סגור
לתכנית החודשית

טרילוגיית הבחירות

כרטיסים – לכל הטרילוגיה: 60 ₪ / כרטיס בודד: 40 ₪ / מנויים: כניסה חופשית

בסינמטק

שלושה צבעים: כחול

בימוי: קז'ישטוף קישלובסקי
| 93 דקות

"כחול" (חירות), הפרק הראשון בטרילוגיית הטריקולור של קישלובסקי, מעמיד במרכזו אישה צעירה ששכלה בתאונה את בעלה ובתה. באמצעים קולנועיים פשוטים אך מרהיבים ובעזרת פסקול מהמם המעביר את רגשותיה של הגיבורה דרך אפקטים ומוסיקה (הגיבורה משחזרת את יצירתו הלא גמורה של בעלה המלחין) צצה ועולה לה פנינה קולנועית כובשת.

שלושה צבעים: לבן

בימוי: קז'ישטוף קישלובסקי
| 91 דקות

לבן הוא הצבע שנועד לסמל שיוויון בדגל הצרפתי. בפרק השני של טרילוגיית הטריקולור מנסה קישלובסקי לבחון את המושג באמצעות הזוגיות. מגע הקסם שלו, ההתבוננות המשועשעת-עד-מקברית, מסייעים לו להגיש יצירה וירטואוזית שבלי לנסות ולהתחכם יותר מדי, מצליחה לרדת למעמקיה של נפש האנוש. 

שלושה צבעים: אדום

בימוי: קז'ישטוף קישלובסקי
| 100 דקות

הצבע האדום מסמל בדגל הצרפתי את האחווה. (בפרק הנועל שהוא גם החשוב והיפה ביותר) של טרילוגיית הטריקולור, מצליב קישלובסקי בין דרכם של סטודנטית צעירה מאוניברסיטת ז'נבה, לבין זו של שופט קשיש בדימוס המציץ לבית שכנתו הצעירה, לבין זו של סטודנט צעיר למשפטים. 

בחזרה לעתיד

בימוי: רוברט זמקיס
| 115 דקות

ארה”ב 1985 . הנער מרטי מקפליי מנסה את מכונית הזמן של ד”ר בראון ומוצא עצמו 30 שנה מוקדם יותר. ללא כוונה, הוא מסכל את הרגע שבו הוריו נפגשו, ועתה עליו להתניע את הרומן בינהם, כדי להבטיח שהוא ואחיו אכן יוולדו בעתיד. על הבסיס הזה יצר רוברט זמקיס את אחד הסרטים המושלמים בכל הזמנים.

בחזרה לעתיד 2

בימוי: רוברט זמקיס
| 104 דקות

קומדיית מדע בדיוני שהפכה לסרט פולחן. מרטי מקפליי ודוק בראון נוסעים משנות השמונים לשנת 2015 כדי להציל את בנו של מרטי. העניינים מסתבכים כשהאויב המושבע של מרטי, ביף טאנן, גונב את מכונת הזמן ונוסע לשנת 1955. מרטי נאלץ לחזור לשנת 1955 כדי להחזיר את ההיסטוריה לקו הזמן הנכון. 

בחזרה לעתיד 3

בימוי: רוברט זמקיס
| 118 דקות

הפרק השלישי ב"בחזרה לעתיד" שולח את גיבורינו אל המערב הפרוע של סוף המאה ה-19. לכאן מגיע מרטי כדי להציל את הדוקטור לפני שמישהו יירצח אותו. כרגיל, הדלק בדלוריאן נגמר ועכשיו צריכים שני גיבורינו דרך לחזור מן העבר בחזרה לעתיד. 

לפני הזריחה

בימוי: ריצ’רד לינקלייטר
| 101 דקות

ג'סי, צעיר אמריקני בשלבי סיום חופשתו, נוסע ברכבת לוינה. באותו קרון יושבת סלין. במהלך שעה וחצי פלוס אנו עוקבים אחרי היווצרות היחסים ביניהם. לינקלייטר לוקח סיטואציות יומיומיות ובבימוי מדויק יוצר מהן מעמדים קולנועיים חד פעמיים והוא ראוי לחלוטין למעמדו הקלאסי.

1 screaning
רביעי 03.04.24
03.04.24
20:30
סינמטק 3
סינמטק 3
2024-04-03 20:30:00 2024-04-03 23:30:00 Asia/Jerusalem לפני הזריחה Cinematheque Jerusalem Cinematheque
לפני הזריחה

לפני השקיעה

בימוי: ריצ'ארד לינקלייטר
| 80 דקות

תשע שנים אחרי "לפני הזריחה",  ג'סי הוא כבר סופר ניו יורקי מצליח המגיע לפריס שם הוא פוגש פעם נוספת את סלין. השעות שנותרו עד לטיסתו  של ג'סי הביתה יוקדשו לבילוי משותף ויגלו כי למרות שבילו יחדיו רק לילה אחד, יש לשניים שפע של נושאי שיחה. איך זה יסתיים הפעם?  

לפני חצות

בימוי: ריצ'רד לינקלייטר
| 109 דקות

תשע שנים חלפו מאז איחר ג'סי לטיסה בפריז ונשאר בדירתה של סלין. הוא עזב את אשתו, הוא וסלין הביאו תאומות לעולם. אם בתחילה נדמה כי שגרת הנישואין כיבתה את עולמם הפנימי, לאט לאט מתגלה כי הרומנטיקה, האינטימיות, הישירות והשיתוף עדיין שם.