סגור
לתכנית החודשית

החיים הם קומדיה - הקומדיות הקלאסיות הטובות בכל הזמנים

"יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז" אמר צ'רלי צ'פלין. בסדרת הרצאות סוחפת ומלאה בהומור ייקח אתכם הבמאי וחוקר הקולנוע אלון גור אריה אל הסודות שמאחורי יצירות המופת של הקומדיה הקולנועית. מה היו הטכניקות, המניעים והפילוסופיה של המאסטרים, שגם היום ממשיכים לגרום למיליוני אנשים בעולם לצחוק עד דמעות מול מסך הקולנוע.

אחרי כל הרצאה, נצפה בסרט קולנוע באורך מלא, הקשור לנושא ההרצאה.

בהנחיית אלון גור אריה, במאי תסריטאי וחוקר קולנוע.

מחיר הסדרה: 180 ₪ / מנויי הסינמטק: 140 ₪ >>> להרשמה>>>

כרטיס למפגש: 55 ₪ / מנויי הסינמטק: 40 ₪ 
 
בסינמטק

רוברטו בניני - הנער מטוסקנה שכבש את הוליווד

במהלך המפגש נשמע את סיפור חייו של הנער מטוסקנה שכבש את העולם בהומור הלבבי שלו, שהצליח להיות מועמד לשבעה פרסי אוסקר וזכה בשלושה. בהנחיית: אלון גור אריה.

ג'וני סטקינו

בימוי: רוברטו בניני
| 122 דקות

דאנטה הוא כשלון חרוץ בכל הנוגע ליחסים עם נשים. הכל משתנה כאשר הוא פוגש את מריה. למרבה תדהמתה, דאנטה נראה כמו אחיו התאום של ידידה ג'וני סטקינו, מאפיונר-לשעבר שהפך עד מדינה ונאלץ להסתתר מפני מי שהיו עמיתיו... רוברטו בניני בונה את סירטו סביב הסיטואציה הקלאסית של חילופי זהויות. 

בסינמטק

מז'ק טאטי ללואי דה פינס - אמנות הקומדיה בצרפתית

סיפורו של הקולנוע, שהומצא בצרפת דרך הגיבורים המוכרים ואלו שההיסטוריה קצת שכחה והצליחו לפרוץ מגבולות ארצם. בהנחיית: אלון גור אריה

האנגלים באים, האנגלים באים

בימוי: ז‘ראר אורי
| 132 דקות

השנה היא 1942, מטוס קרב בריטי מופל מעל פריז שתחת הכיבוש הנאצי. שלושת הטייסים מצליחים להינצל ולמצוא מחסה. הטייסים הנמלטים נעזרים בחברים כדי להגיע אל מקום מבטחים מעבר לגבול הצרפתי. יחד הם חווים מסע הרפתקאות מצחיק עד דמעות ברחבי צרפת. 

בסינמטק

מחזות הזמר הגדולים של המאה העשרים

הרצאה מוסיקלית שתוקדש לז'אנר הסרטים המוזיקליים ומחזות הזמר הטובים בעולם והסיפורים מאחוריהן. בשירה וריקוד (כמה שהמרצה יצליח) נעצור בתחנות המצחיקות בהיסטוריה של הז'אנר. בהנחיית: אלון גור אריה.

שיר אשיר בגשם

בימוי: ג’ין קלי, סטנלי דונן
| 103 דקות

מהתלה קומית מעולה המתרחשת על קו התפר שבין הראינוע לקולנוע המדבר. לתוך העלילה הזו מולחמים כמה שירים קלאסיים. החופש היצירתי והחדווה שבעשייתו ניכרים, הנאמברים המוסיקליים מקדמים את העלילה הרומנטית והתוצאה היא הסרט הטוב בכל הזמנים. קלאסיקה של ממש שאסור אסור אסור להחמיץ. 

בסינמטק

ג'ון קליז, המלון של פולטי ומונטי פייתון - הומור בריטי במיטבו

הוא למד את אמנות ההומור הבריטי על ברכיהם של פיטר סלרס וספייק מיליגן. היה שותף להקמת חבורת מונטי פייתון, הקבוצה הקומית המצליחה בעולם והגדיר מחדש את ההומור הבריטי. בהנחיית: אלון גור אריה.

דג ושמו ואנדה

בימוי: צ’ארלס קריצ’טון
| 108 דקות

כדאי להתמסר שוב לקומדיה הנהדרת הזו של ג’ון קליז וצ’רלס קריצ’טון, שהוכיחה שקליז הוא גאון קומי חד פעמי. עו”ד בריטי יבשושי מתמנה להגן על פושע שהסתיר את שלל השוד משותפיו. אלו – בעיקר יפהפה ערמומית – מנסים לחלץ מעורך הדין את מקום השלל. התוצאה היא אחת הקומדיות הגדולות של שנות השמונים.