סגור
לתכנית החודשית

דימויים מהגרים והגירה חזותית

כיצד תרבות פופולרית שותפה בעיצוב ההיסטוריה החזותית של השואה

לסרטים ולתכנים חזותיים שונים יש השפעה משמעותית על הזיכרון שלנו מאירועים היסטוריים, במיוחד השואה. הכנס הבינלאומי "הדימויים מהגרים והגירה חזותית: כיצד תרבות פופולרית שותפה בעיצוב ההיסטוריה החזותית של השואה" בוחן את ההשפעה של צילומי סרטים היסטוריים ותצלומים מהשחרור והזוועות הנאצים על ייצוגי התרבות הפופולרית של השואה, במיוחד על סרטים, רומנים גרפיים, יצירות אמנות, משחקי וידאו ומדיה דיגיטלית. אמנים, במאים, יוצרים ומפיקים משתפים פעולה עם אקדמאים וחוקרים כדי לדון בשיטות אמנותיות לשילוב, התייחסות, ניכוס ואצירת דימויים הקשורים לשחרור ואחרים הקשורים לשואה והשפעתם על זיכרון השואה. הסדרה מציעה שיח עם יוצרי קולנוע, אמנים, חוקרים ומתכנתים על דרכים לחקור, לבחון ולאצור דימויים היסטוריים בקולנוע, וידאו ארט וסביבות דיגיטליות.

לתכנית המלאה של הכנס>>>

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה (באנגלית) בין הבמאי כריסטוף קונייה לד”ר יונה הנהרט־מרמור, האוניברסיטה העברית ירושלים

מבעד לעיניהם

בימוי: כריסטוף קונייה
| 110 דקות

רבים לא יודעים זאת, אבל במחנות הריכוז וההשמדה היו אסירים שסיכנו את חייהם כדי לצלם בחשאי ולתעד את הגיהנום שהנאצים הסתירו מהעולם בימי מלחמת העולם השנייה. הבמאי הצרפתי כריסטוף קונייה יוצא אל האתרים הארורים הללו, ועל רקע שרידי המבנים מנסה לשחזר את עקבותיהם של אותם גברים ונשים מלאי תעוזה.

שיחה עם האמן גיל יפמן

מעל לעשור שהאמן גיל יפמן בוחן ומאתגר את זיכרון השואה, תוך שימוש בחומרי ארכיון ומסמכים מהשואה ומשחרור המחנות הנאצים כנקודות מוצא, עבודתו מקיפה אסטרטגיות אמנותיות מגוונות. הקדמה מפי ד”ר נוגה שטיאסני (באנגלית)