סגור
לתכנית החודשית

נאבקים על דמוקרטיה תחת התקפה

המאבק על הדמוקרטיה כרוך בכמה מרכיבים: סולידריות בין הקבוצות השונות, בין אלו שנפגעות ישירות ואלו שהפריבילגיות שלהן מאפשרות להן לעצום עיניים, הוא דורש ידע היסטורי שחושף את סכנות הפאשיזם ואת דרכי ההתמודדות האפשריות, והוא חייב אמונה ותקווה. את שלושת המרכיבים האלו ננסה להביא במפגשי הסדרה שלפנינו.

בשיתוף עם 'מבט על החברה ועומדים ביחד' 

ישראל: המרחב הדמוקרטי תחת מתקפה

רוב, מיעוט, שוויון זכויות אדם ואזרח, הפרדת הרשויות. מרצה: דן מרידור משפטן, ח”כ ושר לשעבר

זכות הצעקה

בימוי: אורי רוזנווקס
| 100 דקות

שני הפרקים הראשונים של "זכות הצעקה" מתעדים את המחאה הישראלית החל משנות השבעים ואילך: פינוי ימית, מלחמת לבנון, מחאת האוהלים, הקמת ההתנחלויות, עליית הכהניזם. בלי קריינות, בעזרת שפע של חומרי הארכיון שממלאים לגמרי את המסך, מספרים פרקים אלו את פריצת מתחים אלו, שדומים להפליא לסדקים המתרחבים של ימינו אנו. 

מאבק, התנגדות ועומדים ביחד

מרצים: דב חנין ח”כ לשעבר, רולא דאוד חברת הנהלה של “עומדים ביחד”. אירוע בשיתוף מבט על החברה ועומדים ביחד. 

גאווה

בימוי: מתיו וורשוס
| 120 דקות

בריטניה, 1984. בלונדון, מתחילים פעילים מהקהילה הגאה לאסוף תרומות עבור משפחות כורים שובתים ונוסעים לווילס כדי לחלק את הסיוע ולתמוך מוראלית בקהילות הנאבקות על משלח ידן. "גאווה" הוא קומדיה חמה ואוהבת־אדם שעוסקת בסולידריות ותמיכה בין קבוצות שונות הנאבקות אל מול ממסד וסטיגמות חברתיות. 

פשיזם - על מה אנחנו מדברים?

לאומיות, התנגדות לסוציאליזם, דרויניזם חברתי, שלטון טרור ועוד איפיינו את התנועה הפשיסטית. הפשיזם לא צץ יש מאין בסוף מלחמת העולם הראשונה ולא מת עם סוף מלחמת העולם השניה. מרצה: פרופ’ משה צימרמן

המצעד על רומא

בימוי: מארק קזינס
| 98 דקות

מארק קזינס מנתח את המצעד של התנועה הפשיסטית מנפולי לרומא שבסיומו הדיח המלך האיטלקי את ראש הממשלה ומינה את מוסוליני לתפקיד ובעיקר את האופן שבו המצעד תועד בידי סרט הפרופוגנדה שנוצר בעקבותיו. תעמולה ושקרים הם דלק אפקטיבי לתמרון וקזינס בודק לא רק את הכלים ההיסטורים אלא את האופן שבו הם ממשיכים לפעול גם היום.

מחשבות על צ’ילה

מתי ומדוע התעוררו תגובות פשיסטיות למיניהן? האם ניתן למנוע התבססות של משטר רודני? האם וכיצד אפשר להשתחרר ממשטר רודני? מה נשאר ממשטר כזה בדמוקרטיה? פרופ’ חררדו לייבנר בשיחה על המקרה של צ’ילה ומחשבות על ישראל.

הארץ הדמיונית שלי

בימוי: פטריסיו גוזמן
| 83 דקות

רוחותיהם של איינדה ופינושה ממשיכות לרחף גם מעל סרטו החדש של הבמאי הצ'יליאני המהולל פטריסיו גוזמן, אבל הפעם הוא צופה אל העתיד, והוא אופטימי הרבה יותר. באוקטובר 2019 יצאו מיליון וחצי אנשים להפגין ברחובות סנטיאגו ודרשו דמוקרטיה וזכויות סוציאליות. האירוע שגוזמן חיכה לו מאז ימיו כסטודנט בשנות ה־70 קרה לבסוף.