סגור
לתכנית החודשית

ליה פסט 2023

אנימציה על נישואים ומרד נשי, הסופרת אמי טאן, המעצבת מרי קוואנט, ילדה שחווה לראשונה חום וחד הורית שהמאזן העדין של חייה מתערער, כל זאת ועוד בתכנית לזכרה של מייסדת הסינמטק ליה ון ליר

ערב לזכר ליה ון ליר

שמונה שנים למותה של מייסדת הסינמטק, ערב לזכרה עם דברי פתיחה וסרט שלבטח היתה אוהבת

משרה מלאה

בימוי: אריק גראוול
| 88 דקות

ז’ולי מתעקשת לגדל את ילדיה באזור כפרי למרות שהיא עובדת כחדרנית במלון יוקרתי בפריז. היא תמיד בלחץ, מתמרנת בין משפחה ועבודה. שביתת תחבורה כללית שחונקת את העיר מפרה את האיזון העדין של חייה. דרמה חברתית עם כל האדרנלין של מותחן קצבי על הכאוס והתקווה של אישה הנאבקת על חייה.

הרומן שלי עם הנישואים

בימוי: סינה באומנה
| 108 דקות

בגיל צעיר זלמה למדה שאהבה היא הפתרון לכל בעיותיה, כלומר כל עוד היא תעמוד בציפיות החברתיות מנשים צעירות. אך השנים חולפות, זלמה עוברת ממערכת יחסים אחת לאחרת, ואהבת האמת נשארת חמקמקה. עם אנימציה מוזיקלית, הומור יבש, וכנות שובה, הסרט בוחן רעיונות של אהבה, תשוקה, מגדר ואת הצורך האנושי למצוא מה שיגרום לנו להרגיש שלמים. 

אמי טאן: זיכרון לא מתוכנן

בימוי: ג׳יימס רדפורד
| 101 דקות

אמי טאן הפתיעה את העולם עם רומן הביכורים שלה ״חוג שמחת המזל״ והפכה לקול בולט בעולם התרבות. כתיבתה נטועה בחייה כבת למהגרים סינים ויחסיה הסבוכים עם אימה. הסרט שוזר קטעי ארכיון, ראיונות עם אמי טאן, וסופרים ומכרים אחרים כדי להציג דיוקן אינטימי וכנה של סופרת פורצת דרך. 

קוואנט

בימוי: סיידי פרוסט
| 86 דקות

מרי קוואנט - סמל תרבות, אייקון אופנה, מהמעצבות המשפיעות ביותר של המאה העשרים, אישה ששמה נרדף למהפכה התרבותית של שנות ה-60. היא המציאה את חצאית המיני ושינתה את הדרך בה אנחנו לובשים, צורכים, סוחרים ומדברים אופנה. בקצב מהיר, עם קטעי ארכיון מרהיבים של ה״סווינגינג סיקסיטיז״ וראיונות, ״קוואנט״ הוא חגיגה לעיניים ושיר הלל לאייקון. 

נערה שקטה

בימוי: קולם בירייד
| 96 דקות

קייט בת ה-9 מגיעה ממשפחה לא מתפקדת ולומדת שהשתיקה שומרת עלי. כאשר היא נשלחת למשך הקיץ למשפחת אומנה, היא נחשפת לאפשרות של אהבה, חיבה, חיבוק. ״נערה שקטה״ הוא סרט קטן, אך הדומייה שלו רועמת וביחד עם ההופעה עוצרת הנשימה של קטרין קלינץ׳ אף עין לא תישאר יבשה.