סגור
לתכנית החודשית

גיבורי תרבות

ענת גוב, על החיים ועל המוות

בימוי: תמר טל ענתי
| 65 דקות

ענת גוב, מהמחזאיות המשפיעות של עולם התאטרון, מתכוננת למותה. היא מבקשת מאריק קנלר, סוכן אמנים, לדאוג לעיזבון שלה. בשיחתם המתועדת האחרונה, מתקשה אריק לעכל את ההומור ושלוות הנפש שלה ביחס לסופה הקרב. ענת, שכבר נמצאת בתודעת סוף, מבקשת להוריש לאלה הנשארים אחריה צוואה רוחנית: יש סוף טוב. כמעט עשור לאחר מותה, מנסים קרוביה למלא את החלל העצום שהותירו מילותיה, במילים משלהם. 

הפרק האחרון של א.ב. יהושע

בימוי: יאיר קדר
| 58 דקות

לאחר שהתאלמן מאשתו האהובה, כשהוא מתמודד עם מחלת הסרטן ועם מחסום יצירתי, הסופר א. ב. יהושע לא מוותר על התשוקה לחיים. בדירתו בגורד שחקים המשקיף על גוש דן הוא מארח חברים ותיקים, מנסה להשפיע על השיח התרבותי והציבורי בתל־אביב, חיפה ורמאללה, חוזר לכתוב ופותח את דלתו ואת לבו בפני המצלמה. דיוקן משעשע, אינטימי ורב קסם של אחד מגדולי הסופרים הישראלים החיים כיום.

המלכה שושנה

בימוי: קובי פרג', מוריס בן מיור
| 110 דקות

שושנה דמארי הייתה הדיווה הישראלית הראשונה. היא עמדה על במות הארץ והעולם והרטיטה מיליונים בקולה המכשף והופעתה המרהיבה. אך מעבר למלכה הגדולה מהחיים ולשיריה שנחרטו בלבו של הקהל, עמדה אישה שאיננו יודעים עליה הרבה. זהו סיפור על תהילה ובדידות, על הצלחה ואובדן, על תעוזה וויתור. 

גרוסמן

בימוי: עדי ארבל
| 54 דקות

דויד גרוסמן, בגילוי לב נדיר, כובש את המצלמה במילים אישיות, פרטיות, שחושפות את הקשר העדין והמורכב בין ספריו לחייו. הסרט מלווה את גרוסמן במבט קרוב מאוד ולוקח את הצופים לטיול פנימי בנפשו וביצירתו של סופר שנגע בלבבות רבים. התוצאה היא דיוקן קולנועי מצוין שמצליח להפעיל את המחשבה והלב.

שלמה בר - מחזמר דוקומנטרי

בימוי: גלעד ענבר
| 56 דקות

שלמה בר הוא אחד המוזיקאים המקוריים והחשובים שפועלים בישראל. מזה ארבעים שנה הוא יוצר עם להקתו "הברירה הטבעית" מוזיקה שהיא תמצית ההוויה המקומית – מפגש טעון בין מזרח ומערב. בגיל 77, לאחר משבר אישי קשה, הוא יוצא למסע חשוף של חשבון נפש, פרטי וחברתיכדאי להתמסר לסרטו המצוין של גלעד ענבר שמצטבר לדיוקן כן ונוגע ללב.

שיר כאב

בימוי: אליאב לילטי
| 88 דקות

הסרט סוקר את גלגוליו מלאי התהפוכות של אחד היוצרים הכי משפיעים במוזיקה ובתרבות הישראלית - ומספק מבט חדש, מקורי ואינטימי על  האירועים שעיצבו את חייו. כל תחנה חושפת תקופה בחייו של מאיר אריאל ואת הגלגולים השונים שעבר ואת הפיכתו מיוצר שולי בחייו ללב הקונצנזוס לאחר מותו.

המלחמה האחרונה של נלסון

בימוי: אבי מאור מרזוק
| 81 דקות

סיפורו של כפר הנופש ההדוניסטי שהקים רפי נלסון בטאבה, אשר נקלע לסכסוך גבול לקראת נסיגת ישראל מסיני. נלסון, דמות ססגונית וחד-פעמית בהוויה הישראלית, יוצא להגן על חלקת אלוהים הקטנה שלו ורתם את חבריו מצמרת המדינה להרפתקה שטלטלה את השלום הטרי. מבט אבסורדי על הסכסוך במזרח התיכון.