סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם: יפן – ארץ השמש העולה

מסע קולנועי בעקבות תרבות והיסטוריה, משפחה ומסורת, אסתטיקה, אוכל והומור

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי א' , 10:00-13:00

מחיר: 685 ₪ > לרכישה >>>

לוחמים בחושך ובאור: סמוראים ונינג׳ה - הסיפור האמיתי

מרצה: ד"ר דני אורבך  

הלהב הנסתר

בימוי: יוג'י ימאדה
| 132 דקות

אמצע המאה ה-19 ביפן. מונזו, סמוראי המציל את חייה של קי היפהפייה, שהייתה משרתת בביתו, ובה הוא עדיין מאוהב. בעוד האהבה ביניהם פורחת, מעמידים הממונים עליו במבחן את דבקותו בקוד המוסר הסמוראי. הוא מגלה כי חבר מן העבר נאשם בקשירת קשר להפלת שוגון, אותו עליו להרוג.

הצצה לעולמו הפנימי של היפני

מרצה: גליה דור 

הנרקוד

בימוי: מאסאיוקי סואו
| 135 דקות

סיוהי הוא רואה חשבון שיש לו מה שיש לכולם. יום אחד, בדרכו מן העבודה הביתה הוא מבחין דרך חלון הרכבת באישה הרוכנת החוצה מחלון בית מגורים סמוך. כשהסקרנות אוכלת אותו, הוא נכנס לבנין שבה הופיעה לראשונה. להפתעתו הוא מגיע לסטודיו לריקודים, ומגלה כי מושא חיפושיו משמשת כמדריכה בו. 

ראשומון: הסרט שהפך למושג

קוראסאווה מושפע ומשפיע על המערב. מרצה: ד"ר אודיה כהן 

ראשומון

בימוי: אקירה קורוסאווה
| 88 דקות

מאבק בין שודד לסמוראי מסופר מארבע נקודות מבט. זוהי התמצית העלילתית והצורנית של "ראשומון". בזכות הופעה שרירית של טושירו מיפונה – את ההשראה קיבל מאריות ונמרים בהם צפה בגן החיות – זהו עדיין סרט נועז שמציע דיון בסיסי באמנות הסיפור ויחסה לאמת.

לא על ריבת שעועית לבדה: אוכל, תרבות וזהות ביפן

מרצה: ד"ר הלנה גרינשפון  

אן

בימוי: נעמי קוואסה
| 113 דקות

סנטארו מנהל מסעדה קטנטונת שמוכרת רק דוריאקי, פנקייקים קטנים ממולאים בממרח שעועית אדום מתוק. יום אחד מופיעה במסעדה אישה מבוגרת בשם טוֹקוּ הרוצה להציע את עצמה כטבחית. סנטארו מהסס, אך כשהוא טועם את הדוריאקי של טוקו הוא לא יכול לסרב.

פולחני חיים ומוות בתרבות יפן

מרצה: פרופ' ניסים אוטמזגין 

פרידות

בימוי: יוג'ירו טאקיטה
| 130 דקות

רגע אחרי שהוא רוכש צ'לו חדש, מתברר לדאיגו כי התזמורת בה הוא מנגן מתפרקת. הוא מחליט לאסוף את אשתו ולחזור לעיירת הולדתו בצפון יפן. עבודה חדשה הוא מוצא בבית לוויות, ועד כמה שזה נשמע לו ולסביבתו מוזר - מתברר כי אריזת המתים למסעם האחרון הוא בדיוק הג'וב בשבילו. 

תקרת הזכוכית היפנית

מרצה: דינה היימן 

כבוד ורעדה

בימוי: אלן קורנו
| 107 דקות

מוצאת עבודה כמתרגמת בחברה יפנית, ומקווה להשתלב במקום העבודה ובחיי החברה של טוקיו. אבל שום דבר לא הולך כמתוכנן, הקוד היפני מוביל את אמלי להסתכסך עם עמיתיה ולאבד את מעמדה, וסופה לרדת בסולם הדרגות עד לתפקיד מנקת השירותים... 

הומור בקולנוע היפני, התפקיד החברתי של הומור ביפן

מרצה: מיטל לוין

טאמפופו

בימוי: יוזו איטאמי
| 114 דקות

בסרטו השני מעמיד יוזו איטאמי במערומיה את יפן המודרנית. נהג משאית וחברו הטוב, חובבים נלהבים של מאכלי איטריות, נחלצים לעזרתה של בעלת מסעדה אלמנה ומתכוונים להפוך את העסק שלה למסעדת האיטריות הפופולרית ביותר בטוקיו. במהלך הרפתקאותיהם פוגשים השניים בשורה ארוכה של גיבורי משנה.

עולם העבודה היפני

מרצה: איילת אידלברג 

סונטת טוקיו

בימוי: קיושי קורוסאווה
| 119 דקות

אחרי שריוהיי ססאקי, מנהל בכיר בן 50 פלוס, מפוטר בוקר אחד מעבודתו, הוא מתבייש לספר על כך לאשתו. אלא שגם היא וגם שני בניו מגלים שהסדר החברתי לא נוח להם, ומסתירים זה מזה את הדרכים שלהם להתמודד עמו. 

על רגשות ודקויות במבט בין-תרבותי

מרצה: ד"ר דלית בלוך 

אחותנו הקטנה

בימוי: הירוקאזו קורה אדה
| 126 דקות

בהלווית אביהן, אשר עזב אותן לפני שנים בעבור אישה אחרת, מגלות שלוש אחיות כי לאביהן נולדה בת רביעית, עכשיו היא בת 15. מאחר ואמה כבר נפטרה, הן מחליטות להזמין אותה לגור עמן. סביב החיים המשותפים של ארבעת האחיות יוצר קורה אדה דרמה שקטה

יפן בעיני הזר

מרצה: איילת אידלברג. כרטיסים: 65 ₪. ניתן להזמין צפייה עד יום שבת, 01.08.20, בשעה 21:00. ביום האירוע, יישלח אליכם מייל ובו קישור להרצאה וקישור לסרט שיהיה פתוח לצפייה למשך 48 שעות.

זהות זרה

בימוי: קיי ציקאורה
| 116 דקות

צ’אן ליאנג עוזב את ביתו ואת משפחתו בסין בכדי לחפש חיים טובים יותר ביפן. תחת זהות בדויה, הוא מגיע לראיון עבודה במסעדה משפחתית קטנה, המתמחה בבישול אטריות סובה יפניות מסורתיות. בלי טריקים, עם הרבה כבוד למסורת – בעיקר זו הקולינרית – התוצאה מצליחה לעורר את התאבון ואת הלב.