סגור
לתכנית החודשית

מחווה ללבנה פינקלשטיין

מחווה לאחת השחקניות המובילות והותיקות והמעטרות של הקולנוע הישראלי – לבנה פינקלשטיין. פינקלשטיין נולדה בסופיה, בולגריה ועלתה לישראל בגיל שנה. בשנת 1967 סיימה את השרות הצבאי והתחילה ללמוד משחק בבית צבי. ובמקביל בעודה חיילת כבר שיחקה בתפקיד הראשי בסרטו של מנחם גולן "מרגו שלי", על רומן בין ספרית צעירה ומרצה מבוגר באוניברסיטה העברית. הסרט זכה להצלחה רבה ולבנה נחשבה לאחת ההבטחות הגדולות של הקולנוע הישראלי. מאז ועד היום שיחקה בתיאטראות שונים – הבמה, חיפה, הקאמרי, באר שבע, גשר ובית ליסין. ובקולנוע ובטלוויזיה באינספור סרטים וסדרות. את לבנה ניתן לראות על פני חמישים שנים האחרונות בסרטיהם של מיכל בת אדם, משה מזרחי, אלפרד שטיינהרדט, בועז דוידזון, ג'ורג' עובדיה, יקי יושע, חיים בוזגלו, דן בירון, אורי ברבש, דינה צבי ריקליס, אבידע לבני, שחר רוזן, דני כהן סולל, שרון מימון וטל גרניט, ארז תדמור ושמי זרחין.
בנוסף להיותה שחקנית לבנה היא גם פסלת וסרט תיעודי אותו גם ביימה מתעד את הקמת פסלה "רעות" בבירת בולגריה סופיה.

השתיקה

בימוי: שמי זרחין
| 130 דקות

חייו של אביהו, איש טלוויזיה עם פה גדול מידי, הולכים ומסתבכים. אמו שקעה בשתיקה מוחלטת, תלמיד אהוב לשעבר הופך למועמד מוביל לראשות הממשלה למרות שאף אחד לא יודע מה יש לו להגיד. השתיקה מאתגרת את אביהו עד כדי סיכון הקריירה שלו ומשפחתו.

הקרנה בנוכחות השחקנית לבנה פינקלשטיין

אמא ו’ | רעות

97 דקות

אמא ו’- אישה דתייה מבוגרת יוצאת מדימונה לבקר את בנה הכלוא בבידוד בכלא, באשמת הסגרת סודות מדינה. היא יוצאת לדרך כדי להביא את בנה להתנצל בפני אביו השוכב בטיפול נמרץ | רעות - הסרט “רעות” עוקב אחר סיפורה האישי של לבנה פינקלשטיין בניסיונה ליצור ולתרום פסל בשם “רעות” בכדי להודות לעם הבולגרי ששמר על יהדות בולגריה במלחמת העולם השנייה, למרות היותה בת ברית של גרמניה

איה - אוטוביוגרפיה דימיונית

בימוי: מיכל בת־אדם
| 93 דקות

איה, במאית סרטים באמצע שנות ה-30' שלה נמצאת במהלכם של צילומי סרט על חייה. זהו סיפור מאבק שבמרכזו הניסיון לעשות בחיים משהו "חשוב", קודם כל בעיני אביה ואח"כ בעיני עצמה. תוך כדי עשיית הסרט היא מבינה כי מה שחשוב באמת זו היכולת לחיות כל רגע ורגע, והתבונה למצוא בכל רסיס ופירור של חיים את טעם הקיום.

מרגו שלי

בימוי: מנחם גולן
| 100 דקות

אחרי שהיא מותקפת בתום בילוי, מרגו הביישנית נמלטת אל הגשם הירושלמי ונאספת ע”י גבר אדיב. כך מתחיל רומן בין הספרית הצעירה לבין מרצה באוניברסיטה המצוי במשבר גיל הארבעים. מנחם גולן הזדרז להיות הראשון שמצלם בירושלים שלאחר מלחמת ששת הימים ולעיר העתיקה תפקיד משמעותי בסרטו. 

מיתה טובה

בימוי: שרון מימון, טל גרניט
| 95 דקות

“מיתה טובה“ הינה קומדיה שחורה על חברות ופרידה. קבוצה של חברים בדיור מוגן בירושלים ובראשם יחזקאל, בונה מכשיר להמתת חסד עצמית בכדי לעזור לחברם החולה. כשהשמועה בדבר המכשיר עוברת מפה לאוזן, בקשות נוספות לעזרה מגיעות אל החבורה.