סגור
לתכנית החודשית

מבט על הקולנוע הנורדי

מחווה לבמאי טֵמוּ ניקי: "רוב סרטיי החלו מהצורך לחקור משהו שמעניין אותי או מטריד אותי. בדרך כלל, התוצאה היא קומדיה שחורה עם נשמה. כחובב סרטי ז'אנר, אני משתדל שהקהל יהיה תמיד דרוך. לעולם לא תנחשו מה עומד לקרות". טֵמוּ ניקי (יליד 1976), בנו של בעל חוות חזירים בפינלנד, הוא במאי סרטים פיני, אוטודידקט, שזכה בפרסים רבים. סרטיו של ניקי מתוארים כסאטירות פוליטיות אנושיות, לא מתנצלות, עם כוונות טובות. "המרדים", סרטו הראשון (2018), היה נציג פינלנד בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע, אוסקר, 2019. סרטו החדש "העיוור שלא רצה לראות טיטניק" זכה בפרס הקהל ובפרס "אוריזונטי" בפסטיבל ונציה, 2022.
נקרין את "המרדים" משנת 2017 ואת סרטו החדש "העיוור שלא רצה לראות את טיטאניק" מהשנה.

המרדים

בימוי: טֵמו ניקי
| 85 דקות

מכונאי עם הכנסה צדדית של הרדמת חיות מחמד נקלע לסערה כאשר אל חייו נכנסים חבר בכנופיה ניאו-נאצית ואחות צעירה שמבינה לליבו. שילוב מוצלח בין קומדיה רומנטית לאיימתון צונן מתגבש ליצירה שלמה ובשלה שמפתיעה במנעד רגשות עשיר.

נימבי – לא בחצר האחורית שלי!

בימוי: טֵמו ניקי
| 94 דקות

מֵרבִי נוסעת לעיר הולדתה בפינלנד יחד עם חברתה קאטה, כדי להתעמת עם הוריה השמרנים ולצאת מהארון. להפתעה היא מגלה שהיא לא היחידה שמסתירה סודות. קומדיה חדת לשון שמצליחה להפתיע, להצחיק עד דמעות ולהחזיק את הקהל במתח. 

העיוור שלא רצה לראות טיטניק

בימוי: טֵמו ניקי
| 82 דקות

יאקוֹ הוא עיוור ורתוק לכיסא גלגלים, אך הוא לא איבד את תשוקתו לחיים. נקודת האור של יומו היא שיחת טלפון עם סירפּה, אישה שהכיר באינטרנט. כשהוא שומע שהיא חלתה במחלה אנושה, הוא מחליט לנסוע אליה, אף שאיש לא פנוי ללוות אותו. זוהי דרמת מתח רומנטית מיוחדת וחכמה.