סגור
לתכנית החודשית

מחווה ללה לה לנד

אמנם "לה לה לנד" לא זכה לבסוף בפרס האוסקר, אבל זה לא אומר שהוא איננו אחד הסרטים הנהדרים של השנה האחרונה (ואפילו של השנים האחרונות). מיוזיקל הוא לא ז'אנר קל לעיכול, בוודאי לא בעשורים האחרונים שבהם נוצרו מעט מאד סרטים בסגנון הזה, אבל כשמיוזקל מצליח - התוצאה נפלאה, ו"לה לה לנד" הוא דוגמא לכך: מלהיב, חכם ומלא רגש.

המחווה ל"לה לה לנד" כוללת כמה מן הסרטים שמהם שאל דמיאן שאזל רעיונות לסרטו. זו הזדמנות להקרין כמה מיצירות המופת של ז'אנר המיוזקל. אם הקולנוע דורש מצופיו להשעות את הספקנות, המיוזקל כלל לא מסתיר את היותו "סרט", את העובדה שמה שמוצג על המסך הוא מלאכותי ואיננו איזה סיפור ריאליסטי. אפשר להציע פרשנויות שונות למשמעות ולתפקיד של הקטעים המושרים והנרקדים, אבל בסופו של דבר הם דורשים מאיתנו התמסרות וקבלת הרגע הקולנועי בראש ובראשונה כחוויה חושנית ומענגת. 

המחווה הקטנה שנקרין החודש מציגה מגוון לא רע של הז'אנר: כמה מיצירות המפתח הקלאסיות כמו "הנרקוד", "שיר אשיר בגשם", "סיפור הפרברים" והאופן שבו זכה הז'אנר לשכלול בידיהם של במאים מודרנים עם "מטריות שרבורג" של ז'אק דמי, או "אחד מהלב" של קופולה. אלו שיאיו של הז'אנר, ובהתאם לכלל לעיל - אלו כמה מרגעי השיא של הקולנוע כולו. אנחנו מזמינים אתכם להנות מהם.

שיר אשיר בגשם

בימוי: ג’ין קלי, סטנלי דונן
| 103 דקות

מהתלה קומית מעולה המתרחשת על קו התפר שבין הראינוע לקולנוע המדבר. לתוך העלילה הזו מולחמים כמה שירים קלאסיים. החופש היצירתי והחדווה שבעשייתו ניכרים, הנאמברים המוסיקליים מקדמים את העלילה הרומנטית והתוצאה היא הסרט הטוב בכל הזמנים. קלאסיקה של ממש שאסור אסור אסור להחמיץ. 

הזמנה למחול

בימוי: מארק סנדריץ
| 120 דקות

זוג רקדנים מתחזה לנשוי עד שבלב שניהם עולה רעיון דומה – זהו הציר העלילתי עליו נשענת הקומדיה המוסיקלית הזו. האם יש צורך להכביר מילים על כישרונם של אסטר ורוג’רס, אולי הזיווג הקולנועי המפורסם ביותר? 

לה לה לנד

בימוי: דמיאן שאזל
| 128 דקות

סביב סיפור האהבה בין סבסטיאן, פסנתרן ג‘אז עיקש למיה, שחקנית שחולמת על פריצה בלוס אנג‘לס, “עיר הכוכבים“, יצר דמיאן שאזל (“וויפלאש“) את המיוזקל שלפנינו, אחד הסרטים הגדולים של השנים האחרונות. יצירה עשירה, מבדרת וחכמה שמצליחה להפעיל היטב את החושים והמחשבה. 

אחד מהלב

בימוי: פרנסיס פורד קופולה
| 107 דקות

“אחד מהלב” הוא פנטסיה מוסיקלית קומית ורומנטית, המתרחשת משך סופשבוע אחד בעיר ההימורים לאס וגאס. מבחינה תימאטית יש כאן סיפור אהבה מן הסוג ההוליוודי הישן. אלא שטכניקות הבימוי החדשניות, הסיגנון, הצלום והעריכה, מהוים “חגיגה של ממש לאוהבי קולנוע אמיתיים”. 

בסינמטק

סיפור הפרברים

בימוי: רוברט וייז, ג’רום רובינס
| 155 דקות

ברחובות ניו יורק מתחולל קרב כנופיות בין הג'טס הלבנים לשארקס הפורטוריקנים. העניינים מסתבכים כאשר טוני מן הג'טס ומריה מן השארקס – מתאהבים. “סיפור הפרברים” הצליח לבטא חלק מהמתחים החברתיים של ארה”ב בשנות החמישים. את אלו ארזו לתוך מעטפת מוסיקלית גאונית לאנרד ברנשטיין וסטיבן זונדהיים ואת הנמברים המוסיקליים עיצב ג’רום רובינס בסגנון קולנועי חדש לגמרי.

מטריות שרבורג

בימוי: ז’אק דמי
| 92 דקות

סרטו של ז'אק דמי הוא גם סיפור על מהות הפנטזיה הרומנטית ומשחקי התפקידים שמתרחשים במסגרתה. מסיבה זאת, דמי בורא עולם אגדה מלא בצבעים עזים ומוזיקה שובת לב, שבו השחקנים אינם דוברים את הטקסט אלא שרים אותו. 

מרד הנעורים

בימוי: ניקולס ריי
| 111 דקות

ג’ים, בן להורים אמידים – אב חלש ואם דומיננטית – הוא צעיר משועמם שלבטי ההתבגרות והמרידה בהורים באים אצלו לידי ביטוי בדפוסי התנהגות אלימים ובהסתבכות תדירה עם המשטרה. ניקולאס ריי וג’יימס דין הצליחו ליצור דיוקן של נער הנתון במצוקה ולבחון בהצלחה את הלחצים הסוגרים עליו.