סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע פרנקופוני

תכנית ייחודית, החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של הקולנוע הפרנקופוני. במסגרת התכנית יוקרנו סרטים עלילתיים ותיעודיים ממדינות ברחבי העולם, שהשפעת התרבות הצרפתית ניכרת בתרבותן והן חולקות את אותם ערכים הומניסטיים של שוויון וסולידריות. במהלך השבוע יוקרנו סרטים מהמדינות הבאות: יוון, בלגיה, קוט דיוואר, צרפת, שווייץ, קנדה, בולגריה, קפריסין ורומניה, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים.

הסרטים שיוקרנו במהלך השבוע הם: "הבחור האידיאלי", קומדיה רומנטית, המגיעה אלינו היישר מקוט דיוואר ומעניקה הצצה נדירה לתעשייה הקולנועית המקומית; "הקטגורית, הסנגור, האב ובנו", דרמה משפטית מפוכחת שנוצרה בהשראת סיפור אמיתי, העוסקת במורכבות וביחסיות המושג צדק; "טור דה פראנס", דרמה אשר הוצגה לראשונה במסגרת "שבוע הבמאים" בפסטיבל קאן, העוסקת בנושא אקטואלי – רב התרבותיות בצרפת על היבטיה השונים דרך שתי דמויות נוגעות ללב; "הפיל והפרפר", סרט אינטימי ורב קסם על נושאים של הורות ואהבה, המתאפיין בצבעוניות בהירה, הומור עדין ורגעים קטנים של חסד; "נשמת הנמר", דרמה משפחתית עדינה עם היבטים אוטוביוגרפיים, המפגישה בין עולמות תרבותיים; "בלוק 12", קומדיה פוליטית אלגורית, המשלבת סוריאליזם, סאטירה חברתית וריאליזם פנטסטי; הקרנה מיוחדת בליווי מוסיקה חיה של "אקטרינה תיאודורויו - הגיבורה מג'יו", המספר את סיפורה של צעירה אשר הפכה לאשה המפורסמת ביותר במאה ה־20 ברומניה בשל אומץ הלב אותו הפגינה בקרבות מלחמת רומניה

נשמת הנמר

בימוי: פרנסיס יאנג
| 91 דקות

אלכס מתמודד עם המסתורין האופף את מות אחיו ועם טקסים פולחניים הלקוחים מתוך המסורת הסינית המשפחתית, היוצרים ניכור בינו לבין מורשת אבותיו. מותו הפתאומי של האח מכריח אותו להתעמת עם משפחתו בחיפוש אחר תשובות, המובילות לגילוי המערער את חייו. 

הבחור האידיאלי

בימוי: אוול בראון
| 110 דקות

אסטל מקדישה את כל זמנה למספרה אותה פתחה בניגוד לעצת הוריה. העסק פורח, אולם חיי האהבה שלה הם סיפור אחר לחלוטין. שני בחורים צצים בחייה ומתחרים על לבה, כאשר השוני ביניהם לא היה יכול להיות גדול יותר, ועל אסטל מוטלת הבחירה. 

טור דה פראנס

בימוי: ראשיד דג’ייאני
| 95 דקות

פארהוק הוא ראפר בן 20. לאחר מעשה אלימות עם יריב, הוא נאלץ לעזוב את צרפת לזמן מה. בילאל המפיק שלו, מציע לו להיות הנהג של אביו במסע בנמלי צרפת. למרות פערי הגיל והתרבות, נוצרת חברות לא אופיינית המסתיימת במרסיי בקונצרט אחרון של פיוס.

הקטגורית, הסנגור, האב ובנו

בימוי: איגליקה טריפונובה
| 98 דקות

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. שני עורכי דין שאפתנים עומדים זה מול זה במשפטו של מילוראד קרסטיץ, המואשם בביצוע פשעי מלחמה במסגרת תפקידו כמפקד במלחמת בוסניה. סרטה של איגליקה טריפונובה מעלה שאלות אתיות עמוקות אודות מערכת המשפט, והתוצאה היא דרמה משפטית מפוכחת העוסקת במורכבות וביחסיות המושג צדק.

הסרט יוקרן בליווי מוסיקה חיה, שהולחנה על־ידי המוסיקולוג הרומני דן דדיו, בביצוען של אדריאנה מאייר על הפסנתר ודיאנה מוש בכינור.

אקטרינה תיאודורויו – הגיבורה מג’יו

בימוי: איון ניקולסקו־בראונה
| 44 דקות

ערב מלחמת העולם הראשונה. הסרט מספר את סיפורה של אקטרינה תיאודורויו, אשר הפכה לאשה המפורסמת ביותר במאה ה־20 ברומניה בשל אומץ הלב אותו הפגינה בקרבות. בעקבות מות אחיה בשדה הקרב, אקטרינה מחליפה את מקומו, ומפגינה נחישות ואומץ יוצא דופן אותו הצליחה אף להחדיר בחיילים שסבבו אותה. 

בלוק 12

בימוי: קיריאקוס טופרידס
| 94 דקות

בעקבות המשבר הכלכלי, נאלצים שני בניה הבוגרים של משפחה לא מתפקדת במיוחד להתגורר עם משפחותיהם בביתם הקטן של ההורים. אב המשפחה לא מרוצה מהסידור החדש. בעקבות גילוי מפתיע של משקעי נפט בסביבת הבית, הופכים הבית והאדמה למוקד כלכלי ופוליטי של כוחות גדולים. קומדיה פוליטית אלגורית, המשלבת סוריאליזם, סאטירה חברתית וריאליזם פנטסטי. 

הפיל והפרפר

בימוי: אמלי פאן אלמבט
| 90 דקות

כאשר אנטואן דופק בוקר אחד על דלתה של קאמי, אחרי חמש שנים שלא התראו, הוא לא יכול לתאר לעצמו שהוא הולך לבלות אתה הימים הבאים עם בתה הקטנה של קאמי. הבמאית הבלגית אמלי פאן אלמבט מגישה סרט אינטימי, מרומז ורב קסם על נושאים של הורות ואהבה.