סגור
לתכנית החודשית

או לה לה! — פסטיבל קומדיות צרפתיות

פסטיבל הקומדיות הצרפתיות או לה לה! חוזר אלינו במהדורתו החמישית. גם השנה נציג את מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות לצד קלאסיקות בלתי נשכחות. הפסטיבל מאורגן ומופק על ידי קרולין בונה מנכ”לית עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל וחברת יוניפרנס פילמס.

הפסטיבל מזמן אפשרות להנות מכמה מן הסרטים המשעשעים שהוצגו השנה בצרפת, אבל יחד עם זאת הקומדיות שבחרנו להציג בפסטיבל השנה עוסקות בדרך קומית בנושאים המטרידים את החברה הצרפתית היום, הבדלי מעמדות, זרים, משפחה, מערכת החינוך ובעזרת הומור מעבירות מסרים חשובים על הבנה, קבלה ומלחמה בדעות קדומות וגזענות. ובמה סרטים מיוחדים בסגנון ובאמירה שלהם. ז’ראר דפרדייה, כריסטיאן קלאוויה ובנואה פולוורדה הם רק מקצת השחקנים שיצחיקו אותנו על המסך בפסטיבל השנה

תנו לפרוש בשקט!

בימוי: פבריס בראק
| 96 דקות

מרילו ופיליפ עומדים סוף סוף לצאת לפנסיה. הם לא יכולים לחכות כבר לחופש, לטיולים, אולי אפילו לעבור לתקופה לפורטוגל. אך כשהם מספרים על כך לילדיהם הם מגלים כי פרישתם לגמלאות היא אות הפתיחה לילדיהם ולחבריהם להתנפל עליהם עם שלל בקשות לעזרה.

ונציה לא נמצאת באיטליה

בימוי: איוון קלברק
| 95 דקות

אמיל בן 15. אבא שלו קצת קוקו ואמא שלו צובעת לו את השיער לבלונד, כי לדעתה כך הוא נראה טוב יותר. כאשר הבת שהוא מאוהב בה מזמינה אותו לונציה, כדי לשמוע אותה מנגנת, הוריו מחליטים להצטרף... הקומדיה שלפנינו מצליחה לרגש, להצחיק ולשלוח אותנו מהקולנוע מרוצים. 

בנוכחות הבמאי מישל לקלר

מלחמת המעמדות

בימוי: מישל לקלר
| 103 דקות

היא עורכת דין, הוא מתופף מזדקן עם גישה נון קונפורמיסטית של מתבגר. בעבור בנם הם רוצים הטוב ביותר ומחליטים לרשום אותו לבית הספר הציבורי. העימות בין ערכי ההצלחה והסולידריות, בין מה שאפשר ואי אפשר לקנות בכסף, מתורגם לקונפליקט משפחתי וזוגי. התוצאה היא דרמה מחוייכת ומעוררת מחשבה. 

השרימפס הנוצצים

בימוי: מקסים גובר, סדריק לה גאלו
| 100 דקות

כאשר אלוף שחיה מקומי נתפס באמירה הומופובית, הוא נאלץ לקחת על עצמו תפקיד לא שגרתי: לאמן קבוצת כדור מים בשם “השרימפס הנוצצים” שמורכבת משמונה גברים גאים. סביב המפגש בין שני הקצוות האלו מצליחים צמד הבמאים ליצור קומדיה מתוקה זו.

מייד אין צ’יינה

בימוי: ז’וליאן אברהם
| 88 דקות

כאשר פרנסואה עומד להפוך לאב, הוא מבין שעליו לתקן את יחסיו עם אביו. אבל כאשר הוא קופץ לבקר את האב, מהגר מסין שמתגורר עדיין ב”צ’יינה טאון” של פריס, מתברר שיש עוד דרך לעשות כדי לרפא את היחסים. 

הקמצן

בימוי: ז’אן גירול, לואי דה פינס
| 125 דקות

להרפגון הקמצן יש בן בשם קליאנט ובת בשם אליז. אליז מאוהבת בוולאר, שלא מוצא דרך אחרת להתקרב לאהובתו, מאשר להתקבל לעבודה אצל אביה כמשרת. קליאנט מחבב את מריאן, אלא שגם הרפגון עצמו רוצה להתחתן איתה. המחזה הנצחי של מולייר עוסק באהבת הממון, והאופן שזו משבשת לחלוטין את ההגיון. 

רצון חופשי

בימוי: ברטרן בליה
| 82 דקות

שני גברים נפגשים בפקק תנועה ומתחילים לשוחח על התסריט של הסרט שבתוכו הם מופיעים. כך מתחיל “רצון חופשי”, סרטו החדש של ברטרן בליה. בגיל 80, והוא מגיש סאטירה על הקולנוע, על החיים ועל המוות. את שתי הדמויות שלו הוא מניע בין תהיות קיומיות למלאכות יומיומיות.

עוף גוזל

בימוי: ליסה אזואלוס
| 87 דקות

כאשר ג’ייד, בת הזקונים של אלואיז עומדת לסיים את התיכון, אלואיז חווה משבר של ממש. כדי לנסות ולהלחם בשיני הזמן, היא מחליטה לתעד כל רגע ורגע במחיצת ג’ייד, לפני שזו תעזוב את הבית. אלא שהתיעוד, כך מתברר, הוא זה שמונע ממנה להנות מהרגעים הפשוטים האינטימיים ביחד. 

שני בנים

בימוי: פליקס מואטי
| 90 דקות

אחיו של ג’וזף נפטר, והמכה מובילה אותו לשנות את חייו. לא בטוח שהוא שם לב, אבל גם שני בניו מוטרדים. דרמה קומית מוצלחת שמתבוננת על הנפש הגברית בהבנה וחיוך. בעזרת מצלמה משוחררת, תסריט אפקיבי ושלושה שחקנים מצוינים.