סגור
לתכנית החודשית

נשי, ברבים

יוצרות קולנוע איטלקיות 2010-2021

בהתחלה מספרן היה בודד; ואז, לאט לאט, הן מצאו את עצמן חלק מקבוצה שהולכת ומתרבה. הן הבמאיות שהפכו בשנים האחרונות ל׳גל׳ הנשים הראשון של הקולנוע האיטלקי. כולן השתתפו בפסטיבלים חשובים וזכו בפרסים יוקרתיים, אך מעל הכל, ביימו סרטים יפים וחדשים עם סיפורים מקוריים. מבטן שינה את ההיסטוריה של הקולנוע האיטלקי. כעת, סרטיהן יוצגו בישראל לראשונה.

נשי, ברבים: במאיות קולנוע איטלקיות 2010-2021. אורגן על ידי Cinecittà בשיתוף המכון האיטלקי לתרבות תל אביב וחיפה.

 

הקוסמונאוטית

בימוי: סוזנה ניקיארלי
| 84 דקות

איטליה, שנות החמישים. הימים ימי מרוץ החלל, לוצ'יאנה הצעירה ואחיה הגדול עוקבים אחר ההישגים הסובייטים, ובזכות האידאולוגיה של אביה המנוח, היא מצטרפת לנוער הקומוניסטי. כאן מתנגשים הערכים עם כוחות ארציים יותר שמושכים אותה לעבר ויטוריו החתיך. "הקוסמונאוטית" הוא דרמה התבגרות מחוייכות ומהנה, עם עיצוב היסטורי מוצלח והופעות מדוייקות.

בשם האם

בימוי: מאורה דלפרו
| 91 דקות

בואנוס איירס, מעון לנשים שמנוהל בידי הכנסיה. לו היא בת עשרה מרדנית שגרה כאן עם בתה התינוקת נינה. כאשר לו בורחת ערב אחד ומותירה את נינה מאחור, מטפלת בה האחות פאולה. סביב המתחים מובילה אותנו מאורה דלפרו במבוכים הרגשיים של התבגרות ואמהות ומגישה דרמה מעולה.

פרימדונה

בימוי: מרתה סאבינה
| 97 דקות

סיציליה, 1965. לורנצו, בן למשפחה אמידה ומקושרת למאפיה, מחליט לנקום בליה הצעירה ואונס אותה. ע"פ המנהג המקומי, היא יכולה להשיב את כבודה אם תנשא לו. ליה ומשפחתה מסרבים לקבל את המסורת ויוצאים למאבק כנגד האנס ומשפחתו. על בסיס מקרה אמיתי, יצרה מרתה סאבינה דרמה מוחצת.

גוף שמימי

בימוי: אליצ'ה רורוואכר
| 100 דקות

מרתה בת ה-13 חוזרת עם משפחתה אל עיר הולדתה באיטליה. היא נחושה לפרוץ את עולמה הצר ומאתגרת את עולם המבוגרים האדיש והממסד הכנסייתי הצבוע. אליצ'ה רורוואכר מתמודדת עם שאלות מוכרות אודות האמונה אך היא עושה זאת בדרך מאתגרת וכנה ומגלה, כמו גיבורת הסרט, אמיתות ארציות ושמימיות.

בתולה מושבעת

בימוי: לאורה ביספורי
| 84 דקות

חנה קיבלה על עצמה שבועת התנזרות, לקחה רובה ובגדי גברים, אימצה את השם "מארק" ואת הזכות להימנע מנישואים כפויים. אחרי מות הוריה היא עוקרת לאיטליה, כאן צריכה להתרגל מחדש לחיים ולהבין באיזה זהות היא ממשיכה את חייה. "בתולה מושבעת" היא יצירה מסתורית שופעת בקולנוע שקט ומוקפד.

ארבע על ארבע

בימוי: אליסה אמורוסו
| 70 דקות

ביאטריצ'ה היא מכונאית מומחית למכוניות ארבע על ארבע ומשתתפת בתחרויות רכב שטח, היא עשתה את כל אלה עוד כשהיה לה שפם וקראו לה בכלל פינו. ביאטריצ'ה התאהבה במריאורה והן חיות בזוגיות ארוכת שנים. כנגד עולם אפוף דיעות קדומות הן באו בברית הנישואים ומגדלות את בנם. סרט שובר סטריאוטיפים פוקח עיניים ולב. 

יונק הדבש

בימוי: פרנצ'סקה ארקיבוגי
| 125 דקות

מבלי שהתכוון מרקו חווה אסונות, אבדות ואהבה מושלמת. הוא זוכה לכינוי "יונק הדבש" מפני שהוא מצליח להשאר במקום בשעה שהעולם מסביבו משתנה. עם תמונות אנושיות קטנות ויכולת לנוע בגמישות על ציר הזמן, מגישה פרנצ'סקה ארקיבוגי סרט שמצליח להסתנן היטב אל הלב.

הקרנה בנוכחות הבמאית מיכאלה אוצ’יפינטי

משקלה של הכלה

בימוי: מיכאלה אוצ’יפינטי
| 93 דקות

אחד ממנהגי הנישואין במאוריטניה דורש כי הכלה תגיע לחופה כשהיא עגולת מראה. נישואיה של ורידה בעוד שבועות אחדים ובינתיים אימה מפטמת אותה. ככל שמועד החתונה מתקרב, הלחץ גובר והיחסים בין הבת לאמה מתחדדים. התוצאה היא "סרט עדין ומלא רגשות" (וראייטי). 

גוף קטן

בימוי: לאורה סמאני
| 89 דקות

איטליה, 1900.  כאשר בתה נולדת ללא רוח חיים, אגתה יוצאת למסע להרים במטרה להשיב את התינוקת ולו לרגע אחד לחיים, כדי שאפשר יהיה להטבילה: להעבירה בין חיים למוות. "גוף קטן" מציע חוויה פיוטית מהפנטת, מסע לעולם ולזמן שבהם קתוליות, פולקלור ומיסטיקה מתערבבים זה בזה.

נורמלי

בימוי: אדל טולי
| 70 דקות

סרט תיעודי, סרט אלגנטי וחכם, המורכב מסצינות קטנות המתבוננות בתפקידים מגדריים באיטליה ובודק את עוצמת ההגדרות התרבויות השקופות שמסמנות גברים ונשים. הבמאית אדל טולי מניחה את המצלמה אל מול רגעים של התבגרות וזוגיות ומאפשרת לצופים לגבש את דעתם על האופן שבו גיבוריה מעצבים את מקומם בחיים.