סגור
לתכנית החודשית

מחווה לדיוויד צוקר

החודש יתארח בסינמטק דיוויד צוקר – במאי תסריטאי ומפיק קולנוע שהתפרסם בזכות ההומור הפרוע והסרקסטי בסרטיו. צוקר אחראי בין היתר לקומדיות "האקדח מת מצחוק", "סודי ביותר" ו"טיסה נעימה" שהוכרז ע"י ספריית הקונגרס כאחת הקומדיות החשובות בהיסטוריה. יחד עם אחיו ג'רי וג'ים אברהמס עיצבו סטנדרט חדש לז'אנר הפרודיות. עבודתו מאופיינת בבימוי מוקפד ורציני לא פחות מהסרטים עליהם הוא צוחק. ידוע בשילוב שחקנים דרמתיים כמו עומר שריף, פיטר גרייבס ("משימה בלתי אפשרית") וקארים עבדול ג'באר (שהוא שחקן, אבל כדורסל) בתפקידים קומיים. אחדים מהם, כמו לסלי נילסן, קיבלו תפנית לקריירה והפכו לקומיקאים לכל החיים.

דיוויד צוקר ישוחח עם הקהל בתום הקרנת סרטו "טיסה נעימה".

סודי ביותר

בימוי: דיוויד צוקר, ג’רי צוקר, ג’ים אברהמס
| 90 דקות

פסטיבל רוקנרול במזרח גרמניה, האמור לשמש צעד ראשון להשתלטותה של הרפובליקה (המנוחה) על העולם, הוא האירוע המרכזי שסביבו מתרכזת “העלילה” של הפרודיה המטורפת הטובה ביותר של האחים צוקר וג’ים אברהמס, המגייסים את כל כישוריהם הקומיים בתחום המילולי והחזותי כאחד, כדי לצחוק על כל ז'אנר אפשרי.

ערב עם דיוויד צוקר

הבמאי והתסריטאי אלון גור אריה בשיחה עם הבמאי, התסריטאי והמפיק דיוויד צוקר, שבין סרטיו אפשר למנות את “האקדח מת מצחוק” ו”סודי ביותר”

טיסה נעימה

בימוי: ג’ים אברהמס, ג’רי צוקר, דיוויד צוקר
| 90 דקות

פרודיה שלוחת רסן ומצחיקה עד דמעות על סרטי אסונות שהפכה לפריצת הדרך של השלישיה דיוויד וג’רי צוקר וג’ים אברהמס ועדיין מצחיקה אחרי 37 שנים. העלילה עוסקת בטיסה רגילה שנאלצת לבצע נחיתת חירום אחרי הרעלת מזון המונית

סרט מטוגן

בימוי: ג’ון לנדיס
| 85 דקות

סנונית ראשונה ומופרעת במיוחד מבית היוצר של “האקדח מת מצחוק”, “סודי ביותר” ו”טיסה נעימה” שהפך לסרט פולחן. הצופה מוצא את עצמו מזפזפ בין רצף של פרודיות על פרסומות, תכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע שלא נוצרו מעולם, פרי מוחם של האחים צוקר וג’ים אברהמס. 

האקדח מת מצחוק

בימוי: דיוויד צוקר
| 85 דקות

הפרק הראשון בטרילוגיית הפרודיות בכיכובו של נילסן המגלם את השוטר השלומיאל פראנק דרבין. כאן הוא מנסה למנוע התנקשות במלכת אנגליה אליזבט השנייה בזמן ביקורה בלוס אנג’לס וזורע הרס בכל מקום אפשרי תוך כדי ביצוע המשימה. הסרט משופע במשחקי מילים, גגים ויזואליים ובדיחות מטופשות במיוחד.