סגור
לתכנית החודשית

סולידריות - פסטיבל לקולנוע וזכויות אדם

פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם הוא אירוע ייחודי, המעלה לשיח ציבורי בישראל סוגיות חברתיות-פוליטיות מרכזיות באמצעות הקרנתם של סרטים פורצי דרך החותרים לקידום שלום, דמוקרטיה וזכויות אדם לצד שיוויון וצדק חברתי, וניהול דיונים בנושאי זכויות אדם בעקבותיהםהפסטיבל עורך תחרות נושאת פרסים לסרטים קצרים בנושאי זכויות אדם, שנועדה לעודד עיסוק בנושאים פוליטיים וחברתיים אצל יוצרים ישראלייםתוכנית הפסטיבל משלבת סרטים עלילתיים ותיעודיים עטורי פרסים מהארץ ומהעולם, המתמקדים בהתנגדות לכיבוש ולכל צורה של  אפליה, עוני, רעב, גזענות וקיפוח. סרטי הפסטיבל מעניקים הזדמנות לבחון נושאים בוערים הקשורים בסוגיות ומאבקים חברתיים-פוליטיים ביניהם גלובליזציה, הפליטים, הכיבוש, מעמד הנשים, קהילת הלהט”ב, מאבקי עובדים, רעב, עוני ואיכות הסביבה.   

חופש לזאבים

בימוי: רופרט ראסל
| 89 דקות

ממחאת תנועת אוקיופיי בהונג קונג דרך האביב הערבי ועד להשבעתו של דונלד טראמפ, רעיון החופש עשוי בכל העולם להאיץ תהליכי שחרור אך גם להוביל לאלימות, לדיכוי ולפגיעה בזכויות של אחרים. 

עיר השמש

בימוי: ראטי אונלי
| 104 דקות

חייהן, חלומותיהן וגורלן של דמויות יוצאות דופן נחשפים בין חורבות עיר כורים נטושה למחצה במערב גיאורגיה, שבעבר סיפקה כמחצית מתפוקת המנגן העולמית והיום היא עיר רפאים שמחפשת את מקומה במאה ה־21. הסרט מביא את סיפוריהם האישיים של מי שנשארו.

86 ימים ב־69 דקות

בימוי: אגיל השקולד לרסן
| 70 דקות

מסע בן 86 יום של פליטים סורים מנקודת מבטה של ליאן, ילדה בת שלוש, החווה את העקירה ואת הדרך הארוכה לשוודיה במנה גדושה של צחוק ופליאה. המבוגרים סביבה מודעים למאבק ולקשיים, אך לגיבורת הסרט המסע הראשון הרחק מהבית הוא הרפתקה, ודומה שאיננה שמה לב לסכנות ולסבל, לעייפות ולרעב. 

מכתב לנשיא

בימוי: רויה סאדאת
| 83 דקות

ראש יחידת הפשע במשטרת קבול, אם לשניים, מתמודדת בסרט עלילתי זה עם בחירות בלתי אפשרויות, הנובעות מחיים לצד גבר אלים כלפי משפחתו ומעמידתה על עצמאותה במציאות הפטריארכלית של אפגניסטן. מחיר הבחירה בין הנאמנות לחוקי המדינה ולחוקי השבט מתעצם כאשר גיבורת הסרט יוצאת לחקור את אבי בעלה.

חמורים מתים לא פוחדים מצבועים

בימוי: ז’ואקים דמר
| 80 דקות

אתיופיה היא ארץ החלומות לזרים המשקיעים באדמות חקלאיות, וגם בבואת פניה האפלים של הגלובליזציה בעולם השלישי. הסרט חושף את הנזקים שגורמים יחסי הגומלין בין בעלי הון זרים, משתפי פעולה מושחתים בשלטון ותושבים מקומיים חסרי אונים.