאן להרפתקאה קולנועית שהיתה לאחד השיאים התרבותיים של 2020. 

בסינמטק

סיפור חיי

בימוי: הירוקאזו קורה אדה
| 106 דקות

פביאן היא כוכבת קולנוע ותיקה שפירסמה עכשיו ספר זכרונות די שערורייתי. בתה מגיעה מארה"ב להתעמת איתה, רק כדי לגלות שוב את הנרקיסיזם החינני של אמה. הבמאי היפני הנהדר הירוקאזו קורה־אדה מביים לראשונה לא ביפנית, התוצאה היא ממתק חכם ומהנה. 

ארץ נוודים

בימוי: קלואי ז'או
| 107 דקות

פרן היא אלמנה שעוזבת את העיירה המתרוקנת שבה חייה ויוצאת לנדודים במערב ארה”ב שאחרי המשבר הכלכלי. גלריית הדמויות שהיא פוגשת מציעה לנו חוויה קולנועית יחודית: דיוקן אינטימי, אנושי וחשוף של אמריקה, שבזכות הבימוי הפרום של קלואי ז’או והצילום הנדיב של נופיו האנושיים והפיזיים כבש את המבקרים והקהל וזכה בפרס האוסקר לשנת 2020. 

עוד סיבוב

בימוי: תומאס וינטרברג
| 117 דקות

באיזו ארוחה משותפת מבינים ארבעה חברים בני 40 ומשהו, שהחיים שלהם תקועים. כדי לצאת מן האין־מוצא הם מחליטים על ניסוי חברתי משותף: להמשיך את חייהם עם הרבה יותר אלכוהול. בהתחלה הכל הולך להם נהדר, אבל בסופו של דבר לערפול החושים ולהתמכרות יש מחיר. “עוד סיבוב”, אחד הסרטים הבולטים של השנה האחרונה וזוכה האוסקר, הוא יצירה חכמה ומהנה. 

בסינמטק

חיים אחרים

בימוי: טיילר נלסון, מיכאל שוורץ
| 97 דקות

נער עם תסמונת דאון שנמלט מהמעון הטיפולי במטרה לממש את עצמו בתחום ההאבקות וטיילר, מין כלומניק שברח מהעיירה שלו, יוצאים למסע משותף, שמקרב אותם אל מטרתם וגם אחד אל השני. "חיים אחרים" אולי לא ממציא הרבה בז'אנר סרטי המסע, אבל הוא עושה את מה שהוא עושה בצורה מוצלחת.