סגור
לתכנית החודשית

שבוע קולנוע ארגנטינאי

בשנים האחרונות הקולנוע הארגנטינאי הוא אחד השמות החמים בקולנוע העולמי. סרטים ארגנטינאים זוכים בפרסים מרשימים בזירת הפסטיבלים. התוכנית השנה מציגה מבחר מצומצם מיבול זה, תוך דגש על הכוחות השונים הפועלים בקולנוע הארגנטינאי העכשווי.

“בלתי נראית” ו”כלת המדבר” הם שניים מבין שורה ארוכה של סרטים מצוינים העוסקים במעמדן של נשים בחברה הארגנטינאית ובמאבקן להתמודד עם המגבלות החברתיות, מעמדיות וחוקיות שמציבות אותן בדרגה אחת לפחות מתחת לגברים. בעוד “בלתי נראית” עוסק זאת דרך דרמת התבגרות ישירה וריאליסטית, “כלת המדבר” מציע סרט מסע עדין על רומן מהוסס בין שני אנשים בסתיו חייהם.

שלושת הסרטים האחרים בסדרה, “החורף”, “זאמה” ו”הפסגה” עוסקים באמצעות נרטיבים ודרכי מבע שונים במצבו של הגבר הארגנטינאי, הנמצא תמיד במאבק הישרדות חיצוני ופנימי – בין השאיפה למשמעות וכבוד עצמי ולבין תהליך של השמדה ומחיקה. שלושת הסרטים פועלים בכיוונים קולנועיים שונים: בעוד “הפסגה” הוא מותחן פוליטי בכיכובו של ריקרדו דארין הגדול, “החורף” ו”זאמה” מציגים את הכוחות היצירתיים המשמעותיים של הקולנוע הארגנטינאי ואת כוחם לברוא אווירה הפונה אל החושים באמצעות מצלמה, עריכה ופסקול. הקולנוע הדרום אמריקאי כולו חווה תנופה מרשימה בעשור האחרון והקולנוע הארגנטינאי נמצא בחזית הדרך הזו. התוכנית הצנועה החודש היא הזדמנות להתוודע לכמה מהכיוונים המסקרנים שאליהם הוא מתפתח.

זאמה

בימוי: לוקרסיה מרטל
| 115 דקות

סוף המאה ה־18. דון דייגו דה זאמה הוא קצין באימפריה הספרדית, המשרת באיזה חור באמריקה ומחכה לשיבוץ מחדש. כל כמה שהוא משפיל עצמו בנסיונותיו להבין איך ומתי יגיע האישור המיוחל, דבר לא משתנה. התוצאה היא סרט מהפנט, ייחודי ויוצא דופן שכבש את המבקרים בפסטיבל ונציה 2017. 

בלתי נראית

בימוי: פבלו גיורגלי
| 87 דקות

אלי בת ה־17 עושה כל מה שצריך: הולכת לבית הספר, מטפלת באמה, שמתקשה לצאת מן הבית, ועובדת אחר הצהריים אצל הוטרינר. כאשר היא מגלה שנכנסה להריון, היא צריכה לקבל החלטות קשות, במדינה שבה הפלות אסורות על פי חוק. דיוקן אינטימי ועדין של נשיות במשבר. 

החורף

בימוי: אמילינו טורס
| 93 דקות

אוונס הוא האחראי הוותיק על חוות כבשים בקצה פטגוניה. בעונה הבוערת הוא מגייס כמה עובדים שיעזרו לו עם העדר. אחד מאלו מתגלה כטיפוס רציני ומוכשר, ובעונה הבאה כבר יתפוס את מקומו של אוונס קשישא. התוצאה היא סרט יפה ועדין על גבריות ונאמנות. 

הפסגה

בימוי: סנטיאגו מיטרה
| 114 דקות

במלון מבודד בצ’ילה נפגשים ראשי מדינות דרום אמריקה כדי לדון בפוליטיקה האיזורית וביחסם לארצות הברית. נשיא ארגנטינה מגיע לפסגה ומתמודד עם שלוש חזיתות מקבילות. הדרמה החכמה של סנטיאגו מיטרה מצליחה להעביר את צופיה אל תוך מימד אי הוודאות של גיבוריה.

כלת המדבר

בימוי: ססיליה אטאן, ולריה פיבאטו
| 78 דקות

כאשר תרזה מאבדת את המזוודה בדרך לעבודתה החדשה, רק טיפוס אחד יכול לעזור לה. המסע המשותף עם גרינגו, מוכר הבגדים הנודד, מתגלה כדבר הכי טוב שקרה לה מזה שנים. קראוד פליזר מרגש שכדאי להקדיש לו תשומת לב.