סגור
לתכנית החודשית

2001: מחווה

2001: אודיסיאה בחלל

בימוי: סטנלי קובריק
| 164 דקות

50 שנה מאז נוצר, נותר “אודיסאה בחלל” מהפסגות הגבוהות של הקולנוע, סרט של קולנוען מבריק שמגיש כאן את מבטו המפוכח והספקן, ולא חושש להוביל את צופיו לתוך חור שחור של מסתורין דרך רגעים של יופי עילאי. זוהי קלאסיקה פורצת דרך שאסור להחמיץ. 

סולאריס

בימוי: אנדריי טרקובסקי
| 165 דקות

מעשה בקוסמונאוטים רוסים היוצאים לחקור פלנטה מוזרה, מורכב מגז נוזלי, שחדרה אל תוך מערכת השמש שלנו. כמו כל סרטיו האחרים טרקובסקי, גם “סולאריס” איננה יצירה קלה במיוחד לפענוח. אך מי שיגיע מוכן לפיוטיות המיסטית האדוקה, ישאב כאן את מלוא ההנאה.

המפגש

בימוי: דניס וילאנב
| 116 דקות

הבלשנית לואיז בנקס מגוייסת בבהילות כדי לנסות ולתקשר עם חוצנים שנחתו בכדור הארץ. מהלך המשימה עתיד לגלות לה יכולות חדשות ולהוביל אותה לעבר החלטות גורליות. תחת מעטה של יצירת מדע בדיוני, מסתתר סרט חכם המפעיל היטב את המחשבה והלב – כן, קודם כל הלב. 

בין כוכבים

בימוי: כריסטופר נולן
| 169 דקות

מתישהו בעתיד הקרוב, כאשר כדור הארץ כבר אינו יכול לכלכל את האנושות, יוצאת חללית אל מרכז מערכת השמש במטרה לאתר דרך מילוט שתציל את האנושות. “בין הכוכבים” נעשה בהשראה ישירה של “2001”, אבל אם קובריק הציע ספקנות ואמביוולנטיות, נולן מנסה להתקרב אל הגאולה.

קונטקט

בימוי: רוברט זמקיס
| 150 דקות

מדענית מבטיחה מנסה להגשים את חלום חייה וליצור קשר עם חוצנים. כאשר מתקבלת הזמנה למפגש עם יצורים מכוכב מרוחק בשם “וגה”, מתחילים לבחוש בענין גורמים דתיים ופוליטיים, המכריחים את המדענית להגן על עמדותיה המדעיות.