סגור
לתכנית החודשית

אורח הסינמטק: פיל גרבסקי

הבמאי והמפיק פיל גרבסקי יצר את הסדרה “תערוכות על המסך” שמוקרנת בלמעלה מ־60 מדינות. לאור ההצלחה הגדולה של הסדרה, גם אצלנו, הזמנו את גרבסקי להתארח בסינמטקים בישראל, ואנו שמחים להציג הערב ומחר שני סרטים מ”תערוכות על המסך” בהשתתפותו. 

“רנואר” מהעונה החדשה של תערוכות על המסך, שתעלה ב־2020 ולאחריו שיחה עם גרבסקי ו“מאטיס” ולאחריו שיחה עם גרבסקי.

הבמאי והמפיק פיל גרבסקי יצר את הסדרה “תערוכות על המסך” שמוקרנת בלמעלה מ־60 מדינות. הערב נקרין את הסרט “רנואר” מהעונה החדשה של תערוכות על המסך, שתעלה ב־2020 ולאחריו שיחה עם גרבסקי.

רנואר: הערצה וסלידה

בימוי: פיל גרבסקי
| 85 דקות

פייר־אוגוסט רנואר מפורסם ומוערך בזכות ציוריו האימפרסיוניסטיים של פריס, הנחשבים ליצירות האמנות האהובות בעולם. אלא שרנואר עצמו התעייף מהסגנון הזה ושינה כיוון. הסרט שלפנינו – שמבוסס על האוסף של קרן בארנס בפילדלפיה המונה 181 ציורים של רנואר – בוחן את הסגנון החדש של רנואר, התגובות הסוערות שעורר מאז ועד היום. 

הבמאי והמפיק פיל גרבסקי יצר את הסדרה “תערוכות על המסך” שמוקרנת בלמעלה מ־60 מדינות ואנו שמחים להציג הערב את הסרט “מאטיס” ולאחריו שיחה עם גרבסקי.

מאטיס מהטייט מודרן והמומה

בימוי: פיל גרבסקי
| 97 דקות

ב-2014 הוצגה בטייט מודרן בלונדון, ובמוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק תערוכה של הנרי מאטיס, שהתמקדה בחיתוכי הנייר שלו. זו היתה התערוכה המוצלחת ביותר של הטייט. הסרט שלפנינו מציע מסע אל לפני ואחורי הקלעים של התערוכה. לטובת הסרט נוצרו כמה קטעים נהדרים המשלבים בין כשרונה של הרקדנית זניידה יאנובסקי ושל נגנית הג'ז קורטני פיין. בקיצור: חגיגה.