שישי | 22.01.21

פריטים
 
סגור
לתכנית החודשית

מחווה לאלכסנדר רודניאנסקי

אלכסנדר רודניאנסקי הוא אחד המפיקים הבולטים והחשובים שפועלים כיום ברוסיה. הוא חתום על כ־30 סדרות טלויזיה ו־40 סרטים ובהם עבודות מפתח של היוצרים החשובים ביותר בקולנוע הרוסי. הוא נולד בקייב, והחל את הקריירה שלו כבמאי תיעודי. בין השאר הוא ביים את הסרט “משימתו של ראול וולנברג” (1990) ו”היי שלום, ברה”מ” (1994), אשר זכה בפרס הביקורת בפסטיבל יאמאגטה לסרטי תעודה.

לאחר הצלחה זו פנה רודניאנסקי להפקה. הוא הפיק את הסרט הגאורגי הראשון שהיה מועמד לאוסקר “שף מאוהב” (1996), והיה שותף לקופרודוקציה “מזרח-מערב” של רג’יה ווארניה (1999) בכיכובה של קתרין דנב.

מאז 2004 הוא משמש כנשיא לפסטיבל הקולנוע הרוסי הנחשב קינוטבאר. חברת ההפקה שלו חתומה על סרטיהם של היוצרים הרוסים הגדולים של ימינו “שמש” של סוקורוב, “סטלינגראד” של בונדרצ’וק ומאז 2011 הוא מפיק את סרטיו של אנדריי זווגנייצב, מהקולות הבולטים בקולנוע העולמי בעשור האחרון, והיה שותף לסרטיו “אלנה”, “לוויתן” ו”אהבה חסרה”.

השנה הוא הציג בפסטיבל קאן את “ג’ירפה” של הבמאי הרוסי הצעיר קנטמיר בלאגוב. לצד הפעילות בקולנוע הרוסי, רודניאנסקי החל להפיק בהוליווד ולפתח תוכן לשוק הבינלאומי המשתנה, ובימים עלה הוא עובד עם הבמאים זיאד דואירי (“העלבון”) וקווין מקדונלד (“המלך האחרון של סקוטלנד”) על פיתוח סרטיהם החדשים.

אלכסנדר רודניאנסקי יהיה אורח הכבוד של הסינמטק החודש ויציג שניים מסרטיו, "היי שלום, ברה"מ" ו"ג'ירפה".

אירוע פתיחה

ההקרנה בנוכחות הבמאי אלכסנדר רודניאנסקי

היי שלום, ברה"מ

בימוי: אלכסנדר רודניאנסקי
| 100 דקות

סרט שנוצר ברגעי ההתפרקות של ברה”מ. דורניאנסקי מנסה לתפוס את הזהות הייחודית של מי שנולד בברה”מ לאחר מלה”ע השניה, גדל תחת השלטון הסובייטי ומגלה באמצע חייו כי הזהות הרוסית־אוקראינית־יהודית שלו עומדת להעלם. התוצאה היא סרט יפה, אינטימי וחכם שהוא מנחת פרידה גאה מפרק חיים שהסתיים. (שני פרקים)

טרום בכורה

הקרנה בנוכחות המפיק אלכסנדר רודניאנסקי

ג'ירפה

בימוי: קנטמיר בלאגוב
| 137 דקות

לנינגרד, 1945. איה היא אחות בבית חולים. היא מתמודדת עם תוצאות המלחמה שהרגע נגמרה. כשחברתה הטובה חוזרת הביתה מן החזית, השתיים תצטרכנה להשלים עם כל מה שקרה, ולמצוא תקווה לעתיד. דרמה יפהפייה, עמוקה ומרגשת, שמבוימת ביד אמן ומשוחקת על ידי שתי שחקניות צעירות, נפלאות ועוצרות נשימה. 

ילנה

בימוי: אנדריי זוויגנצב
| 109 דקות

ילנה נישאה בשנית. היא באה מרקע פרולטרי, הוא ממתעשריה החדשים של רוסיה, ונישואיהם לא מצליחים לגשר על הפערים. כאשר בנה של ילנה מבקש לשחד את השלטונות כדי לפטור את בנו משירות צבאי, נקלעת ילנה לקונפליקט מוסרי. יצירה קולנועית משובחת שעתידה ללוות את מחשבותיכם עוד זמן רב לאחר ההקרנה.

דואליסט

בימוי: אלכסיי מיזגריוב
| 109 דקות

סט. פטרבורג, המאה ה־19. יאקובלב הוא אציל מסתורי שלוקח על עצמו להשתתף בדו־קרב אקדחים בעבור מי שכבודם נפגע. יש ליאקובלב מטרה, והוא נחוש לממש אותה. “דואליסט” הוא הגרסה הרוסית לסרטי תלבושות – רומנטי יותר ואכזרי לא פחות. העיצוב נפלא, העלילה דרמטית, הבימוי שרירי והגיבורים קשוחים עם דמעות בעינים. הקיצור: אחלה סרט.

ביקור עם אבא | המשימה של ראול ולנברג

92 דקות

ביקור עם אבא - בעזרת שני סיפורים על אבות ובנותיהם, רודיאנסקי בוחן את כוחו של החוק להשיב צדק לקורבנות | המשימה של ראול ולנברג - ב־1944 סייעה שוודיה לחלץ 100,000 מיהודי הונגריה מן הנאצים. בראש המבצע האדיר הזה עמד הדיפלומט ואיש העסקים ראול ולנברג. בשנת 1945 הוא נעצר בידי הקג”ב, ובשנת 1947 הושם בכלא לוביאנקה במוסקבה. שם נעלמו עקבותיו. הבמאי אלכסנדר רודיאנסקי יצא לחפש את עקבותיו.