סגור
לתכנית החודשית

מסע חובק עולם: ארצות השפלה - הולנד ובלגיה

12 מפגשים, אחת לשבועיים, ימי א', 10:00-13:00

מחיר: 685 ₪ > להרשמה>>>

רוצים שנציג ייצור אתכם קשר טלפוני? השאירו פרטיכם כאן>>>

טל"ח

היסטוריה ומציאות של בורגנות בארצות השפלה

מרצה: אלון קליבנוב   

נערה עם עגיל פנינה

בימוי: פיטר ובר
| 95 דקות

נערה אינטליגנטית, בת למשפחה קלויניסטית ענייה, עוברת לשרת בביתו של הצייר וסוחר האמנות הקתולי, יוהנס ורמיר, ומתגלה כבעלת עין נפלאה, חוכמה עמוקה והשראה. כמו כל הסרטים המוצלחים על אמן ועשייה אמנותית , גם "נערה עם עגיל פנינה" משקיע את כל כולו בצורה.

שושלת אנטוניה ומגילת רות – מה לבמאית הולנדית ולנשות התנ"ך?

מרצה: יוכי ברנדס 

שושלת אנטוניה

בימוי: מרילין גוריס
| 98 דקות

ארבעה דורות של נשים הולנדיות חזקות ועצמאיות - שושלת המתחילה באנטוניה שחוזרת אחרי מלחה"ע השניה לכפר הולדתה וכנגד כל הסיכויים היא מצליחה להקים משק. אגדה פיוטית נדירה על עוצמה נשית, נשים נטולות כל רגש של תסכול ומרירות למרות הגישה הפטרנליסטית של הגברים המקיפים אותן.

הרקול פוארו: הבלש הבלגי שכבש את דמיון העולם

מרצה: יונתן גת  

רצח באוריינט אקספרס

בימוי: קנת בראנה
| 114 דקות

על רכבת פאר החוצה את אירופה של אמצע שנות השלושים נרצח איש עסקים מפוקפק. הבלש פוארו, שעושה את דרכו למשימתו הבאה, נדרש לפתור את התעלומה ומתחקר את שורת הנוסעים המכובדת המתאכסנת על הרכבת.  עיבוד לרומן הבלש המפורסם של אגתה כריסטי, עם שורת כוכבים נוצצת, עיצוב תקופתי בולט וקנת בראנה עם שפם מגונדר בתפקיד הראשי 

"כל הדברים הטובים באים באריזות קטנות" ברוז' – ונציה של הצפון

מרצה: יואל שתרוג 

ברוז'

בימוי: מרטין מקדונה
| 107 דקות

אחרי שפישלו בעבודתם, נשלחים שני מחסלים אירים לברוז', בלגיה, עד שיתקררו העניינים בבית. עד שיגיע הבוס מדבלין, עתידים השניים לפגוש בכמה דמויות מקומיות, ולגלות שיש צרות שגם בבלגיה אי אפשר להפטר מהן. ההופעות הנהדרות מעניקות לסרט חוט שדרה אנושי שיש בו הכל: צחוק, פאתוס, אירוניה ואפילו כנות. 

רמברנדט: סיפור על אור ורגש

היבטים אישיים, דתיים, חברתיים ותרבותיים. מרצה: דניאלה שליו 

רמברנדט שלי

בימוי: אוקה הוכנדייק
| 95 דקות

הבמאית ההולנדית אוקה הוכנדייק יצאה למסע בעקבות העיסוק הבלתי פוסק ברמברנדט, האמן אשף האינטימיות, שציוריו ממשיכים לעורר עד היום אובססיה בקרב אספנים, אריסטוקרטים, חוקרי אמנות ומוזיאונים. התוצאה היא סרט תעודה מרתק ומותח.

בלגיה, שוקולד מריר והומור שחור

מרצה: מישל קישקה  

קומדיה אלוהית

בימוי: ז'אקו ון דורמל
| 113 דקות

ובכן, מסתבר שאלהים גר בבריסל ומדובר בטיפוס די מרושע, שנהנה להציק למין האנושי ולרדות במשפחתו. וכשלבתו נמאס היא מחליטה למרוד באביה, לגלות לכל תושבי העולם את מועד מותם העתידי. אלגוריה מצחיקה, רבת המצאות ומעוררת מחשבה גם יחד. 

מסע בעקבות הקולנוע ההולנדי

מרצה: רון פוגל 

יש ילדים זיגזג

בימוי: וינסנט בל
| 94 דקות

יומיים לפני הבר מצווה שלו, נאנו נשלח לבית דודו כדי לקבל חינוך ומשמעת. בעודו ברכבת, הילד בעל הדמיון המפותח מגלה שיש לו הזדמנות אחרונה בהחלט להוכיח את עצמו. יחד עם השודד הבינלאומי השרמנטי פליקס גליק הוא נוסע לריביירה הצרפתית ונכנס לעולם של תחפושות הסוואה ומרדפים מטורפים.

האחים דארדן - אלופי הסרט החברתי

מרצה: רון פוגל  

הילד עם האופניים

בימוי: ז’אן פייר דארדן, לוק דארדן
| 87 דקות

סיריל בן ה־11 הושאר בבית היתומים בידי אביו. הוא משוכנע שהאב ישוב וייקח אותו עימו, ובינתיים, לאחר בריחה אחת הוא משכנע את סמנתה הספרית לבלות עימו בסופי השבוע. מפגשיהם עתידים להוביל את סיריל להתמודדות ישירה עם טבעו של העולם ולסחוף אותו אל תוך המערבולות הרגשיות שהתמודדות זו מעוררת. 

סרטי מסע ומפגש בין קטבים - החריג ו"נורמלי"

מרצה: אלברט גבאי  

איפה אנה פרנק

בימוי: ארי פולמן
| 99 דקות

"איפה אנה פרנק", סרט האנימציה המרהיב של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), שהוקרן השנה בפסטיבל קאן, הוא עיבוד מקורי לסיפורה המוכר של אנה פרנק. במרכז העלילה ניצבת קיטי, חברתה הדמיונית של אנה, שמתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם בלי לדעת שעברו יותר מ-75 שנה מאז תום המלחמה. בפסטיבל היהודי תוצג הגרסה המדובבת לעברית של הסרט.

סיפור של הישרדות נשית בשואה המאתגר את הדיכוטומיות הפשוטות של הקולנוע ההוליוודי

מרצה: שמוליק דובדבני  

ספר שחור

בימוי: פול ורהובן
| 135 דקות

ספטמבר 44'. רחל, זמרת יהודייה צעירה ויפה, מסתתרת בבית משפחת איכרים נוצרית. אחרי שחייה ניצלים מהפצצה היא חוברת שוב לבני משפחתה ויחד הם מנסים להגיע אל השטחים שכבר שוחררו ע"י בנות הברית. פול ורהובן מפגין כאן את הכישורים שהפכו למבוקש גם בהוליווד (עם להיטים כמו "רובוקופ" ו"אינסטינקט בסיסי"):  קצב זריז ויכולת להפוך את הצופה למעורב בעלילה.

החיים אינם רק שוקולד...

מתח תרבותי ופערים חברתיים בגבולה הדרומי של בלגיה. מרצה: רוני ינובסקי  

ברוכים הבאים למכס

בימוי: דני בון
| 102 דקות

1993 בפתח ובעיירת גבול קטנה בין צרפת ובלגיה נערכים באי-רצון פקידי המכס משני צידי הגבול לפתיחת הגבולות בין מדינות האיחוד. עם מכונית מקרטעת, טלפון לווייני שאינו מתפקד, כלב פודל שאמור לזהות סמים והרבה בוז הדדי, שני פקידים יוצאים להגן על הגבולות.