ראשון | 17.01.21

פריטים
 
סגור
לתכנית החודשית

מחווה למרק רוזנבאום

מפיקי קולנוע כנראה לעולם לא ייחשבו ככוח יצירתי שיש לעקוב אחריו כמו במאים או שחקנים, ובכל זאת מפיק הקולנוע מרק רוזנבאום, עם קריירה שנמשכת כבר למעלה מארבעה עשורים, הוא גורם משמעותי ויצירתי בקולנוע שלנו. רשימת הכותרים שהפיק לא רק ארוכה ומפוארת – למעלה מחמישים סרטי עלילה לצד סרטים תיעודיים וסדרות טלויזיה – אלא שמבט יותר מדוקדק בה יגלה אומץ וטביעת עין שבזכותן הצליח רוזנבאום לתת פעם אחר פעם הזדמנות ראשונה לקולות המקוריים והמעניינים בקולנוע הישראלי של העשורים האחרונים: "קלרה הקדושה" של ארי פולמן ואורי סיון, "חתונה מאוחרת" של דובר קוסאשווילי, "אבנים" של רפאל נדג'ארי, "ולקחת לך אישה" של רונית ושלומי אלקבץ, "אור" של קרן ידעיה, "וסרמיל" של מושון סלמונה, "הנותנת" של הגר בן אשר, "המשגיחים" של מני יעיש ועוד ועוד. הקריירה של רוזנבאום ידעה הצלחות ושוברי קופות לצד סרטי פסטיבלים, וגם כאשר הדרך דרשה משיכה עיקשת בעול, המשיך רוזנבאום לקדם את הגישה הקולנועית שלו, בנדיבות ובאותו חיוך סבלני ומשועשע. ארבעה עשורים של עשיה ייחודית הן הזדמנות נהדרת להתבונן על כמה מהישגיה מתוך ציפיה לעוד עשורים של עשיה מעולה.

תודתנו לחברת טרנספקס - מרק רוזנבאום, אווה שפיר. יוזם הרטרוספקטיבה ומנהל אמנותי שלומי אלקבץ, אפרת כורם ניהול אמנותי.

טרום בכורה

מאמי

בימוי: קרן ידעיה
| 93 דקות

סרטה החדש של קרן ידעיה, הוא עיבוד קולנועי ל"אופרת הרוק מאמי" שהוצגה בישראל בשנות ה-80 והפכה לקאלט. 16 שירים, בעיבודים חדשים של דודו טסה וניר מימון מספרים את סיפורה הלא ייאמן של מאמי, אישה צעירה מעיירה בדרום, קופאית בתחנת דלק, שפציעתו של אהובה, ניסים מלכה, במלחמה משנה את חייה.

קלרה הקדושה

בימוי: ארי פולמן, אורי סיון
| 84 דקות

קלרה צ’אנוב, נערה בת 13 מבית של ציידי דובים, זוכה למספר ימים לכוחות על טבעיים שמביאים עיירה תעשייתית בדיונית בישראל אל סף שגעון. אלגוריה אפוקליפטית משועשעת, שתופסת את ישראל כמקום שבין הזיה לסיוט.

1 screaning
רביעי 01.05.24
01.05.24
20:30
סינמטק 1
סינמטק 1
2024-05-01 20:30:00 2024-05-01 23:30:00 Asia/Jerusalem קלרה הקדושה <p>ההקרנה בנוכחות הבמאי ארי פולמן</p> Cinematheque Jerusalem Cinematheque
קלרה הקדושה

אהבתה האחרונה של לורה אדלר

בימוי: אברהם הפנר
| 94 דקות

לורה אדלר היא שחקנית בתיאטרון היידיש התל אביבי שימי הזוהר שלו מאחוריו. לורה היא דיווה וחיית במה אך כאשר מוצע לה תפקיד ראשי בסרט הוליוודי היא חשדנית כלפי ההצעה. הפנר יצר מלודרמה רגישה המקשרת בין גסיסתה של לורה לבין ירידת המסך מעל תרבות השטעטל 

ולקחת לך אישה

בימוי: רונית אלקבץ, שלומי אלקבץ
| 97 דקות

הפרק הראשון בטרילוגית הגירושין של ויויאן אמסלם שיצרו רונית ושלומי אלקבץ, מתאר את הניסינות להשכין שלום בית בין ויויאן ובעלה אליהו, במהלך שלושה ימים שבהם מתאספים אחיה של ויויאן ומנסים לשכנעה. זהו עימות שקוי החפירות שלו הם מסורת משפחתית, דתית וגברית אל מול הקדמה, האינדיבידואליות והנשיות.

חתונה מאוחרת

בימוי: דובר קוסאשווילי
| 100 דקות

העלילה מתארת את הקונפליקט בו מצוי רווק גרוזיני בן 32, בשעה שהוא מנסה לתמרן בין נסיונות משפחתו להשיאו לפי מסורת העדה, לבין מערכת יחסיו הלוהטת עם גרושה חד הורית. דרמה אישית ואמיצה, עם הופעה כובשת של כל צוות השחקנים.

החברים של יאנה

בימוי: אריק קפלון
| 90 דקות

מלחמת המפרץ. יאנה היא צעירה יפה והרה. בעלה עזב אותה בדירה שאותה היא מחלקת עם אלי – צלם־חתונות בן עשרים שניחן ברעב מיני בלתי נדלה. האזעקה הראשונה מובילה את אלי ויאנה אל אותו חדר, ומכאן כבר קצרה הדרך לאהבה.

התגנבות יחידים

בימוי: דובר קוסאשווילי
| 120 דקות

העלילה מתרחשת באמצע שנות החמישים, ומספרת את סיפורה של מחלקה אחת בבה”ד 4 בסיס טירונים לג’ובניקים. יש כאן מפגש בין כל בניה של ישראל הצעירה. קוסאשווילי מצליח להפוך את הקולאז’ האדיר של קנז לסרט שלו – גברי, קשוח, מבויים ביד בטוחה ומוכשרת.

אור

בימוי: קרן ידעיה
| 100 דקות

שגרת יומה של אור, כמעט בת 18, היא עבודות אין סופיות. כשאיננה עובדת, היא הולכת לבית הספר, ומטפלת באימה־רותי, שעוסקת בזנות כבר יותר מ־20 שנה. אור מצאה לה עבודה בספונג’ה ומחליטה שמעכשיו הכל יהיה אחרת.

הבולשת חוקרת

בימוי: מרק רוזנבאום
| 94 דקות

דרמת משטרה שבמרכזה מערכת היחסים ההולכת ונטענת בין חוקר המשטרה מיכה שטיין לבין הזמר לשעבר שלום שלום. שטיין משוכנע כי שלום אחראי לשוד. מהלך החקירה המתארכת מפגיש את החוקר עם אשתו של הזמר, ודמותה החזקה והמשכנעת מערערת את חייו. 

המשגיחים

בימוי: מני יעיש
| 98 דקות

במבט ראשון, זאת חבורה של בריונים המרביצה בשם אלוהים לרוסים, לערבים ולכול מי שלא אומר אמן לתפישת אמונתם, אבל בזום־אין מרהיב, סרטו של מני יעיש מגלה לנו מציאות מורכבת ומרתקת והוא סוחף אותנו עם עלילה רבת תהפוכות ועתירה בקטעי אקשן, מהאותנטיים שנראו אי פעם בקולנוע הישראלי.

שרוכים

בימוי: ינקול גולדווסר
| 100 דקות

סרט על קשר מורכב בין אב מזדקן לבנו בעל צרכים מיוחדים, אותו נטש בילדותו. דרך מערכת יחסים של אהבה, דחייה ותלות הדדית, מעלה הסרט שאלות כמו ערך החיים, הצורך בקשר אנושי והאם חיים אפשריים בלעדיו.