סגור
לתכנית החודשית

ימי הפרנקופוניה 2020

תכנית ייחודית, החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של הקולנוע הפרנקופוני. במסגרת התכנית יוקרנו סרטים ממדינות ברחבי העולם החברות באיגוד הפרנקופוני, שהשפעת התרבות הצרפתית ניכרת בתרבותן והן חולקות את אותם ערכים הומניסטיים של שוויון וסולידריות. במהלך השבוע יוקרנו סרטים חדשים מהמדינות הבאות: קנדה, יוון, בלגיה, חוף השנהב, אירלנד, צרפת, קפריסין, בולגריה, שוויץ ורומניה, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית, אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים. 

האמהות שלנו

בימוי: סזאר דיאז
| 78 דקות

הסרט שזכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן הוא דרמה מטלטלת המתרחשת בגואטמלה. עובד במכון הרפואי-משפטי האמון על חקירת הפשעים שהתחוללו במלחמת האזרחים במדינה בשנות ה-80, מתוודע לעדות חדשה הכוללת תצלום של גבר הדומה לאביו האבוד, והוא מחליט לצלול לעמקי הפרשה. 

קזנצקיס: זורבה ואני

בימוי: יאניס סמאראגדיס
| 120 דקות

סיפורו מעורר ההשראה של ניקוס קזנצקיס, האיש מאחורי "זורבה היווני" ו"הפיתוי האחרון של ישו". דרך מסעותיו בעולם וסיפור אהבה מרגש, נפרשים בפנינו המאורעות אשר השפיעו על כתיבתו והפכו אותו לאחד הסופרים הגדולים של המאה ה־20. 

זוכרים את ליה ון ליר

חמש שנים למותה של מייסדת הסינמטק, ערב לזכרה עם אורחים נפלאים וסרט שלבטח היתה אוהבת. דברי פתיחה: מישל קישקה

החברה של אח שלי

בימוי: מוניה שוקרי
| 117 דקות

סופיה גמרה את הדוקטורט בפילוסופיה ועכשיו לשוק העבודה. שם לא מחכים לה. גם בשוק הפנויים פנויות לא ממש מזהיר. היא מתגוררת עכשיו עם אחיה כארים, אבל כאשר כארים מוצא לעצמו זוגיות חדשה, סופיה צריכה להחליט מה לעשות בחיים. יש כאן תסריט שנון, גיבורה חמוצה־מתוקה ובמאית סופר מוכשרת.

החלטה

בימוי: בוריס אוייה, מרסל סאנייה
| 105 דקות

מהצד נראים חייה של יינן מושלמים – היא בעלת מפעל לייצור קקאו, נשואה למשפטן מכובד ולהם ילד מתבגר ומוצלח. אבל מה שאי אפשר לראות מבחוץ הוא מה שקורה בין כותלי הבית, ואת המאבק היומיומי של יינן, כזה שיאלץ אותה להכריע בהחלטה הקשה בחייה.

בקצב התוף

בימוי: פרנסואה־כריסטוף מרזל
| 90 דקות

באביב של שנת 1970 מטלטלת דרמה את הכפר הקטן מונשו: תזמורת כלי הנשיפה של הכפר התפרקה. עכשיו גויס מנצח חדש, פייר, והתוצאה: שתי תזמורות נושפות בכפר. מזל שנשות שוויץ מנהלות קרב אימתני למען שיוויון זכויות שגורר את שתי התזמורות לגלות קצת סולידריות.

זריחה בקימרה

בימוי: סימון פרמאקאס
| 100 דקות

בכפר קטן בקפריסין, סקבוס מחסל באיטיות את החובות שמשפחתו חייבת לפאמבוס. כאשר עצם מסתורי מתרסק בשדה של סקבוס, מוכן בעל החוב לקצץ באופן משמעותי את הסכום, אם יקבל לידיו את העב"מ. סרט ממזרי שמצליח לשלב בין איכויות קומדיות הסקרובול לאלמנטים דרמטים.

הקולר האדום

בימוי: ז’אן בקר
| 83 דקות

צרפת, 1919. בכפר קטן בשיא הקיץ, נכלא איש צעיר בצריף זעיר. רק לפני שנה מורלק היה גיבור מלחמה, אבל עכשיו מחוץ לצריף ממתין לו רק כלבו, נובח ונובח. על פי רומן מצליח מביים ז'אן בקר את הסרט שלפנינו, עם צוות שחקנים איכותי ובסגנון קלאסי הוא מגיש דרמה תקופתית מכובדת. 

ארמונות להמונים

בימוי: בוריס מיסירקוב, גאורגי בוגדנוב
| 76 דקות

אוניברסיטת לומונסוב במוסקבה, ארמון הפדרציה בבלגרד, ארמון הרפובליקה בברלין, ארמון התרבות בסופיה ובית העם בבוקרשט – חמישה מבנים מונומנטלים שהוקמו במזרח אירופה בעת השלטון הקומוניסטי. הסרט שלפנינו בוחן את ההיסטוריה של המבנים האלו, הסגנון הארכיטקטוני המשותף ואת המשמעות החברתית והפוליטית שלהם.

מעצר

בימוי: אנדריי כהן
| 126 דקות

רומניה, שנות השמונים. אדריכל ואיש משפחה נעצר במהלך חופשה משפחתית. הוא מוצא את עצמו מוחזק בתא כלא בבוקרשט לצדו של אסיר צעיר, שכל מטרתו היא להוציא וידוי מהנאשם החדש – וכל האמצעים כשרים. "מעצר" מנסח את הדרכים האידיאולוגיות והנפשיות שבהן השתלט הפחד על נפשה של האומה. 

עזה

בימוי: גארי קין, אנדרו מק’קונל
| 94 דקות

בסרט, עזה היא מקום שבו נשזרים חיוכים נדירים ורגעי תקווה קצרים בחוטים של ייאוש, תסכול ותשישות, מקום בו נעים החיים במעגלים, בו מכביד משקל העבר על כל עתיד שניתן לדמיין.